Forumet - Tjejer ?

Tjejer ?

914 0 31

Spana också in:

Tjej: ni killar tänker bara på sex
Kille: nu när du säger det så är det lite svårt att inte göra det.

Det är väl som att säga till en tjej att dom bara tänker kläder; om någon pratar om kläder elr säger ordet kläder så är det väl svårt att inte tänka på dom där snygga byxorna på H&M om man som det flesta tjejer och är kläders intresserad [tired]

enough said.
FreeWay89:

Jo så ere.

FreeWay89:

Sedan att de blir sura är ju rätt patetiskt.

FreeWay89:

Så glo på [bigcheers]

Du resonerar som du har vett till du. Att bröst blir jävligt svettiga i värmen förstår du förstås inte.
Att fånstirra på någons bröst är inte trevligt någonstans, så lägg ner.
isola:

Du resonerar som du har vett till du.

Men ingen förväntar sig att du ska förstå över dagisnivå isola.

Jag frågar dig såhär: ''Varför är brösten ''svullna'' under hela kvinnans efterpubertala liv trots att hon inte har barn (vilket dom även blir ännu större)?

isola:

Att bröst blir jävligt svettiga i värmen förstår du förstås inte.

Haha aaa jo tjena. Bröst är ena riktiga glödkol i solen och just därför urringning uppfanns. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att ha missuppfattat det....

Image

isola:

Att fånstirra på någons bröst är inte trevligt någonstans, så lägg ner.

För den som tittar är det trevligt givetvis.
Håller med om att man inte bör fånstirra. Lite klass kan man ju ha, men vafan klaga av att någon tycker om det man har.
FreeWay89:

Sen att tjejer använder urringning är ju givetvis ett sätt att visa upp dom, annars hade de inte haft de typerna av kläder.

Det där är säkert en helt logisk tankekedja om man antar att kvinnors val av kläder helt avgörs av hur urringningen på dessa ser ut, men gör man det så har man förmodligen aldrig haft en konversation på över 2 minuter med en kvinna.
mediakatt:

Det där är säkert en helt logisk tankekedja om man antar att kvinnors val av kläder helt avgörs av hur urringningen på dessa ser ut

Aldrig sagt att det gäller alla. Om det är så att urringning enbart finns till som portabel luftkonditionering så vänder jag mig i frågan.

Men de kvinnliga brösten är förmodligen den enskilt mest tydliga sexsymbolen och givetvis vill många, om inte de flesta kvinnor visa upp dessa. Varför skulle det vara så ologiskt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Cleavage is the space between a woman's breasts lying over the sternum revealed by a garment with a low neckline. It is associated with low-cut women's clothing, such as evening gowns, swimwear, casual tops and other garments, designed to emphasize the display of breasts.

Some people regard use of cleavage as a form of feminine flirting or seduction, within the confines of community, peer group and personal standards of modesty, as much as for its aesthetic or erotic effect. Many women use cleavage to enhance their sexual attractiveness.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cleavage_%28breasts%29

Sedan behöver det givetvis inte gälla alla. Finns säkert de som har det av andra anledningar och av olika anledningar beroende på tillfälle. Faktum är dock att dess primära användningsområde är för uppvisning.
För det första:

Gå in en klädaffär för tjejer, eller tjejavdelningen på en vanlig, räkna hur många av överdelarna som saknar urringning. Kom tillbaka upplyst.

För det andra:

Många med väl tilltagna byst tycker också det är obehagligt att ha dessa trängandes innanför tyg och då är det bekvämare med urringning.

För det tredje:

Sedan, självklart, beror det ju på vem som tittar, vilket vem som helst torde kunna räkna ut. Även om de klär upp sig gör de inte detta för alla killar och/eller tjejer, så förutsätt inget.
FreeWay89:

Aldrig sagt att det gäller alla.

Nej, inte uttryckligen. Jag har inte heller sagt att du utttyckligen påstått det, så vadan kommentaren?

FreeWay89:

Men de kvinnliga brösten är förmodligen den enskilt mest tydliga sexsymbolen och givetvis vill många, om inte de flesta kvinnor visa upp dessa.

Vad fick dig att anta det? Jag ser det inte på något vis givet att man skulle vilja visa upp vad du ser som en symbol för sex.

FreeWay89:

Varför skulle det vara så ologiskt?

Det ologiska är inte att en del kvinnor har urringade kläder för att visa upp sina bröst. Det ologiska är att du antar att kvinnor överlag väljer sina kläder beroende på hur urringade dessa är, vilket är helt fel.
mediakatt:

Nej, inte uttryckligen. Jag har inte heller sagt att du utttyckligen påstått det, så vadan kommentaren?

mediakatt:

Det där är säkert en helt logisk tankekedja om man antar att kvinnors val av kläder helt avgörs av hur urringningen på dessa ser ut

mediakatt:

Vad fick dig att anta det?

Eftersom de mänskliga brösten är unika bland primaterna, säkert unika inom de flesta andra däggdjur med då de är ''svullna'' under majoriteten av kvinnans liv.

Dess primära roll som födokälla för nyfödda barn utger 0,000000000000001% (lätt räknat [wink]) av tiden som brösten finns.

De består av 2/3 av fett, resten för mjökkörtlar och annat som dessutom svullnar mer när hon sedan får barn.

Så jag frågar dig: Vad är brösten till för? [cool]

mediakatt:

vilket är helt fel.

Jo du måste vara alla världens kvinnors representant... [rolleyes]