Aviseringar
Rensa alla

tjäna pengar 15 år


Ämnesstartare

Har försökt att spara pengar i ca ett år för att kunna åka över till new york och hälsa på min pojkvän. 
Tyvärr går det inte så bra och pengarna i min lilla burk verkar inte växa heller. Saknas ungefär 6000:-, helst ska jag ha dessa innan sommaren så sommarjobb funkar inte. 

Har sökt runt på olika ställen där jag bor och kan ta mig till men alla säger att jag är för ung, att det finns till sommaren eller att dom inte har någon ledig plats. 

Dela ut reklam osv kommer inte funka då jag bor i ett litet samhälle, har en 30-moppe så kan ta mig runt på egen hand om det inte snöar eller är is på vägarna. 

Barnbidraget har min mamma då hon bokstavligt talat lever på det(inget jobb och studerar) så det kan jag inte få, det skulle inte vara rättvist mot henne. 

Klippa gräset, städa, gå ut med hunden osv får jag inte pengar för.

Ska sälja lite saker som ligger och skräpar på blocket så där kanske jag får in 500-1000, men då saknas ändå en massa för att jag ska kunna köpa en biljett. 

Har slut på idéer Gråter


   
Citera

hur mycket pengar har du hittills?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
hur mycket pengar har du hittills?

runt 300-400Får nästan aldrig pengar, vid jul och födelsedagar får jag mest presentkort.


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

runt 300-400Får nästan aldrig pengar, vid jul och födelsedagar får jag mest presentkort.

det är ju inte så mycket att jobba med. annars, köpa billigt och sälja dyrt funkar bra, och en internetbutik är enkelt att slänga upp, om man hittar en nisch och fixar lite kreativ marknadsförng. men svårt om man inte har något startkapital.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

det är ju inte så mycket att jobba med. annars, köpa billigt och sälja dyrt funkar bra, och en internetbutik är enkelt att slänga upp, om man hittar en nisch och fixar lite kreativ marknadsförng. men svårt om man inte har något startkapital.

Ja jo, det kunde jag ju göra om jag nu hade haft pengarna till det. Men tack för tipset 🙂 


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

Ja jo, det kunde jag ju göra om jag nu hade haft pengarna till det. Men tack för tipset 🙂 

finns det något du kan göra, annars? något som du är bra på?


   
SvaraCitera

börja med något inom konditoribranschen, drar in massa pengar på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

finns det något du kan göra, annars? något som du är bra på?

kan enkla HTML koder och fixa i tex blogg designer, men är inte såpass bra så att jag skulle kunna tjäna pengar på det.Är bra med hundar och andra djur men vet inte någon som behöver hund vakt. Jag har en egen hund som kan vara aggressiv mot andra hanhundar så det är nog ingen bra idé.
Ska ner och panta burkar imorgon så får se hur mycket det blir 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikiboy :
börja med något inom konditoribranschen, drar in massa pengar på det

Hur menar du? Ska börja i restaurang och livsmedels programmet nu till höst med inriktning konditori i tvåan så det låter intressant 🙂 


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

kan enkla HTML koder och fixa i tex blogg designer, men är inte såpass bra så att jag skulle kunna tjäna pengar på det.Är bra med hundar och andra djur men vet inte någon som behöver hund vakt. Jag har en egen hund som kan vara aggressiv mot andra hanhundar så det är nog ingen bra idé.
Ska ner och panta burkar imorgon så får se hur mycket det blir 

släng ihop lite posters om hundvaktande, då. sätt upp dem på varenda anslagstavla inom 30-40 minuter från dig. kanske inte blir jättemycket kunder, men lite pengar blir det säkert.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Eskort.


   
SvaraCitera
rmrg88

^                  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Eskort.

nej tack


   
SvaraCitera

Hundvakt som tidigare sas och annan diverse hjälp. Funkar fin fint. Du får även mycket respekt o jobb bara pga av ditt engagemang. Att folk tycker om att ungdomen försöker kämpa lite, brukar ge jobb, av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera