Aviseringar
Rensa alla

Tjejen är "slampan" och killen är "hingsten"


Czar:

Det verkar som att en del verkar vilja utplåna en särskild "norm", vilket könsneutralerar samhället ännu tydligare.

Är detta bra eller dåligt ?

Förstår inte alls hur du ens kan fråga dig detta?


   
SvaraCitera

ekklia luder e ni alla


   
SvaraCitera

pizdakurac:

ekklia luder e ni alla

jag är ditt lilla luder[love]


   
SvaraCitera

amsi:

jag är ditt lilla luder

aw d e de finaste man kan seja! [love]


   
SvaraCitera

pizdakurac:

aw d e de finaste man kan seja![love]

jag vet gubben.[love]


   
SvaraCitera
mynona

Czar:

Det verkar som att en del verkar vilja utplåna en särskild "norm", vilket könsneutralerar samhället ännu tydligare.

Ja, alla som tror på rättvisa och/eller gillar sex vill nog utplåna denna norm, att avskaffa den gynnar ju båda könen. Att behålla den gynnar ingen alls, faktiskt inte heller männen, och det orsakar bara dåliga saker. Man borde snarare fråga:

"Vad finns det för negativt med sexuell rättvisa?"
eller:
"Vad för dåliga konsekvenser kan det få om man avskaffar sexuell orättvisa?"

Det skulle nog också få en del trollsvar precis som denna tråd redan fått, därför att svaren är så självklara för många att man lätt misstänker att det är en trolltråd.

Man har redan hunnit långt med att åstadkomma sexuell rättvisa och det blir bättre hela tiden.

Czar:

Är detta bra eller dåligt ?

Är det bra eller dåligt med rättvisa?

Czar:

vad tycker du om det här.

Jag tycker att det är bra med rättvisa.

Men jag har svårt att argumentera därför att rättvisa är så självklart rätt att det verkar onödigt att argumentera.

Det trista är att folk inte alltid beter sig enligt sina åsikter.


   
SvaraCitera

Läste slampan och hipstern. Tänkte, vafan?!?


   
SvaraCitera

Det är klart att det ska vara jämlikt mellan könen.


   
SvaraCitera

mynona:

Men jag har svårt att argumentera därför att rättvisa är så självklart rätt att det verkar onödigt att argumentera.

Eller inte befinner sig på samma plats moraliskt dsett som du gör.


   
SvaraCitera
mynona

Ensamvargen:

Eller inte befinner sig på samma plats moraliskt dsett som du gör.

Ja, men att folk inte tror på rättvisa är så deprimerande att man hellre tror på trolleri. Jag misstänker iofsg att denna tråd faktiskt inte är en trolltråd.


   
SvaraCitera

mynona:

Ja, men att folk inte tror på rättvisa är så deprimerande att man hellre tror på trolleri. Jag misstänker iofsg att denna tråd faktiskt inte är en trolltråd.

Ibland tillåts inget annat än pessimism. [sad]


   
SvaraCitera
Czar
 Czar
Ämnesstartare

isola:

Förstår inte alls hur du ens kan fråga dig detta?

Det är en självklarhet att bilda en egen uppfattning än att andra avgör vad som är "rätt eller fel tänkandet".

Nachac:

Som svar på frågan: Rättvisa mellan könen eller inte, hmm, svår nöt att knäcka.

Jepp.

mynona:

Ja, alla som tror på rättvisa och/eller gillar sex vill nog utplåna denna norm, att avskaffa den gynnar ju båda könen. Att behålla den gynnar ingen alls, faktiskt inte heller männen, och det orsakar bara dåliga saker. Man borde snarare fråga:

Men om man tänker så här tillexempel, är det demokratiskt att avgöra vad som är "rätt eller fel". Kan man inte låta individen bilda ofärgad uppfattning om vad som är "r eller f" ?

mynona:

"Vad finns det för negativt med sexuell rättvisa?"
eller:
"Vad för dåliga konsekvenser kan det få om man avskaffar sexuell orättvisa?"

Jag förstår inte riktigt hur du får ihop 'avskaffa normen'. För det individuellt att tycka vad man vill. Ingen ska kunna förbjuda norm eller åsikter.

Övriga: Sedan stör jag mig inte på vad folk ens gör förutom att vissa vill inskränkta friheten att ha en opåverkad åsikt.


   
SvaraCitera

Czar:

Kan man inte låta individen bilda ofärgad uppfattning om vad som är "r eller f" ?

Czar:

Jag förstår inte riktigt hur du får ihop 'avskaffa normen'. För det individuellt att tycka vad man vill. Ingen ska kunna förbjuda norm eller åsikter.

Självklart ska du själv avgöra om du tycker att grön är en fin färg eller inte, men när det gäller om något kön ska behandlas sämre än det andra så är det en helt annan sak.


   
SvaraCitera

jag är nog mer som en älva.


   
SvaraCitera

typ älvdrottning.


   
SvaraCitera