Aviseringar
Rensa alla

Tjejer behöver er hjälp att läsa av en tjej..


Ämnesstartare

Det är så att jag nu går andra året i gymnasiet och finns en tjej i min skola jag är intresserad utav. Hur som helst så för att försöka få er att förstå bilden av min situation här så är jag en rätt lång kille nån cm över 1.85 ligger väl runt 1.87-1.88 vilket jag är rätt nöjd med ändå då jag inte är någon jätte men ändå lång. Har kort väl skött mörkt hår vilket jag också gillar med mig själv. Hon går också andra året men inte i samma klass och är lång ca 1.75 kanske och har hört både hon och hennes kompisar berättat om hur heta långa killar är vilket känns bra. Hur som helst så har vi kollat in varandra rätt mycket och hon har vid vissa tillfällen börjat le mot mig osv så det känns någonstans som att hon är intresserad. 

Nu till problemet. Finns en annan kille i vår skola som går i 1an som är betydligt längre än jag, säkert 1.95 och har sett hon kollat mot honom många gånger nu. Han är blond och blå ögd och jag har mörkt hår och bruna ögon så jag är väl typ tvärtemot honom. Efter att ha hört vad hon och hennes kompisar har sagt får jag för första gången komplex av att känna mig rätt liten bredvid en annan kille då de oftast är jag som är the king of the hill men så går jag förbi honom och jag är plötsligt rätt kort.

Tycker det är pinsamt om man typ är i matsalen och han och jag står bredvid varandra och hon ser oss för då tänker jag alltid att det är klart hon tar den längre killen framför mig speciellt när hon ha sagt att långa killar är heta. Men samtidigt hon har kollat på mig rätt mycket också och dessutom lett mot mig när vi sett varandra så jag vet inte vad hon vill riktigt...

Känner henne inte direkt men har suttit bredvid henne och ätit i matsalen några gånger pga gemensamma vänner och ja.. Jag var mest tyst av nån anledning, inte för att jag var nervös utan jag hade verkligen inte så mycket att säga.. 

Hur som helst så är hon en väldigt vacker tjej med typ världens finaste leende och röst... Blir typ glad av att se henne och när hon ler pirrar de till i magen haha hon och jag har typ samma intressen också så jag tror vi skulle passa väldigt bra tillsammans.

Jag vill verkligen få till något seriöst med henne då hon är en sån typ av tjej och inte en tjej jag bara vill ha sex med och sen lämna henne. Hur ska jag göra och tror ni hon är intresserad av honom eller mig


   
Citera
3lis
 3lis

ja alltså be den blonda långa killen skicka en mail till henne


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska börja kolla mer på henne o ha mer ögonkontakt.... visa henne att du e intresserad av henne o le mot henne då ni får ögonkontakt.
Försök att vara mer runt henne o prata med henne då och då...
Det viktigaste e att du visar intresse 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gigitati:
Jag tycker att du ska börja kolla mer på henne o ha mer ögonkontakt.... visaarrow-10x10.png henne att du e intresserad av henne o le mot henne då ni får ögonkontakt.
Försökarrow-10x10.png att vara mer runt henne o prata med henne då och då...
Det viktigaste e att du visar intressearrow-10x10.png

Vad ska man prata om då? De är det att man ofta går förbi varandra i korridoren och man ser varandra på avstånd ibland men inte direkt så man sitter vid samma bord och kan snacka direkt. Hur ska jag kunna få chansen att prata med henne då?


   
SvaraCitera

MertasMatFilé:

Vad ska man prata om då? De är det att man ofta går förbi varandra i korridoren och man ser varandra på avstånd ibland men inte direkt så man sitter vid samma bord och kan snacka direkt. Hur ska jag kunna få chansen att prata med henne då?

