Aviseringar
Rensa alla

Tjej trakasserad av ex


Greger_EFG:

Jaa fast jag e så trött på hela det tillvägagångsättet plus att det kanske får fel effekt.

Trött? Det handlar om att visa den här snubben som tydligen inte vet vart gränsen går att det nu är du som är ihop med tjejen i fråga och han får lägga av.

Sedan vad är det som skulle bli värre?
Det handlar inte om att slå honom tills alla hans ben är brutna utan snarare att säga åt honom.
och är det så att han beter sig hotfullt eller fortsätter jobba sig då finns det ett språk som alla förstår - Way of the fist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Sedan vad är det som skulle bli värre?
Det handlar inte om att slå honom tills alla hans ben är brutna utan snarare att säga åt honom.
och är det så att han beter sig hotfullt eller fortsätter jobba sig då finns det ett språk som alla förstår - Way of the fist.

Jag misstänker lite att allt är något sorts försök från tjejen att göra mig avis, därför är jag lite tveksam.
Vill skydda henne, men utan att se ut som en överbeskyddande gym-turre.

Orkar inte åka hela vägen ut till henne för att säga till exet
om allt bara är nån ploj för att visa upp mig eller för att hon försökt göra mig svartsjuk.
För det gör hon precis som så många hela tiden, även fast det förstås oftast är väldigt lätt att syna,
så blir man ju lite tveksam när hon kommer med något sånt här.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Jag misstänker lite att allt är något sorts försök från tjejen att göra mig avis, därför är jag lite tveksam.

Men var det inte han som höll på?

I annat fall får du väl säga till henne att lägga av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Men var det inte han som höll på?

I annat fall får du väl säga till henne att lägga av.

Hon säger att han håller på, men d kan ju lika gärna vara för att hon vill testa mig etc, tjejer säger en hel del BS.

Lägger jag ner för mycket tid så ser det ju ut som att jag ser exet som ett hot villket jag inte gillar.
Hon verkar säga en hel del om andra killar för att göra mig avundsjuk(vääääldigt genomskinligt), vill inte direkt motivera henne xD

Men jag får väl be henne att hälsa något hotfullt från mig nästa gång.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Hon säger att han håller på, men d kan ju lika gärna vara för att hon vill testa mig etc, tjejer säger en hel del BS.

Jo tack det vet jag väl om.

Greger_EFG:

Lägger jag ner för mycket tid så ser det ju ut som att jag ser exet som ett hot villket jag inte gillar.

Ser ut? Frågor behöver besvaras här.
Är det så att han verkligen jobbar sig så kan det ju vara dumt att stå vid sidan av.

Och är det så att hon jobbar sig så får du väl säga åt henne eller göra dig av med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dra över 'na


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Jaa fast jag e så trött på hela det tillvägagångsättet plus att det kanske får fel effekt.

Då har du inte gjort på rätt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ser ut?

Ja hon får det felaktiga intrycket.

Jag vill endast att hon inte ska känna att jag inte skyddar henne.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Jag vill endast att hon inte ska känna att jag inte skyddar henne.

Är det, det som hon vill testa då menar du. Ifall du skyddar henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Är det, det som hon vill testa då menar du. Ifall du skyddar henne?

Yes, kanske.

Men hon kan ju lika gärna försöka se om jag blir svartsjuk.

Om jag då lägger ner för mycket energi så verkar jag ju liksom "needy", villket jag helt enkelt aldrig skulle låta mig själv verka!

Jag vill inte bli en sån där kille som tjejen försöker dra in i fights etc hela tiden, vet ej hur lyckade såna förhållanden är, men det känns inte som dom kan vara spec stabila.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Jag vill inte bli en sån där kille som tjejen försöker dra in i fights etc hela tiden, vet ej hur lyckade såna förhållanden är, men det känns inte som dom kan vara spec stabila.

Nej men som sagt då får du helt enkelt säga ifrån.
Mycket mer antar jag inte att du kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

din tjej kan ju hota honom med att anmäla[y]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Orkar inte åka hela vägen ut till henne för att säga till exet
om allt bara är nån ploj för att visa upp mig eller för att hon försökt göra mig svartsjuk.

Greger_EFG:

Jag vill inte bli en sån där kille som tjejen försöker dra in i fights etc

Alltså du ska egentligen inte ha något med exet att göra, den enda kopplingen du har i det här fallet är att du står på henne sida för du skiter väl fullständigt i den där andra killen, egentligen?

Så på så sätt så är det ju henne direkt du ska prata allvar med. ATt hon nu får ta och skärpa sig och sluta dadda omkring mellan dig och sitt ex. Antingen kommer hon över honom och ber honom att dra åt helvete eller drar en tydlig gräns eller så kommer du att försvinna ur hennes liv för att hon inte kan hantera den här saken.

Och skulle detta måla ut dig som en svartsjuk kille? Nej, det handlar väl om självrespekt för att inte bli lekt eller inte tagen på allvar. Säg ifrån för fan, killar har väl också känslor? Hon får för fan växa upp istället! Hålla på dadda sådär kan hon väl göra utan dig?

Greger_EFG:

så ser det ju ut som att jag ser exet som ett hot villket jag inte gillar.

Greger_EFG:

Vill skydda henne, men utan att se ut som en överbeskyddande gym-turre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Antingen kommer hon över honom och ber honom att dra åt helvete eller drar en tydlig gräns eller så kommer du att försvinna ur hennes liv för att hon inte kan hantera den här saken.

Tror mest det var en uppmärksamhets teknik från hennes sida.
Brukar vara rätt upptagen av mig, så det blir ofta att hon har svårt att få tag på mig etc, det var nog mest ett sätt för henne att försöka få mig att spendera mer tid med henne.

Nu är allt löst iaf, hon tjatar inte om exet alls längre, själv gick jag på instinkten och har inte nämnt hennes ex alls, eller helt enkelt snackat annat den senaste gången d hände, villket antagligen var några veckor sedan.

Problem solved,
tack för alla svar däremot! 🙂


   
SvaraCitera