Forumet - Tjäna pengar?!

Tjäna pengar?!

3521 0 52
Tjo allihopa! Alltså .. hur fasiken får man tag på extra pengar.
Ärligt, man klarar sig inte på ynka studiebidraget, 1050:- i en hel månad. Det hade ingen gjort. För den som gör det, "Grattis, du är verkligen duktig!" Men för mig räcker det inte i alla fall. Hur gör ni när ni ska få ihop extra pengar? Om man inte har någon tur att varken hinna med eller skaffa ett extra jobb. Jag brukar sälja saker på blocket eller liknande, men har för tillfället inga saker jag vill bli av med. Och så kan man ju inte heller fortsätta [n] . Har ni något nice tips? HIT MED DET [party]

Spana också in:

Tror väl inte det finns så mycket mer än att skaffa sig ett extrajobb. [sad]

Kolla på annonserna i tidningen, kanske en sån som ringer folk och säljer grejer åt företag? Annars fungerar säger Donken (Mc Donalds).

Snacka lite med arbetsgivaren och förklara vilka tider du kan jobba, om du inte kan jobba mycket så lär du inte få mycket pengar, men det är iaf bättre än inget [rolleyes].

Lycka till! [smile]
anonymous:

Tror väl inte det finns så mycket mer än att skaffa sig ett extrajobb.
Lycka till

Ah! Har redan extrajobb ju [smile] Men tack så mycket i alla fall!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

I love Lucy:

Meh! Vafan.
(Vilken godisfabrik och vilken stad ligger den i? ;))
(avundsjuk )

Hehe, Rya Konfektyr i Bjuv, utanför Helsingborg (skåne)
Har "jobbat" där sedan jag var typ runt elva.
Har bott grannar med dem i hela mitt liv :) så dem har
försörjt mig rejält med godis också. Och ja, det är nice!
abbylito:

Har ni något nice tips?

Något "nice" tips vet jag inte. Men det handlar om såklart en prioritering över hur man spenderar pengar. Det finns många sätt att spara pengar på; som t.ex. att kolla över sina egna utgifter och se hur man kan minska dem, planera sina inköp bättre, sätta en automatisk överföring varje månad till ett sparkonto där pengarna kan ligga och användas till något vettigt i framtiden.

Vill man att pengarna ska räcka till, ja då får man hålla igen.
abbylito:

Ärligt, man klarar sig inte på ynka studiebidraget, 1050:- i en hel månad. Det hade ingen gjort.

Om du har flyttat hemifrån förstår jag att det är tufft att få det hela att gå ihop. Men om du fortfarande bor hemma hos mamma och pappa kan det väl knappast vara några problem?
Du har ju redan ett extra jobb så...

* Köp det absolut nödvändigaste
* Panta burkar[crazy]
* Gå ut med andras hundar
* Sitt barnvakt
* Skotta upp andras gårdar (om det finns snö där du bor)
och kommer inte på mer än:
*be till Gud att pengar ska börja växa på träd. [y]

Jag hoppas det löser sig! [smile]