Aviseringar
Rensa alla

Tjäna pengar


Ämnesstartare

Känns som jag tar pengar från mamma och pappa, vet att jag inte gör eller jo stort sätt så gör jag ju det , livnär ju mig på dom. Men vill kunna betala saker lite mer själv, är 14 år dock bara. Men finns det jobb eller något som funkar? Ica ska jag gå till och fråga om jag inte kommer på något bättre , men finns ju jätte många jobb . Tror till och med människor kan livnära sig på allt i dagensläge . Så några bra tips? Kom ihåg att jag bara är 14. 


   
Citera

Typ klassiska saker som kliipa gräset, skotta snö, gå ut med hund, vara barnvakt?


   
SvaraCitera

Panta flaskor. Man kan faktiskt tjäna rätt bra med pengar på det om man inte är rädd för få lite skit under naglarna om man säger så Icke! Fast det beror väl på vad man bor kanske.
Tillverka saker och sälj det. Typ tavlor, funkar kanske bättre om man är 11 ifs


   
SvaraCitera

När jag var liten vek jag pappersflygplan och försökte sälja till grannar. Tror jag fick ett sålt för 1 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Typ klassiska saker som kliipa gräset, skotta snö, gå ut med hund, vara barnvakt?

Vi har ingen "relation" med våra grannar , och mina föräldrar ger mig nog inte pengar för varadgliga sysslor ,

Ruttenfisk:
När jag var liten vek jag pappersflygplan och försökte sälja till grannar. Tror jag fick ett sålt för 1 kr.

Hahaha kan prova det , ställer mig nere vid centrum imorgon och frågar om någon vill köpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle tänka mig att gå ner till cafeet som ligger där jag bor och fråga om dom vill ha mig där på deltid eller vad man säger , men tror redan någon ungdom kämpat åt sig den platsen... det finns inte många ställen där jag bor ... en bilaffär , ica , willys , biblotek och café . Typ allt, man får åka en halvtimme för att ta sig lite mer till något ställe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moongoose :
Panta flaskor. Man kan faktiskt tjäna rätt bra med pengar på det om man inte är rädd för få lite skit under naglarna om man säger så Icke! Fast det beror väl på vad man bor kanske.
Tillverka saker och sälj det. Typ tavlor, funkar kanske bättre om man är 11 ifs

Finns redan en där jag bor som pantar flaskor :/


   
SvaraCitera

Moongoose :
Panta flaskor. Man kan faktiskt tjäna rätt bra med pengar på det om man inte är rädd för få lite skit under naglarna om man säger så Icke! Fast det beror väl på vad man bor kanske.
Tillverka saker och sälj det. Typ tavlor, funkar kanske bättre om man är 11 ifs

Har också funderat på det där med att leta upp flaskor och sen panta dom för att få lite pengar men tänker liksom att det känns lite läskigt ifall det kommer nån inbiten flasksamlare och blir arg...


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Har också funderat på det där med att leta upp flaskor och sen panta dom för att få lite pengar men tänker liksom att det känns lite läskigt ifall det kommer nån inbiten flasksamlare och blir arg...

Jag gjorde det hela tiden när jag inte fick en tjuga från mamma att köpa godis för mitt i veckan


   
SvaraCitera

Marsbrud: Så några bra tips?

https://hinnerdu.se/sv-se/kategori/alla-aerenden/

Eller dela ut flygblad i närområdet där du erbjuder diverse enklare tjänster för  ca 50kr/h.  De kan vara skotta snö, kratta löv, rasta hundar osv. Man kan också dela ut reklam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

https://hinnerdu.se/sv-se/kategori/alla-aerenden/

Eller dela ut flygblad i närområdet där du erbjuder diverse enklare tjänster för  ca 50kr/h.  De kan vara skotta snö, kratta löv, rasta hundar osv. Man kan också dela ut reklam.

Reklam är ingen bra lön på , tänker inte ödelägga så många timmar på mitt liv för så lite . Hinerdu har inga saker inom mitt område :/


   
SvaraCitera

När jag var 14 monterade jag industriportar för pengar. Men iofs så är jag kanske ensam om det.


   
SvaraCitera

Gör ett inbrott ta allt av värde så behöver du typ inte köpa npgot jag menar du får en nice platt tv eller 2 kanske ett par datorer osv 


   
SvaraCitera

Sälj tidningar eller ge ut reklam? Jag tjänade cirka 1000kr per månad som 13 åring på att sälja GT/Expressen.


   
SvaraCitera
Hando

Lee Woo-Jin:
Sälj tidningar eller ge ut reklam? Jag tjänade cirka 1000kr per månad som 13 åring på att sälja GT/Expressen.

Kommer du ihåg på ett ungefär hur många timmar du jobbade per månad för att sälja tidningar?


   
SvaraCitera