Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Avtända av oskulder?


KSENIA

Anura:

Varför skulle personen nödvändigtvis vara konstig för?

PGA HAR SÅNA FÖRDOMAR[sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Varför skulle personen nödvändigtvis vara konstig för?

Det behöver inte innebära att den som är oskuld faktiskt är konstig. Men i vårt samhälle är det inte supervanligt med oskulder som är 25+. Det är väl i grund och botten fördomar som spökar, men man kan ju fråga sig själv varför ingen dragits till denna människa sexuellt, om det finns en bakomliggande anledning eller om det är ett medvetet val personen gjort på egen hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådana oskulder som är så rädda för att göra fel så att de inte gör någonting alls är väl ganska avtändande, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

avtända eller OK med oskulder i vuxen ålder?

Det handlar ej om att vara oskuld eller ej, i vissa fall har man en medfödd sexuell känsla för det hela och vet exakt vad man skall göra för att partnern skall få det skönt..

Är du oskuld så skall du aldrig tala om det för din partner.. Detta om något tyder på osäkerhet från din sida..

Med detta sagt så skall du inte heller ljuga för din partner om denne frågar, du kan fnissa lite grann och säga något charmigt istället eller bara påbörja det hela.. [smile]

Att vara oskuld säger egentligen ingenting om hur pass duktig du är på att ge en partner ett trevligt samlag. Det är din inställning till det hela, din eventuella nervositet som utstrålar osäkerhet.. Vissa kvinnor tänder till på detta, blyga killar.. Andra vill ha en med motsatt personlighet.. Var dig själv bara och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

, i vissa fall har man en medfödd sexuell känsla för det hela och vet exakt vad man skall göra för att partnern skall få det skönt..

nej så är det inte. det är ngt man lär sig. som allt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

r du oskuld så skall du aldrig tala om det för din partner.. Detta om något tyder på osäkerhet från din sida..

vilket knasigt råd. det tyder snarare på osäkerhet om han inte vågar berätta om det för han ser det som skämmigt .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titta dom djupt in i ögonen, se mänskligheten inom dom, och inse då att det inte spelar någon roll om du är oskuld eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nej så är det inte. det är ngt man lär sig. som allt annat.

Mycket jag har gjort i mitt liv har liksom varit med mig från födseln, min talang för skidåkning exempelvis, som 4-åring åkte jag för första gången som om jag hade åkt förut.. Samma sak när jag skulle lära mig att cykla.. Vart aldrig i behov av stödhjul, som 2-åring satte jag mig för första gången på en cykel med 2 hjul, farsan puttade på med lite fart & jag cyklade med klockren balans..

Jag har upplevt detta vid flertal tillfällen på senare tid också, att jag har haft känsla för aktiviteter jag aldrig har provat på i detta liv.. Jag tror på att vissa människor föds med talang för saker och ting, att det ligger i ens DNA. [cute]

isola:

det tyder snarare på osäkerhet om han inte vågar berätta om det för han ser det som skämmigt .

Därför måste han tvinga sig själv att hålla lugnet, att försöka intala sig själv i att han har erfarenhet.. Lura sig själv alltså, möjligtvis tvingas han fejka en personlighet, men det kan vara till fördel!

Han skall utstråla säkerhet, hur vida han klarar av att göra detta den tidpunkten han förklarar att han är oskuld är oklart, men mycket säger mig att han tappa fokus då och rodnar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Mycket jag har gjort i mitt liv har liksom varit med mig från födseln, min talang för skidåkning exempelvis, som 4-åring åkte jag för första gången som om jag hade åkt förut.. Samma sak när jag skulle lära mig att cykla.. Vart aldrig i behov av stödhjul, som 2-åring satte jag mig för första gången på en cykel med 2 hjul, farsan puttade på med lite fart & jag cyklade med klockren balans..

Vi fungerar inte på det sättet. Det finns många saker man är bättre på än andra grejer, men den kunskapen finns inte i vår nyfödda hjärna.


   
SvaraCitera

Blir varken tänd eller avtänd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

den kunskapen finns inte i vår nyfödda hjärna.

Känslan för att snabbt lyckas åtminstone, att det endast krävs några sekunder för att snabbt lära en ny aktivitet.. Jag är bombsäker på att jag har en del praktiska kunskaper medfödda. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vitet.. Jag är bombsäker på att jag har en del praktiska kunskaper medfödda. [smile]

hur skulle det ha gått till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det behöver inte innebära att den som är oskuld faktiskt är konstig. Men i vårt samhälle är det inte supervanligt med oskulder som är 25+. Det är väl i grund och botten fördomar som spökar, men man kan ju fråga sig själv varför ingen dragits till denna människa sexuellt, om det finns en bakomliggande anledning eller om det är ett medvetet val personen gjort på egen hand.

Jag är oskuld och jag är 21 år. Inget riktigt konstigt med mig.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Jag är oskuld och jag är 21 år. Inget riktigt konstigt med mig.

Av dina trådar att döma är du fruktansvärt osäker och verkar inte ta kontakt med andra människor. Det är ju lite konstigt att du inte tar tag i det problemet och istället bara hittar nya saker att vara ängslig över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hur skulle det ha gått till?

Flödar en jävla massa teorier om det, skulle vilja påstå att ingen vet säkert.. Har du någon annan förklaring till att jag kunnat saker och ting direkt när jag har prövat dem?


   
SvaraCitera