Aviseringar
Rensa alla

Tjejen i skolan.


Ämnesstartare

Hej, jag igen 😛 Inte varit här på ett par månader, men nu är jag tillbaka med ett nytt dilema D:

För att kort sammanfatta vad jag behöver hjälp med, är att få råd till att kunna få 'Tjejen i skolan'.

Jag har nu läst en hel del trådar som NÄSTAN stämmer in på mitt problem, tjejen, är enligt mig fantastiskt snygg och verkar trevlig, enligt andra som jag helt enkelt skiter i, är hon inte särskilt attraktiv, vilket enbart understryker att jag inte gillar henne för utseendet, jag tror faktiskt jag är kär i henne på riktigt. Mitt problem är då att få kontakt med henne, vi går båda i 9an, i två olika klasses dock, vilket gör att vi endast träffas i korridorerna och under speciella tillfällen, vilket jag lyckats med 😛

Vi går båda på skolans musikal, där ett antal friviliga elever kan gå med, däribland jag och den här tjejen. Otroligt nog ska jag spela hennes karaktärs pojkvän, vilket ger mig en chans att få vara nära henne och har redan börjat förstå henne lite mer, hennes intressen etc.

Förutom musikalen är vi båda i skolrådet, även om hon inte har tid att lägga märke till mig där, så ger det mig en chans att prata med henne efteråt.

Kort fattat så träffas vi 3-4 gånger i veckan som mest, där kommer mitt problem in, jag kan enkelt säga Hej till henne om hon går förbi, men har svårt att hålla en längre konversation med tanke på att jag är ganska blyg när det gäller tjejer jag gillar. "Tänk så stör jag henne?" "Borde nog inte säga det..". Ja, ni fattar.

Jag har lagt till henne på facebook som enlight mig är lättare att prata igenom, men har gjorde det mestadels för att hålla mig uppdaterad om henne. Anyways, så har jag förstått att hon gillar hästar, vilket jag har sysslat med förut tack vare min syster.

Jag har sökt upp en hel del information och tips på nätet redan, via andras trådar, och jag förstår att man inte ska viga sitt liv och alla sina tankar åt tjejen, då blir hon en för stor sak, vilket gör mig ännu mer nervös för att bli nekad, men jag kan faktiskt inte hjälpa det, kommer på mig själv att iaktta hennes rörelser i matsalen etc.

För att kortfatta allt jag sagt nu, har svårt för att få henne att förstå hur jag känner för henne, och eftersom balen kommer snart, sen är 9an slut, då kommer jag kanske aldrig se henne igen. SÅ, vill gärna lära känna henne bättre och snacka med henne, MEN vad är vettigt att prata om egentligen? Vi har en del gemensamt, men ändå.

Help plz?


   
Citera

RoxerTM:

att förstå hur jag känner

det ska du inte låta henne göra.

Börja chatta med henne på facebook och efter några gånger kan du ju fråga om hon har lust att hitta på något. Om hon säger nej så är det lika bra att lägga ner. Du känner henne ju trots allt inte ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Börja chatta med henne på facebook och efter några gånger kan du ju fråga om hon har lust att hitta på något. Om hon säger nej så är det lika bra att lägga ner. Du känner henne ju trots allt inte ens.

Ska göra ett försök 🙂 Har du något förslag om vad? Vi har inte direkt något bra ungdomsställe eller café, och vädret är ganska dåligt, att bjuda hem henne är för tidigt... har inte så många alternativ faktiskt 😛


   
SvaraCitera

RoxerTM:

Har du något förslag om vad?

Ni kanske kan promenera runt, kanske finns det en hästhage ni kan gå förbi där du lite smidigt kan smyga in att du hållit på med hästar eller nåt...Och tadaa så kanske ni har nåt att prata om.[wink]


   
SvaraCitera

RoxerTM:

har svårt för att få henne att förstå hur jag känner för henne,

Säg INTE bokstavligt att du gillar henne...

RoxerTM:

har svårt att hålla en längre konversation med tanke på att jag är ganska blyg när det gäller tjejer jag gillar

Varför vara blyg? Se dig själv som speciell och tjejerna som normala. Prata med henne om sånt som tjejer brukar prata om..


   
SvaraCitera
nrg89

RoxerTM:

Ska göra ett försök 🙂 Har du något förslag om vad?

Bästa dejt jag haft var faktiskt en promenad runt omkring stan i några timmar, men det var inte en första dejt.

Försök att gå en balansgång där du visar att du är intresserad av henne men att du ändå är beredd att gå vidare om hon säger nej. Fråga henne när du känner dig manad om ni kan hitta på något, bara hänga. När du börjar träffar henne skall det vara något ganska oväsentligt, så som en fika eller kanske spela någonting. Det är först när ni har ett ganska seriöst förhållande som man kanske skall börja realisera de där romantiska drömmarna om pic nics på stranden.

Ta det lugnt alltså men visa ändå intresse. Det är en balansgång alla killar försöker gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren 😛 Ska se vad jag kan mixa ihop x) Brukar va rätt fantasifull så vi får se hur det går. Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera

kan inte massa om sånt men hoppas det funkar bra! lycka till!


   
SvaraCitera

RoxerTM:

Help plz?

Möt henne på en pub i stan. låt henne dricka några bira så hon slutar vara nervös, sedan så drar du bara hem henne, ligger med henne och ringer aldrig mera, AWESOME!!!!!!!!!!!!

aja, Har lärt mig att tjejer tycker om när man tar första steget på allt, och så ska man alltid hitta på "roliga" saker att göra, för tjejer har ingen hjärna!

Så prata med henne, fråga om hon vill hitta på något, någon gång.
Sedan pratar du ihopp dig med dina kompisar och när ni ska göra något roligt, typ pulka spela brännboll elelr något så ringer du henne och frågar om hon ska med, det är iallfall en start, och du behöver inte vara själv med henne och hon kan ta med sig kompisar till dina kompisar, woohoo, score för hela laget![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

Så prata med henne,

Faktiskt en bra idé med brännbollen 😛 Men eftersom sommaren är över får man hitta på nåt annat, men jag ska nog klura ut nåt 😀

Tack för tipset.


   
SvaraCitera