Aviseringar
Rensa alla

Tjatsex


Ämnesstartare

Frågan ställs i 6e stycket!!
Har varit med om det
tyckte om en kille förut som alltid skulle typ börja smeka mig lr ta på mig från ingenstans fastän jag visade att jag inte ville, sen fortsatte han med att fråga om vi inte skulle ha sex ända tills jag typ gav upp ibland osv.

Var med hnm för ett par år sedan och då visste inte jag att det var olagligt och fel (hade inte tänkt igenom det) att han tjatade så mkt på mig. Alltså han kunde hålla på en hel dag, först via sms och sedan via kramar och typ "juckningar" osv. (asjobbig)
Hur som helst, jag fick aldrig en chans att berätta för honom att det han gjorde var fel och när jag själv fick veta det (under en föreläsning i skolan, i en etik-kurs) så fick jag därifrån, bröt ihop & grät hysteriskt... mådde jättedåligt för samma person hade gjort andra saker mot mig också 🙁 

aja men när han höll på & jag inte visste att det egentligen var jättedumt/elakt, olagligt så kändes det mer "ok". Tänkte väl mest att han var skitjobbig, girig/sjvisk och så men sdan när han väl övertalat mig till att kyssas osv. så kändes det verkligen som att han trodde att jag ville. men hade han inte tjatat på mig hade jag förmodligen inte ens pussat honom. Förstår ni?

Det jag vill säga är att jag inte tror att han, precis som jag, förstod hur illa hans beteende var utan han trodde att han 1) tjatar och sedan 2) har övertalat mig om jag gått med honom. Alltså 3) jag vill...

Så ja, jag undrar hur ni tänker?
Ja, jag vill helst ej fler ggr höra att han utnyttjat mig & behandlat mig illa osv. (tro mig, jag vet, han vet också - men kanske ej den delen om Tjat). Han är vanligtvis inte en sådan som gör så mot folk på krogen lr andra tjejer, jag ror jag är bland de få han ngnsin kmr ha behandlat så. han är annars väldigt, väldigt blyg. tråkigt nog kmr han väl ej vara det mot den nya, framtida tjejn 🙁 så jag önskar jag kunde göra ngt men kan tyvärr ej.

Aja, vad tror ni? Tror ni de som gör så verkligen vet att de skadar? Typ de som våldtar, vissa av dem är sjuk och andra går antagligen igång på att personen inte vill... Och, som sagt, fattar de inte att personen vill så handlar det nog om någon störning för jag tror att om de hade förstått så hade de inte gillar det så mkt (lr så finns det väl även de som är sjuka men som annars också hade gått igång på det, om ni förstår hu jag menar).

omg, babbel babbel... Men aa, tror ni just han jag var med verkligen förstod? För jag gjorde ju inte heller det på den tiden, trots att jag i efterhand kunde få ångest av det men då tänkte jag bara bort det

snälla, kan ni vara snälla också - när ni svarar
jag vill inte att ni tjatar om att han är dum i huvudet osv. då blir jag mer arg på hnm & är rädd för att vilja skicka ett sms & ba "hörredu" osv.
Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

snälla, kan ni vara snälla också - när ni svarar
jag vill inte att ni tjatar om att han är dum i huvudet osv. då blir jag mer arg på hnm & är rädd för att vilja skicka ett sms & ba "hörredu" osv.
Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har väldigt svårt att sätta mig in i hur en sådan person tänker, en första gissning är någon form av egoism, att de måste få sin egen vilja fram oavsett, kanske har denne någon föreställning om att "det inte gör någon skada så det kan lika gärna ske för jag vill" eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Jag har väldigt svårt att sätta mig in i hur en sådan person tänker, en första gissning är någon form av egoism, att de måste få sin egen vilja fram oavsett, kanske har denne någon föreställning om att "det inte gör någon skada så det kan lika gärna ske för jag vill" eller något.

Ja, han har också offentligt uttryckt Åsikten "kvinnor är bara objekt"
och han sa till min pappa att kvinnor diskar och tar hand om barn. hans mamma harminst 6 ungar & är hemmafru  så det kanske har påverkat ngt
vissa tror ju också att alla tjejer gillar när killen/mannen bestämmer

har har syskon som är kriminella också så aa, ingen konstighet att det är som det är osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: Ja, han har också offentligt uttryckt Åsikten "kvinnor är bara objekt"
och han sa till min pappa att kvinnor diskar och tar hand om barn. hans mamma harminst 6 ungar & är hemmafru så det kanske har påverkat ngt
vissa tror ju också att alla tjejer gillar när killen/mannen bestämmer

Då har du nog svaret där för det här fallet, kass kvinnosyn helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Då har du nog svaret där för det här fallet, kass kvinnosyn helt enkelt

Aa, men tror du de hade lagt av om de verkligen förstod?

Jag tror att alla som skadar inte hade gjort de om de förstod dem utsatta
han an liksom tycka synd om barn i krig, för han sj varit med om det, men inte om tjejen han i princip våldtagit/liknande 🙁
sa det till hnm en gång, han blev skitarg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå: Aa, men tror du de hade lagt av om de verkligen förstod?

