Aviseringar
Rensa alla

Tjejer!


Ämnesstartare

Hej!

Hoppas allt är bra med er!

Jag håller på med ett projektarbete, en bok som skall få folk att öppna ögonen för hur svenska tjejer har det idag! Och jag behöver texter där folk berättar sin historia! Det är helt anonymt och kommer vara en bild till på en annan tjej. Det du varit med om måste inte vara extremt på något sätt.
Jag är säker på att alla varit med om något av dessa!

Anorexi, Bulimi, eller bara tankar och ångest över din vikt för smal/stor, press att börja röka o dricka, alkohol problem, kanske började du dricka som väldigt ung? Eller bara berätta om något du gjort på fyllan som du ångrar, ångest, sex som du ångrar el. liknande kanske var du inte redo? gravid i tidig ålder eller varit med om att behövt göra en abort, press från skolan el. svårt att hinna med skolan, för stora el. små bröst, påverkas av ideal, utanförskap, sexuell läggning, nätmobbing har du blivit el. nätmobbat någon som du ångrar? Vanlig mobbing, syskonbråk, pojkvänner och kärleksproblem, våldtagen el. utsatt för rån el. våld, inga pengar är du fattig student kanske? Svart att hinna emd dina intressen, husdjur som du inte längre har tid med men vill ha kvar?
Eller kanske nått helt annat!

Varje livshistoria är guld värd!
Tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle kunna bidra med en text om hur det är att växa upp med föräldrar på olika håll, pappa skaffar ny fru, mamma har olika pojkvänner, o.s.v. Om det verkar intressant? [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera