Aviseringar
Rensa alla

Tjäna pengar på blogg?


Ämnesstartare

Hej! Jo, har funderat på om jag kan tjäna något på min blogg. Har hört att man kan få betalt för varje sidovisning men jag hittar inget sånt.

Någon som vet någon bra och enkel sida? [smile]


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta för sidovsningar? Då skulle jag varit rik oO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Ofta för sidovsningar? Då skulle jag varit rik oO

"Som Myshowroom bloggare får du per automatik tillgång till gratis tjänsten Bloggerfy. Med Bloggerfy får du som Myshowroom bloggare betalt baserat på hur många läsare din blogg har samt när dina läsare klickar på text-annonser i din blogg."

Bloggar på myshowroom men fattar inte riktigt vad som menas. Menar dom att man tjänar något varje gång någon besöker bloggen? Har inte bloggat där speciellt länge, någon som vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emeliie:

någon som vet?

Jag har ingen aning. Men såhär tror jag:

När du är inloggad på myshowroom så finns det säkert någonstans ett ställe där du kan aktivera bloggerfy, skulle du aktivera detta får du säkert fylla i namn och allt möjligt, säkert även ditt paypal account eller liknande.

Sedan räknar den säkert alla besökare som är inloggade på sin myshowroom som därtill besöker din blogg. Då får du säkert några ören per visningar, om de nu inte måste vara trovärdiga läsare. För:

Emeliie:

baserat på hur många läsare din blogg

Låter som att personerna i fråga dagligen måste läsa din blogg för att du ska tjäna. Och klickar någon på dina reklamlänkar på bloggen så får du även där något öre. Efter en månad eller kanske år så får du en utbetalning till ditt paypal konto, om det nu är paypal.

Men vad vet jag... Hur som helst är det meningslöst. Då är det mycket bättre att satsa på gomez peer där man verkligen får ut pengar, och bra mycket om man vet hur man gör [smile]


   
SvaraCitera