Jag tror att alla som skadar inte hade gjort de om de förstod dem utsatta
han an liksom tycka synd om barn i krig, för han sj varit med om det, men inte om tjejen han i princip våldtagit/liknande 🙁
sa det till hnm en gång, han blev skitarg

Svårt att svara på, kanske skulle den hitta anledningar till att uppföra sig som en idiot, beror väl på hur lätt personen har för att åsidosätta vett till förmån för sin egen vilja och gratifikation, tror det är svårt att få personer som har det som vana att agera på det viset att ändra sig, oavsett om de inser skadan eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Svårt att svara på, kanske skulle den hitta anledningar till att uppföra sig som en idiot, beror väl på hur lätt personen har för att åsidosätta vett till förmån för sin egen vilja och gratifikation, tror det är svårt att få personer som har det som vana att agera på det viset att ändra sig, oavsett om de inser skadan eller inte.

Han ändrade sig mot mig, sedan varför han gjorde det är ju lite svårare att förstå
kanske skräcken av att bli anmäld lr slagen..
Men du har nog rätt, är så i de flesta fall tro rjag, tyvärr


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: tyckte om en kille förut som alltid skulle typ börja smeka mig lr ta på mig från ingenstans fastän jag visade att jag inte ville, sen fortsatte han med att fråga om vi inte skulle ha sex ända tills jag typ gav upp ibland osv. 

tjabbatjenahallå: Alltså han kunde hålla på en hel dag, först via sms och sedan via kramar och typ "juckningar" osv. (asjobbig) 

tjabbatjenahallå: han har också offentligt uttryckt Åsikten "kvinnor är bara objekt" 

tjabbatjenahallå: Aja, vad tror ni? Tror ni de som gör så verkligen vet att de skadar? 

Jag tror han förstår att du inte vill och att du påverkas negativt, men skiter i det. Du är ju bara ett objekt för honom. Ett verktyg för hans njutning.

Låter som någon sorts grottmänniska eller psykopat.


   
SvaraCitera

Proteus: Jag tror han förstår att du inte vill och att du påverkas negativt 

Han kanske rent av går igång på just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Han kanske rent av går igång på just det.

Nu kommer hon bli arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Jag tror han förstår att du inte vill och att du påverkas negativt, men skiter i det. Du är ju bara ett objekt för honom. Ett verktyg för hans njutning.

Låter som någon sorts grottmänniska eller psykopat.

du ska väl ej vara så "stor i käften" då du sj bett mig sluta skriva om hur han misshandlat mig & om att jag "ska låta hnm vara" lol
vet iaf att han bryr sig, om det ens har ngt med diskussionen att göra

Proteus:

Han kanske rent av går igång på just det.

han har slutat iaf
du vet, folk som misshandlat sina fruar slutar också ibland
men det kanske är helt främmande för dig- idk

amsi:

Nu kommer hon bli arg

ne, inte så. bara lite kul att just han skrev så haha


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: då du sj bett mig sluta skriva om hur han misshandlat mig

Eh nej, det har jag inte gjort. Visste ingenting om någon misshandel.

tjabbatjenahallå: att jag "ska låta hnm vara" lol

Det här har jag däremot skrivit. Jag tyckte att du framstod som väldigt besatt och att det var fel av dig att lägga dig i/försöka sabotera någons nya förhållande, men hade vid tillfället ingen aning om att han misshandlat dig eller gjort sig skyldig till något annat (utöver att inte besvara dina känslor). Kunde bara utgå från det jag läst.

Trodde för övrigt att det här handlade om någon helt annan.

tjabbatjenahallå: vet iaf att han bryr sig

Det gör han säkert. Glad

tjabbatjenahallå: ne, inte så. bara lite kul att just han skrev så haha

Ja, att jag yttrat mig utan att känna personen du skrivit om gör mig ju till en sådan hycklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Eh nej, det har jag inte gjort. Visste ingenting om någon misshandel.

Det här har jag däremot skrivit. Jag tyckte att du framstod som väldigt besatt och att det var fel av dig att lägga dig i/försöka sabotera någons nya förhållande, men hade vid tillfället ingen aning om att han misshandlat dig eller gjort sig skyldig till något annat (utöver att inte besvara dina känslor). Kunde bara utgå från det jag läst.

Trodde för övrigt att det här handlade om någon helt annan.

Det gör han säkert. Glad

Ja, att jag yttrat mig utan att känna personen du skrivit om gör mig ju till en sådan hycklare.

du har fått helt fel info. har aldrig försökt sabotera ngns relation/förhållande. 
oavsett vad du tyckt, vad du uppfattat/missuppfattat är det inte din ensak att kommentera vad jag skriver. Vill du göra ngn nytta är det bättre att du pmar
om du ej fattat det än så älskar jag att skriva; det jag skriver är inte dagboksanteckningar. 

har e sagt att du är en hycklare men det är lite förhastat att sitta & påstå att han är psykopat/grottmänniska. samtidigt har du, utifrån ett par spontana inlägg, påstått att jag är dum i huvudet.
Du får sluta lägga dig i bara för att lägga dig i. antigen bryr du dig lr så gör du inte det och om du bryr dig så rekommenderar jag dig att visa det på ett bättre sätt

menar ej att låta hård lr göra en stor grej av det, hoppas du förstår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjabbatjenahallå:
ne, inte så. bara lite kul att just han skrev så haha

Tänkte eftersom du uttryckligen bett att vi inte skulle kommentera det!


   
SvaraCitera