Aviseringar
Rensa alla

Tjejen i mitt liv..


Ämnesstartare

Går trean på gymnasiet. I lördags var jag på en 18 års fest hos en tjej i min klass. Efter festen drog vi ut på krogen och vi dansade och hade jävligt kul. En stund senare dansade jag tjej i min klass som jag inte har haft så mycket kontakt med. Vi höll om varandra o ja, mysigt var det.. Vi har gått i samma klass i två år men vi har aldrig umgåtts eller så..
Iaf så dansa vi vidare där, jag bjöd henne på en cider lite senare, hon satt i mitt knä och vi små pratade. Försökte inte pressa henne på strul då jag inte ville sabba detta.
I söndags och måndags så pratade så prata vi mycket på msn och via sms.. Men i måndagskväll så börjar hon prata om att hon hade betett sig skumt i lördags. Att hon inte vill göra några fler misstag (då hon hade "hållit på" med en player en månad innan, de hade bara strulat, det hade inte hänt ngt mer.) att hon inte vill förlora mig som vän (Som hon "förlorat" killen hon strulat med. Trots att vi aldrig umgåtts utanför skolan) eller sabba "detta" (vad hon nu menar med det).

Frågade henne om jag var för på men det tyckte hon inte.. Sa som jag kände, att jag vill lära känna henne mer osv och det höll hon med om.

Sedan bad hon om ursäkt för att "allt blev så konstigt" och frågade om jag hatade henne för det.

Eftersom jag är rätt tillbaka dragen har jag inte tänkt så mycket på henne den tiden vi har gått i samma klass förrens nu då hon var intresserad. Hon är glad, fin och rolig, kan inte sluta tänka på henne. Hon är även oskuld och därför vill jag verkligen inte pressa henne..

Hon kan vara tjejen i mitt liv men jag vet inte vad jag ska göra =/


   
Citera
Ämnesetiketter

avvakta


   
SvaraCitera
time
 time

Mizzoz:

Sedan bad hon om ursäkt för att "allt blev så konstigt" och frågade om jag hatade henne för det.

Åh, melodramatik i ungdomens svåra år.

Nej men:

enhimmelskdrog:

avvakta


   
SvaraCitera

Haha, jag gjorde liknande med en tjej bara i helgen. Inget sittande i knät eller dansande, men ändå. Kände mig tvungen att förklara och visa att jag inte var intresserad av henne annat än som vän (det är inte hon heller), men det slutade med att det blev ganska så ordentligt pinsamt.
Så länge inte du tycker att det är nåt problem med vad som hände och ni bara fortsätter som vanligt så blir det nog bra.
Det var nog mest bara hon som inte är säker på vad antingen du eller både hon och du egentligen tycker.


   
SvaraCitera

Hon låter inte som om hon är oskuld [tard]


   
SvaraCitera

Har du bara en tjej i ditt liv? Kanske borde försöka träffa lite mer människor isf[confused] Fast jag har iofs bara mamma i mitt liv, så kanske ej borde säga något[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan bli bra det här![y]
Börja med att avvakta lite (som du redan läst antar jag), bara lite vänskapligt småprat. Visa att du finns där, och att du bryr dig men gå inte in på massa förhållanden. Små saker som att sätta dig bredvid henne på lunchen och likande visar mycket, men gör det inte alltid. Du vill inte bli sedd som en stalker. Va en bra och pålitlig kompis helt enkelt, jag skulle låta henne göra första draget, eftersom du inte vet än om hon gillar dig på det sättet.
Lycka till[bigcheers]


   
SvaraCitera

Mizzoz:

Hon kan vara tjejen i mitt liv

Och det baserar du på den lilla tid du har spenderat med henne? [confused]

Nog för att jag själv är ensam och nog skulle nappa på det mesta. Men det där känns lite väl förhastat. Lägg inte ner så mycket energi på det, låt det gå som det går bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hon låter inte som om hon är oskuld

Vad grundar du det på?

kebu12:

Har du bara en tjej i ditt liv? Kanske borde försöka träffa lite mer människor isf Fast jag har iofs bara mamma i mitt liv, så kanske ej borde säga något

Jag dumpade mitt ex för 2 månader sedan, vi hade varit ihop i 9 månader

Buddah:

Och det baserar du på den lilla tid du har spenderat med henne?

Har aldrig träffat ngn som henne förut.. träffar nytt folk mer lr mindre varje helg.. Hon är ngt speciellt. Flera av mina vänner som känner oss båda tycker att vi är som gjorda för varandra..


   
SvaraCitera

Mizzoz:

Sedan bad hon om ursäkt för att "allt blev så konstigt" och frågade om jag hatade henne för det.

Mizzoz:

Hon är även oskuld

It's gonna be a though ride.


   
SvaraCitera

Mizzoz:

Flera av mina vänner som känner oss båda tycker att vi är som gjorda för varandra..

Är det något som du verkligen inte skall låta dina vänners tyckande överväga, är i sådana här fall. Då är det din åsikt som räknas, enbart.

Mizzoz:

Har aldrig träffat ngn som henne förut.. träffar nytt folk mer lr mindre varje helg

Mizzoz:

Eftersom jag är rätt tillbaka dragen

Misstänker att du inte har haft så många förhållanden tidigare? Man kan lätt missta önskan att vilja ha ett förhållande med kärlek eller attraktion. Speciellt när man tycker att man får bekräftelse. Därför det är bra att ta det lugnt så man vet vad man egentligen känner 🙂


   
SvaraCitera

Mizzoz:

Vad grundar du det på?

Magkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Är det något som du verkligen inte skall låta dina vänners tyckande överväga, är i sådana här fall. Då är det din åsikt som räknas, enbart.

Självklart.

Buddah:

Misstänker att du inte har haft så många förhållanden tidigare? Man kan lätt missta önskan att vilja ha ett förhållande med kärlek eller attraktion. Speciellt när man tycker att man får bekräftelse. Därför det är bra att ta det lugnt så man vet vad man egentligen känner 🙂

Är 18, har varit rädd för att låsa mig för ngn innan min förra tjej, kände inte att jag var redo.. Varför ska jag fortsätta träffa en tjej som jag inte känner ngt för, som jag omöjligt kan se en framtid med.


   
SvaraCitera

Vadfan spelar det för roll om hon är oskuld eller inte?
Som om hon vill ligga med dig mer eller mindre för det. [tard]


   
SvaraCitera

isola:

Vadfan spelar det för roll om hon är oskuld eller inte?
Som om hon vill ligga med dig mer eller mindre för det. [tard]

Klart att det kan vara mindre, borde ju finnas en anledning till att hon inte legat med någon hittills ju [no-no]


   
SvaraCitera