Aviseringar
Rensa alla

Tjejer är inte roliga


Ämnesstartare

Det klagas ofta på att få tjejer är med i underhållningsbranchen. Oftast är programledare och komiker män. Många säger att det beror på att kvinnor diskrimineras när det egentligen handlar om att kvinnor inte är roliga.

Tes: Tjejer är inte alls lika roliga som killar

Anledning: När killar är små vill de alltid imponera på tjejer. Vara bäst på fotboll, vara starkast, tuffast, modigaste och kanske framförallt vara roligast. I klassrum är det alltid så att det är killarna som är clownerna. Killarna som försöker vara roliga och få alla att skratta. Framförallt få de fnittriga tjejerna att skratta. Tjejerna är har inte samma behov av att vara roliga, de kommer ändå få killar även utan att göra någonting. Så är det även idag. Killar raggar och försöker vara sköna inför tjejer. Tjejer kan stå tysta och bara fnittra. Detta gör att tjejer aldrig behövt vara roliga och därför inte övat upp. Killar har alltid behövt vara roliga för att impa på tjejer.

Tjejer är inte alls lika roliga som killar helt enkelt.

Vad ska vi göra åt det?


   
Citera

vilken förmåga du har för att analysera saker knulla mig snälla 

 


   
SvaraCitera

s1cce:
vilken förmåga du har för att analysera saker knulla mig snälla  


   
SvaraCitera

om världen bara insåg terrormats storhet


   
SvaraCitera

payphonepimp:
om världen bara insåg terrormats storhet

 sant hon e skitrolig 


   
SvaraCitera

 obs e tjej

 


   
SvaraCitera

Sluta generalisera.


   
SvaraCitera

payphonepimp:
om världen bara insåg terrormats storhet

s1cce:

 sant hon e skitrolig 

ja 

(Hjärta!!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
vilken förmåga du har för att analysera saker knulla mig snälla  

Du kände igen dig i min beskrivning. Du saknar humor. Du kan inte vara rolig. Du fattar inte när andra tycker saker är kul. Du har aldrig behövt vara rolig. Du känner för att ge igen eftersom jag hittade en öm punkt. Du försöker ge igen.


   
SvaraCitera

humor är subjektivt     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surf Nazi:
Sluta generalisera.

Nej. En tes. Jag menar det finns väl roliga tjejer. Men de flesta tjejer är ju tysta och tråkiga, helt utan humor, självinsikt och självdistans. Torrbollar, för att de aldrig behövt vara roliga som barn. Jag ser problemen. Jag vill hitta lösningar. Göra så att tjejer också lär sig att vara roliga. Göra så att tjejer också kan vara framträdande i underhållningsindustrin.  Ser man aldrig problem, hittar man aldrig lösningar.


   
SvaraCitera
time
 time

Kan räkna upp en lång lista på människor av båda könen som presterat bättre på humorfronten än vad den här tråden och tesen gjort.


   
SvaraCitera

jacob97:

Du kände igen dig i min beskrivning. Du saknar humor. Du kan inte vara rolig. Du fattar inte när andra tycker saker är kul. Du har aldrig behövt vara rolig. Du känner för att ge igen eftersom jag hittade en öm punkt. Du försöker ge igen.

 kände igen mig i allt papi =)


   
SvaraCitera
Kudhos

Vad skönt vi har dig, du verkar så klok och erfaren. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Kan räkna upp en lång lista på människor av båda könen som presterat bättre på humorfronten än vad den här tråden och tesen gjort.

Nu var ju inte tråden till för att vara rolig. Jag försökte inte. Försöker tjejer, misslyckas de ofta. 9/10.

Eller vem vet! Kanske finns humorn där men du bara inte ser den på grund av att...?


   
SvaraCitera