Aviseringar
Rensa alla

Tjänat stora pengar - vilka jobb?


Liebestraum:

utpressning

Ah, det kan vara värt i den undre världen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Arsenal:

Nej, inte sådant skit, inget kriminellt eller sådant. Man ska tjäna till sig pengarna. 🙂

För det gör man ju inte om man begår brott? Vet du hur tufft det är att komma på en schysst plan eller? Och flera andra om det skulle gå åt h*lvete.. [crazy]

Ne just det, tänk efter! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Enbart för att det finns andra finansjobb som ger bättre betalt betyder det ju verkligen inte att värdepappersmäklare inte skulle vara en väg till rikedom. Precis som alla säljyrken baseras din lön på hur du presterar. Dvs. är du riktigt duktig = du får riktigt bra med pengar.

Återigen är "riktigt bra med pengar" väldigt subjektivt men om vi bortser från det: Aktiemäklare har ganska låg status i finansbranschen och deras arbetsuppgifter är i princip identiska med det som mackan, 16 år sysslar med på sitt deltidsjobb som telefonförsäljare.

isola:

Ej säkert. Är en rätt stor myt att alla egenföretagare drar hem storkovan.

Menar du att det finns människor som faktiskt tror att alla egenföretagare blir rika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

merva:

Återigen är "riktigt bra med pengar" väldigt subjektivt men om vi bortser från det: Aktiemäklare har ganska låg status i finansbranschen och deras arbetsuppgifter är i princip identiska med det som mackan, 16 år sysslar med på sitt deltidsjobb som telefonförsäljare.

Sjävlklart har dessa ett relativt simpelt och lågstatusjobb inom finanssektorn. Trots avsaknad av någon statistik vågar jag mig bestämmt påstå att en genomsnittlig aktiemäklare tjänar betydligt mer än större delen av befolkningen. Sen kanske det inte behöver betyda just "riktigt bra med pengar" men vill ändå påstå att aktiemäklare har goda chanser att uppnå en "riktigt bra lön".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

. Sen kanske det inte behöver betyda just "riktigt bra med pengar" men vill ändå påstå att aktiemäklare har goda chanser att uppnå en "riktigt bra lön".

Självklart kan och tjänar de bra men om man har som mål att tjäna mycket pengar är aktiemäklare inget man bör ha som mål, kanske som reservplan men inte som utgångspunkt


   
SvaraCitera

Bli riksdagsledamot. Då tjänar du 60.000kr/månad. Kruxet är att man måste bli invald. Engagera dig politiskt nu genast så kan du säkert bli invald om några år.

Är bra, då sitter du på eget mandat, så att säga. Se bara till att bli omvald. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Pengar är inte allt. Man ska tycka om det man gör också.

hahaha va pratar du om??!![crazy][crazy][bigsmile]


   
SvaraCitera
time
 time

Penstrokes:

hahaha va pratar du om??!!

Är en sån där ambitionshippie som föredrar hård säng och torra brödkanter framför att göra något jag inte finner inspirerande och roligt [sad]


   
SvaraCitera

Asså om du verkligen brinner för något kan du tjäna stora pengar. Du måste älska det du gör och ha det såväl som hobby som arbete.

Hotellnäringen kan generera riktigt feta pengar om du vågar satsa och sköter allt i topp. Mäklare kan också tjäna feta pengar men då gäller det först att bli populär och känd mäklare, det är många år av slit och ansträngning. Tro inte att du får nått gratis [no-no]

Välj något du verkligen älskar och kan tänka dig att ägna ditt LIV åt så kan du komma åt big money.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Är en sån där ambitionshippie som föredrar hård säng och torra brödkanter framför att göra något jag inte finner inspirerande och roligt [sad]

Jag med. Ville bara leva upp till min ca$h-money-bitchez-n-patron-image. [sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Penstrokes:

Ville bara leva upp till min ca$h-money-bitchez-n-patron-image.

Ingen fara, vet att du är hård liksom, du behöver inte anstränga dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Ingen fara, vet att du är hård liksom, du behöver inte anstränga dig!

Score! [cool]


   
SvaraCitera

merva:

Det går knappt att "jobba sig rik" eftersom det krävs pengar för att generera pengar.

fix'd. Den som tror att det är möjligt att jobba sig rik, i Sverige eller i något annat land, är så grundlurad att det är rent patetiskt. Innan du börjar svamla om The American Dream rekommenderar jag att du läser på om hur stor del av alla förmögenheter i USA som är ärvda.

My dreams are her:

Nej alla kan inte lyckas men om man gör det är det onekligen det man tjänar mest på.

Inte en chans. Den enda chans du egentligen har att bli rik på att starta eget är att bli uppköpt av Google eller motsvarande företag i en annan bransch. De flesta småföretag slutar i konkurs inom ett år eller två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Inte en chans. Den enda chans du egentligen har att bli rik på att starta eget är att bli uppköpt av Google eller motsvarande företag i en annan bransch. De flesta småföretag slutar i konkurs inom ett år eller två.

Gentlernen:

My dreams are her: Nej alla kan inte lyckas men om man gör det är det onekligen det man tjänar mest på.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Nej alla kan inte lyckas men om man gör det är det onekligen det man tjänar mest på.

Om man lyckas bli uppköpt av Google blir man rik. Om man bara lyckas med sin firma blir man inte särskilt rik alls.


   
SvaraCitera