Aviseringar
Rensa alla

Tjej i skolan - hur ska jag göra?


njsbo
Ämnesstartare

eppesen:

Du ska veta ditt värde utan andras bekräftelse.

Hmm hur menar du?

eppesen:

Prata med henne för att DU vill och inte för att du behöver.

Jag vill ju lära känna henne och det känns väldigt svårt men jag måste ju ta första steget och börja prata med henne. Och det måste jag tvinga mig själv till att göra, för jag vet innerst inne att jag vill lära känna henne, även om jag blir nervös om jag ser henne...


   
SvaraCitera

njsbo:

Hmm hur menar du?

Liksom du sa att du var blyg och blyghet beror oftast på att man bryr sig för mycket om vad andra tycker tex (om jag säger det så säger hon så eller tänker så om mig) Typ, ha inte som syfte att hon ska gilla dig. Då är det lätt hänt att man tänker för mycket. Bara visa att du vill lära känna henne. Du gillar henne så visa det och om hon gillar dig, fine om inte så finns det miljoner andra tjejer... alltså värdesätt inte henne högre än dig själv.

När du utmanar dig själv för de du inte vågar så kommer du förstå att det är skitlätt och sen tänka varför du inte gjorde det tidigare osv.


   
SvaraCitera

njsbo:

Problemet är att hon oftast inte är ensam, hur ska jag göra då?

hmm.. prata med hennes vänner och bli kompis med de [y]


   
SvaraCitera

Det är inte lätt när man är blyg. Men man får helt enkelt försöka ändå. Ta tillfället i akt när hon är ensam, det är mycket lättare som du själv säger! Det är inte så konstigt om man inte vill gå fram till flera personer som står i en klunga (eller det kan räcka med att det är två-tre stycken), speciellt inte om man ska prata med någon av motsatta kön som man är intresserad av. Och SPECIELLT inte om man är blyg.

Men som sagt, försök. Jag tror på dig. Du kommer vara stolt över dig när när du har pratat med henne/frågat om hon vill göra något tillsammans med dig. Du skulle rent av kunna bjuda ut henne! Man måste ta chanser/risker här i livet, annars vinner man sällan något. Och du vill vinna den här tjejen, eller hur? 🙂 Jag hoppas verkligen att det går bra!


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

SNELL:

Det är inte lätt när man är blyg. Men man får helt enkelt försöka ändå. Ta tillfället i akt när hon är ensam, det är mycket lättare som du själv säger! Det är inte så konstigt om man inte vill gå fram till flera personer som står i en klunga (eller det kan räcka med att det är två-tre stycken), speciellt inte om man ska prata med någon av motsatta kön som man är intresserad av. Och SPECIELLT inte om man är blyg.

Men som sagt, försök. Jag tror på dig. Du kommer vara stolt över dig när när du har pratat med henne/frågat om hon vill göra något tillsammans med dig. Du skulle rent av kunna bjuda ut henne! Man måste ta chanser/risker här i livet, annars vinner man sällan något. Och du vill vinna den här tjejen, eller hur? 🙂 Jag hoppas verkligen att det går bra!

Tack så mycket, det behövdes! Skönt att du tror på mig! [smile] ska visa dig att du gjorde rätt i det [smile]

Dock vet jag inte om jag vill bjuda ut henne redan nu [crazy] men om ett tag hoppas jag att jag har ändrat uppfattning om det![party] Vill verkligen att det ska gå bra nu, orkar inte med att göra om samma misstag gång efter gång!!

Nu är hon dock utomlands en vecka så jag får väl chansen till en omstart igen om en vecka [y]

Tack för alla svar!


   
SvaraCitera

Det finns ingen särskild manual du ska gå efter. Jag löste mitt senaste skol-tjej-problem med orden: wooow, you look perfect, we should take a coffee some day? Hon blev generad men det verkade fungera. [smile]


   
SvaraCitera

njsbo:

Tack så mycket, det behövdes!

Varsågod[smile]

njsbo:

ska visa dig att du gjorde rätt i det

Tror jag säkert! 🙂

njsbo:

Dock vet jag inte om jag vill bjuda ut henne redan nu

Haha förstår det :p men så småningom [wink]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

eppesen:

Liksom du sa att du var blyg och blyghet beror oftast på att man bryr sig för mycket om vad andra tycker tex (om jag säger det så säger hon så eller tänker så om mig) Typ, ha inte som syfte att hon ska gilla dig. Då är det lätt hänt att man tänker för mycket. Bara visa att du vill lära känna henne. Du gillar henne så visa det och om hon gillar dig, fine om inte så finns det miljoner andra tjejer... alltså värdesätt inte henne högre än dig själv.

Det var mycket bra sagt.

eppesen:

När du utmanar dig själv för de du inte vågar så kommer du förstå att det är skitlätt och sen tänka varför du inte gjorde det tidigare osv.

Det hoppas jag! [wink]


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

x_marty:

Det finns ingen särskild manual du ska gå efter. Jag löste mitt senaste skol-tjej-problem med orden: wooow, you look perfect, we should take a coffee some day? Hon blev generad men det verkade fungera.

Haha härligt! Synd dock att jag, som jag skrev i första inlägget, inte är så impulsiv [wink]


   
SvaraCitera

njsbo:

Det hoppas jag!

Skriv gärna hur de gick sen [wink] Du förtjänar INTE att va blyg! [smile]

mvh


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

eppesen:

Skriv gärna hur de gick sen

Det ska jag göra! Förhoppningsvis kommer jag komma med fler frågor här ("förhoppningsvis" eftersom det då förmodligen har gått lite framåt, om du förstår [wink] )

eppesen:

Du förtjänar INTE att va blyg!

Tack! [wink] Ska försöka slipa bort det, problemet är just mot tjejer jag gillar, tex lärare, tränare och andra vuxna är jag inte ett dugg blyg mot, tycker jag att de har fel får de höra det osv [crazy] dock kan jag vara lite osäfolk bland folk i min egen ålder som jag inte känner så bra. Men det är om jag är relativt ensam bland flera okända, om du hajar [wink] och det kanske inte är så himla konstigt egentligen [cool]


   
SvaraCitera

njsbo:

problemet är just mot tjejer jag gillar, tex lärare, tränare och andra vuxna är jag inte ett dugg blyg mot,

Det är vanligt och beror på att när man gillar någon kan de bli lite "overkilltänkande" och man bryr sig för mkt av hur hon uppfattar en jemfört med andra...

de man pratar med fokuserar inte så mkt på vad man säger utan mer på hur man säger det, alltså man kan (nästan) säga vad som helst om man gör det med självförtroende.


   
SvaraCitera
njsbo
Ämnesstartare

eppesen:

Det är vanligt och beror på att när man gillar någon kan de bli lite "overkilltänkande" och man bryr sig för mkt av hur hon uppfattar en jemfört med andra...

de man pratar med fokuserar inte så mkt på vad man säger utan mer på hur man säger det, alltså man kan (nästan) säga vad som helst om man gör det med självförtroende.

Tack för alla vettiga svar du har gett mig! Ska inte tänka så mycket i fortsättningen, nu kör vi!! [bigsmile]


   
SvaraCitera