Aviseringar
Rensa alla

Tjej - Kissa efter sex?


Det är viktigt. Bla för att förebygga urinvägsinfektioner.


   
SvaraCitera

Brukar vanligtvis kissa efter sex, för att jag behöver. Orkar inte gå på toa efteråt ibland, vilket har resulterat i en urinvägsinfektion en gång. Lyckligtvis är min moder läkare och gav mig medicin dirr[cool]


   
SvaraCitera

kissar efter sex.
Fick infektion ändå.


   
SvaraCitera

Ja, man ska göra det. Men det är ju inte garanterat att det hjälper.


   
SvaraCitera

Har hört att det är bra att kissa efter sex, men inget måste. För mig var det viktigt i början, annars fick jag urinvägsinfektion, men numera spelar det ingen roll.


   
SvaraCitera

Pinsamt hur lite folk vet.
Kan jag bli gravid trots att jag kissar?


   
SvaraCitera

Jag fick urinvägsinfektion om jag inte kissade efter sex men nu är det ganska lugnt. Jag brukar dock känna mig kissig efter sex så det passar rätt bra att gå upp tillsammans och kissa och tvätta sig och så [smile]


   
SvaraCitera

Saro:

Jo, men så länge bakterierna finns där liggandes i samma område kan de väl fortfarande fara in genom det lilla kisshålet också...eller vad vet jag? Jag är en newbie på kissa-efter-sex-området.

Yep du ska.


   
SvaraCitera

Jap. Men det gäller främst om man får urinvägsinfektioner ofta av en eller annan anledning. Och sen så brukar man märka en urinvägsinfektion INNAN den går upp i njurarna..


   
SvaraCitera

Saro:

Så min fråga, någon som har koll på hur viktigt det faktiskt är att kissa efter sex?

Jag har aldrig i hela mitt liv kissat efter sex (utav det syftet iallafall, och jag är lite kär i efterspel så inte speciellt ofta av andra anledningar heller), och har aldrig haft urinvägsinfektion eller något fel på njurarna. Aldrig. Så nej jag tror inte att det är nödvändigt 🙂


   
SvaraCitera

internet:

det trodde jag att alla visste [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Om du kissar efter har ingen betydelse alls..
Får du infektioner så är antagligen killen smittad av nå skit ^^


   
SvaraCitera

Hade jag ingen aning om. [shake]


   
SvaraCitera

Om man lätt får urinvägsinfektion efter sex, ett problem jag hade för ett antal år sedan, så är det bra att kissa efter sex.


   
SvaraCitera

Olycklig:

Får du infektioner så är antagligen killen smittad av nå skit ^^

Urinvägsinfektion får man oftast av E coli-bakterierna, alltså bajsbakterierna. De finns absolut överallt. Men när man har sex så får man dels in någon annans bajsbakterier, dels så kan småsmå spickor uppstå så att bakterierna lättare får fäste där de inte ska vara. Därför får vissa urinvägsinfektion av sex. Det handlar inte om någon könssjukdom och inte heller om dålig hygien.


   
SvaraCitera