Aviseringar
Rensa alla

Tjejen jag älskar har börjat falla för någon annan... vad ska jag göra?


MastNj
Ämnesstartare

isola:

Nu tänker du väldigt själviskt. Hon vill inte, och ska inte behöva bli, skuldbelagd för dina känslor. Skicka inga brev eller någonting annat. Bara för att man gillar någon betyder inte det att den personen kommer att börja gillar en tillbaka.

Lite själviskt kanske. Jag älskar henne, jag vet att hon med tiden komemr att älska mig med, när hon lär känna mig.

Jag vill inte att hon ska bli skuldbelagd för mina känslor. Jag vet att bara för att jag gillar henne så betyder det inte att hon måste gilla mig. Men jag är säker på att om jag och hon bara umgås så kommer hon få känslor för mig en dag också.

Ok, jag skickar inte brevet.

Men kan jag ringa henne och säga förlåt för att jag gjorde henne sur igår? Skicka ett sms? Eller be henne träffas också säger jag förlåt i verkligheten? Jag vill be henne om ursäkt... [confused][chocked]


   
SvaraCitera

MastNj:

jag vet att hon med tiden komemr att älska mig med, när hon lär känna mig.

"Soon you will learn to appreciate me!"
Image

Vet att jag skulle sluta skriva här.

Men fan asså.

Jag kan inte hålla mig ibland när folk säger saker som låter som något någon säger i någon film [sad]


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Semi:

Jag kan inte hålla mig ibland när folk säger saker som låter som något någon säger i någon film

Du fick mig le en smula. Bra jobbat!


   
SvaraCitera

MastNj:

Ok, jag skickar inte brevet.

Bra!

MastNj:

ag vill be henne om ursäkt... [confused][chocked]

Vad har du att be om ursäkt för?


   
SvaraCitera

MastNj:

Men kan jag ringa henne och säga förlåt för att jag gjorde henne sur igår? Skicka ett sms? Eller be henne träffas också säger jag förlåt i verkligheten? Jag vill be henne om ursäkt...

Grow a pair


   
SvaraCitera

passaro:

jag gillar blonda kurder


   
SvaraCitera

Haha, idiotknarko


   
SvaraCitera

men du gör ju det


   
SvaraCitera

barbiekurder


   
SvaraCitera

Låt det stackars flickebarnet vara [cry]


   
SvaraCitera

MastNj:

Vad ska jag göra för något?

Vad det låter, lyssna på hennes mindre diskreta "hintar" och hålla dig borta.

MastNj:

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Det märks, men att hitta på den ena desperata grejen efter den andra kommer inte fungera. Du inser inte att du bara pressar henne ännu mer och hon kommer aldrig våga träffa dig ens som vän, vilket antagligen är bäst då jag tvivlar på att det kommer fungera för dig, som antagligen alltid kommer sträva efter mer, vilket knappast blir grunden till någon bra vänskap.

MastNj:

Jag älskar henne, jag vet att hon med tiden komemr att älska mig med, när hon lär känna mig.

Det kan du inte veta... eller är du så säker på att du är så jävla awesome att hon måste vilja ha dig när hon inser det? Vibbarna du skickar med din osäkerhet stämmer inte riktigt överens med det i alla fall.

MastNj:

Men kan jag ringa henne och säga förlåt för att jag gjorde henne sur igår?

Nej, du kommer troligtvis bara göra henne sur igen, och känna att du behöver ringa och förlåta imorgon för det du säger idag.

Skillnaden mellan älska och att vara besatt kan vara hårfin... om du älskar henne så visa att du kan lyssna och respektera det hon säger, istället för att köra på om en hänsynslös ångvält av överkokta känslor som antagligen inte kommer göra henne ett dugg lyckligare.

Som det sjungs i massa sånger och sådär... "If you love me, please let me go", typ.

Nintendo:

Låt det stackars flickebarnet vara [cry]

JA! [cry]


   
SvaraCitera
ohjens

gör inte dig själv illa genom att hålla kvar i henne. Ni båda vinner på att du går vidare!


   
SvaraCitera

MastNj:

Jag lämnar henne ifred om hon vill det. Men jag vill inte gå vidare, jag vill inte sluta kämpa för henne...

vaddå ni har bara varit på EN dejt och hon har redan dissat dig efter det....


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

toshiba:

vaddå ni har bara varit på EN dejt och hon har redan dissat dig efter det....

Hon sa ju ja till en andra dejt... men den blev aldrig av.
Hon smsade random några dagar innan och sa att hon inte har mer känslor för mig än en vän och tror inte att hon kan få det heller. Men kärlekkänslor tar ju tid, eller hur? Det kommer ju inte bara kladum poof efter en dejt? Saken är ju att jag och hon känner ju inte varandra så bra, och när jag varit med henne har jag inte vågat vara mig själv. Jag är nästan helt säker på att om vi bara umgås och går på dejter igen och om jag är mig själv då och går på magkänslan så kommer vi bli tillsammans. Om jag bara hade vågat pussa henne på kinden efter den första dejten som jag tänkte och om jag frågat efter en andra dejt tidigare så hade vi säkert varit tillsammans nu i skrivande stund. Jag kände att det var något på gång! Men sen kom ju den där andra snubben, som btw är en skithög som kommer krossa hennes hjärta, in i bilden igen och började flörta med henne dagen efter han gjorde slut med sin förra flickvän.

ohjens:

gör inte dig själv illa genom att hålla kvar i henne. Ni båda vinner på att du går vidare!

För mig spelar det ingen roll hur ont det än gör eller hur mycket slantar jag måste spendera för att vi två ska bli ett. Ingen vinner på det. Jag släpper aldrig taget helt, för jag vet att vi en dag får vår andra chans.

Tobbish:

Vad det låter, lyssna på hennes mindre diskreta "hintar" och hålla dig borta.

Hon sa åt mig att lämna henne ifred ett tag. Jag gör som hon säker. Hon vet att jag gör allt för henne. Det är så läskigt med henne för så fort jag skriver eller smsare med henne nu för tiden så blir hon alltid arg och sur men när jag är med henne i verkligheten så är hon alltid skitglad, skattar var femte sekund och ler gulligt varje gång vi får ögonkontakt...

Tobbish:

Det kan du inte veta... eller är du så säker på att du är så jävla awesome att hon måste vilja ha dig när hon inser det? Vibbarna du skickar med din osäkerhet stämmer inte riktigt överens med det i alla fall.

Jag känner att hon gillar mig ganska mycket också. Om det verkligen aldrig skulle kunna vara vi skulle hon väl aldrig på eget initiativ följa med mig hem, följa med endast mig och min kompis ut och hitta på saker, ta med mig hem till henne, säga ja till dejter? Jag är osäker på vad jag ska göra för att bli tillsammans med henne. Jag har aldrig försökt bli tillsammans med någon förut.

Tobbish:

Nej, du kommer troligtvis bara göra henne sur igen, och känna att du behöver ringa och förlåta imorgon för det du säger idag.

Jag förstår inte varför man inte ska säga förlåt för något dåligt man gjort [chocked] Att ringa och simpelt säga "Förlåt för att vi bråkar så mycket på senaste tiden." bara det, leder väl inte till någon större skada? eller?

Tobbish:

JA!

Jag låter henne ju vara när hon vill det. Men jag vill verkligen inte sluta kämpa för henne för jag älskar henne så mycket [cry]


   
SvaraCitera

Jag blev rädd, på riktigt.


   
SvaraCitera