Forumet - Tjej trakasserad av ex

Tjej trakasserad av ex

1372 0 28

Spana också in:

Greger_EFG:

Min tjejs ex trakasserar henne genom att tafsa på henne etc(dom går i samma klass),

Säger/gör hon nånting som får honom att förstå att hon inte vill?

Greger_EFG:

vill hjälpa henne få skiten att sluta, men gillar samtidigt inte att bete mig som att killen existerar då jag hatar att verka avundsjuk.

Det må hända att du hatar att vara avundsjuk, men din flickvän då? Hon måste säga ifrån sig, men du bör hjälpa henne.
agitation:

Låt kvinnan ta egna beslut. Fan hon är kapabel till att säga ifrån/slåss, eller har hon något handikapp? Typ att hon är för konservativ för att säga emot.

Vettigaste rådet hittills. Fruntimmer som inte klarar av att sköta sina egna problem är det värsta jag vet. Det är bara att säga till. Hjälper inte det får man hota med stryk eller anmäla till snuten.
FreeWay89:

Sätt han på plats, som män gjort i tusentals år innan.

Jaa fast jag e så trött på hela det tillvägagångsättet plus att det kanske får fel effekt.

Nintendo:

Nästan gång han gör det så får hon skrika/slå/gråta/gå till rekton eller göra något annat som skapar lite reaktioner och som avskräcker honom.

Lärarna verkar dock inte ta det på allvar.
Greger_EFG:

Lärarna verkar dock inte ta det på allvar.

Som sagt, då får hon säga till honom. Ordentligt. Inte "näää, sluta [sad][sad][sad]" utan "rör du mig igen så skalperar jag dig [mad]" med eventuell örfil. Om hon inte klarar av det får hon gå till rektorn. Eller polisen. Hur som helst tycker jag synd om dig.
Greger_EFG:

Jaa fast jag e så trött på hela det tillvägagångsättet plus att det kanske får fel effekt.

Trött? Det handlar om att visa den här snubben som tydligen inte vet vart gränsen går att det nu är du som är ihop med tjejen i fråga och han får lägga av.

Sedan vad är det som skulle bli värre?
Det handlar inte om att slå honom tills alla hans ben är brutna utan snarare att säga åt honom.
och är det så att han beter sig hotfullt eller fortsätter jobba sig då finns det ett språk som alla förstår - Way of the fist.
FreeWay89:

Sedan vad är det som skulle bli värre?
Det handlar inte om att slå honom tills alla hans ben är brutna utan snarare att säga åt honom.
och är det så att han beter sig hotfullt eller fortsätter jobba sig då finns det ett språk som alla förstår - Way of the fist.

Jag misstänker lite att allt är något sorts försök från tjejen att göra mig avis, därför är jag lite tveksam.
Vill skydda henne, men utan att se ut som en överbeskyddande gym-turre.

Orkar inte åka hela vägen ut till henne för att säga till exet
om allt bara är nån ploj för att visa upp mig eller för att hon försökt göra mig svartsjuk.
För det gör hon precis som så många hela tiden, även fast det förstås oftast är väldigt lätt att syna,
så blir man ju lite tveksam när hon kommer med något sånt här.
FreeWay89:

Men var det inte han som höll på?

I annat fall får du väl säga till henne att lägga av.

Hon säger att han håller på, men d kan ju lika gärna vara för att hon vill testa mig etc, tjejer säger en hel del BS.

Lägger jag ner för mycket tid så ser det ju ut som att jag ser exet som ett hot villket jag inte gillar.
Hon verkar säga en hel del om andra killar för att göra mig avundsjuk(vääääldigt genomskinligt), vill inte direkt motivera henne xD

Men jag får väl be henne att hälsa något hotfullt från mig nästa gång.
Greger_EFG:

Hon säger att han håller på, men d kan ju lika gärna vara för att hon vill testa mig etc, tjejer säger en hel del BS.

Jo tack det vet jag väl om.

Greger_EFG:

Lägger jag ner för mycket tid så ser det ju ut som att jag ser exet som ett hot villket jag inte gillar.

Ser ut? Frågor behöver besvaras här.
Är det så att han verkligen jobbar sig så kan det ju vara dumt att stå vid sidan av.

Och är det så att hon jobbar sig så får du väl säga åt henne eller göra dig av med henne.