Aviseringar
Rensa alla

tjäna pengar 15 år


Ämnesstartare

Fkpaw:
Hundvakt som tidigare sas och annan diverse hjälp. Funkar fin fint. Du får även mycket respekt o jobb bara pga av ditt engagemang. Att folk tycker om att ungdomen försöker kämpa lite, brukar ge jobb, av egen erfarenhet.

Får nog ta och göra det, känns som det är de ända sättet haha 


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

Får nog ta och göra det, känns som det är de ända sättet haha 

Jag hejjar pårej, dukti


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

Hur menar du? Ska börja i restaurang och livsmedels programmet nu till höst med inriktning konditori i tvåan så det låter intressant 🙂 

Nice! Ja tänkte mer på att du kunde producera bakverk till dina släktingar. Kan ge extra pengar. 🙂


   
SvaraCitera

Hund...rastare? heter det nog eller barnvakt, dela ut reklam eller sök dig till donken för extrajobb (de älskar yngre för du får typ 50:- i timmen eller något sådant)

p.g.a ringa ålder så finns det knappast några lagliga sätt för dig att tjäna pengar. du skulle kunna tigga ihop pengarna genom att starta en blogg med syftet att dokumentera och förklara varför du behöver pengarna och göra lite skojiga saker som drar folk.


   
SvaraCitera

Starta en goldfarm o börja dra in 10 pap i månadenTumme upp


   
SvaraCitera

Kom och städa hos mig så får du betalt!


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

Hur menar du? Ska börja i restaurang och livsmedels programmet nu till höst med inriktning konditori i tvåan så det låter intressant 🙂 

Jag tror att Wikiboy syftade på att du bakar bullar o limpor (matbröd) hemma o säljer. Det bästa är naturligtvis om du kunde bygga upp en trogen kundkrets som köpte av dig varje/dag vecka. Har en kompis som gjort det flera år o han drar väl in 10.000 kronor i månaden på det. Men så vet också hans kunder om att det inte är några skumma ingredienser i brödet som man riskerar att få om man köper storbageriernas bröd. En bra start är en bra hushållsassistent.   Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:
Hund...rastare? heter det nog eller barnvakt, dela ut reklam eller sök dig till donken för extrajobb (de älskar yngre för du får typ 50:- i timmen eller något sådant)

p.g.a ringa ålder så finns det knappast några lagliga sätt för dig att tjäna pengar. du skulle kunna tigga ihop pengarna genom att starta en blogg med syftet att dokumentera och förklara varför du behöver pengarna och göra lite skojiga saker som drar folk.

kollade med donken i kungsbacka för några månader sen och dom sa att dom inte tar in folk under 16 eller 18 tror jag det var.  Lagligt eller inte spelar inte så stor roll, svarta pengar är pengar det med 😉 

stortrollet:

Jag tror att Wikiboy syftade på att du bakar bullar o limpor (matbröd) hemma o säljer. Det bästa är naturligtvis om du kunde bygga upp en trogen kundkrets som köpte av dig varje/dag vecka. Har en kompis som gjort det flera år o han drar väl in 10.000 kronor i månaden på det. Men så vet också hans kunder om att det inte är några skumma ingredienser i brödet som man riskerar att få om man köper storbageriernas bröd. En bra start är en bra hushållsassistent.   Blink

Man kan ju alltid testa, haha  Grekiskt bröd och pita bröd är mina specialiteter Cool

Wikiboy :

Nice! Ja tänkte mer på att du kunde producera bakverk till dina släktingar. Kan ge extra pengar. 🙂

Mina släktingar gillar ju alltid när jag kommer med bakverk som jag gjort så varför inte ta betalt för det, dom vet ju att det går till någonting bra 🙂

Daniellas:
Kom och städa hos mig så får du betalt!

Haha visst! brukar vara hembiträde åt min syster när jag hälsar på henne så varför inte Blink

Palsternacka:
Starta en goldfarm o börja dra in 10 pap i månadenTumme upp

Goldfarm? haha 


   
SvaraCitera
GraGo

Att du ska kunna få ihop 6000 kr innan sommaren är väldigt orealistiskt om du inte har mycket att sälja eller vill göra något olagligt.

Men de snabbaste sätten att tjäna ihop 6k på är nog.

Inbrott.

Prostitution.

Droghandel.

Yrkesmord.

Utpressning.

Sälja saft.

BlinkMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Att du ska kunna få ihop 6000 kr innan sommaren är väldigt orealistiskt om du inte har mycket att sälja eller vill göra något olagligt.

Men de snabbaste sätten att tjäna ihop 6k på är nog.

Inbrott.

Prostitution.

Droghandel.

Yrkesmord.

Utpressning.

Sälja saft.

BlinkMycket glad

sälja saft är nog det enda vettiga du skrev, men tack ändå Glad


   
SvaraCitera

hur gammal är du ?

H

Jobba på Coop , Ica på helgerna du tjänar runt 4000-10000 beroende på hur länge du jobbarSälj Expressen  tjänar runt 1200-2000 per månad beroende på hur mycket du säljerDela ut reklam runt 500-1000 per månad beroende på hur många hus du delar ut till


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:

kollade med donken i kungsbacka för några månader sen och dom sa att dom inte tar in folk under 16 eller 18 tror jag det var.  Lagligt eller inte spelar inte så stor roll, svarta pengar är pengar det med 😉 
Man kan ju alltid testa, haha  Grekiskt bröd och pita bröd är mina specialiteter Cool
Mina släktingar gillar ju alltid när jag kommer med bakverk som jag gjort så varför inte ta betalt för det, dom vet ju att det går till någonting bra 🙂
Haha visst! brukar vara hembiträde åt min syster när jag hälsar på henne så varför inte Blink
Goldfarm? haha 

Mm, sen kör du desserter också, det säljer jättebra! 


   
SvaraCitera

pernillaohlsson: Man kan ju alltid testa, haha Grekiskt bröd och pita bröd är mina specialiteter Cool

Följer man bara receptet så brukar brödet bli mycket bra. Kör gärna degen i assistenten längre än vad receptet anger. Prova dig fram. Bakar själv mycket fast mest vetebullar, saffransbullar, rågbullar o råglimpor. Tycker det blir supergott.    Tumme upp  ... Hjärta


   
SvaraCitera

pernillaohlsson:
Man kan ju alltid testa, haha  Grekiskt bröd och pita bröd är mina specialiteter Cool

det slog mig precis att om du har gott om tid och mycket släkt som gillar mat men inte orkar laga den, så skulle jag kunna överväga att dela med mig av det ultimata receptet på tomatsås. det trivs bra om det får stå i kylskåp över natten, så du skulle kunna göra en sats dagen innan, sen leverera till intresserade på eftermiddagen. ingredienserna är relativt billiga, och det är världsklass på den, så vinstmarginalen är rätt stor. förutsätter bara att du har gott om släkt och bekanta som gillar tomatsås. gör sig säkert bra tillsammans med bröd.

tar typ tre timmar att laga från början till slut, skulle gissa att det går på 15 spänn per portion, kanske. har aldrig riktigt räknat på det. kanske uppemot 20 om man kör lyxvarianten.


   
SvaraCitera

stortrollet:

Följer man bara receptet så brukar brödet bli mycket bra. Kör gärna degen i assistenten längre än vad receptet anger. Prova dig fram. Bakar själv mycket fast mest vetebullar, saffransbullar, rågbullar o råglimpor. Tycker det blir supergott.    Tumme upp  ... Hjärta

det är inte bra att arbeta deg för mycket, negativt för jäsningen.


   
SvaraCitera