Det som hänt mig en gång var liknande... en kille som var intresserad men som vi aldrig snackade.. bara ögonkontakt då o då. Han börja komma förbi mig o snacka med de jag umgås med och även började snacka med mig typ fråga var de ena var o den andra... Frågade efter lärarna.. vilka tider vi går in o typ småprat o sen så börja han alltid hälsa o le...vilket fick mig inse att han e intresserad... men tyvärr gav ej han någon chans, vilket var väldigt dumt av mig Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gigitati:

Det som hänt mig en gång var liknande... en kille som var intresserad men som vi aldrig snackade.. bara ögonkontakt då o då. Han börjaarrow-10x10.png komma förbi mig o snacka med de jag umgås med och även började snacka med mig typ fråga var de ena var o den andra... Frågade efter lärarna.. vilka tider vi går in o typ småprat o sen så börja han alltid hälsa o le...vilket fick mig inse att han e intresserad... men tyvärr gav ej han någon chans, vilket var väldigt dumt av mig Tumme ned

nä gud vad tråkigt att höra verkligen 🙁 asså den här tjejen är verkligen hur söt som helst.. Jag blir som en annan människa när jag ser henne. Är en rätt "tuff" kille vanligtvis som inte visar känslor men när jag ser henne är det som att jag blir som liten igen och vill bara hålla om henne och skydda henne mot allt ont ungefär haha...

Du som är tjej, vad hade du uppskattat om en kile gjorde mot dig om ni hade kollat in varandra ett tag? 🙂


   
SvaraCitera

Sluta tänka på honom, herregud.
Om det är henne du är intresserad i ska du fokusera på att lära känna henne, fråga om hon vill hitta på något efter plugget typ som att sätta sig på ett café eller vad ni brukar göra.. Det kan kännas konstigt och ibland löjligt att fråga ut någon men när ni väl sitter där och pratar så blir det bra!


   
SvaraCitera

MertasMatFilé:

nä gud vad tråkigt att höra verkligen 🙁 asså den här tjejen är verkligen hur söt som helst.. Jag blir som en annan människa när jag ser henne. Är en rätt "tuff" kille vanligtvis som inte visar känslor men när jag ser henne är det som att jag blir som liten igen och vill bara hålla om henne och skydda henne mot allt ont ungefär haha...

Du som är tjej, vad hade du uppskattat om en kile gjorde mot dig om ni hade kollat in varandra ett tag? 🙂

fan va gulligt.... Jag som tjej hade uppskattat att killen jag kollat på ett tag ska börja komma och prata med mig, inte direkt om sina känslor för de hade blivit konstig stämning, men bara prata som vänner och sen kommer vi säkert börja prata som vanligt o då kan känslorna ta över... om de e besvarade förstås
Jag tycker du ska börja komma närmare henne o se hur hon e som person o sen så kommer ni säkert börja prata som vänner först o sen kommer de leda till annat...


   
SvaraCitera

impossibru-meme_3285528.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Sluta tänka på honom, herregud.
Om det är henne du är intresserad i ska du fokusera på att lära känna henne, fråga om hon vill hittaarrow-10x10.png på något efter plugget typ som att sätta sig på ett café eller vad ni brukar göraarrow-10x10.png.. Det kan kännas konstigt och ibland löjligt att fråga ut någon men när ni väl sitter där och pratar så blir det bra!

haha ja.. men asså hur skaarrow-10x10.png man fråga ut henne? Hon kolla in mig lite grann idag på lunchen men inte direktarrow-10x10.png så man går fram ocharrow-10x10.png frågar då lixom... Så hur ska jag fråga ut henne?

gigitati:

fan va gulligt.... Jag som tjej hade uppskattat att killen jag kollat på ett tag ska börjaarrow-10x10.png komma och prata med mig, inte direkt om sina känslor för de hade blivit konstig stämning, men bara prata som vänner och sen kommer vi säkert börjaarrow-10x10.png prata som vanligt o då kan känslorna ta över... om de e besvarade förstås
Jag tycker du ska börjaarrow-10x10.png komma närmare henne o se hur hon e som person o sen så kommer ni säkert börja prata som vänner först o sen kommer de leda till annat...

ja asså har ätit tillsamans med henne i skolan 2-3 gånger pga gemensamma vänner, vi satt bredvid varandra men jag sa inte så mycket någon av gångerna om jag ska vara ärlig.. Var inte nervös men min kompis skötte snacket typ jag satt mest tyst...hade inte så mycket att säga bara av nån anledning haha vet inte varför för var inte nervös...


   
SvaraCitera

Mysigt med en crush!

Det kommer alltid finnas människor som är längre än dig, men det betyder inte att hon vill ha dem för det. Vore knasigt av henne att gå enbart på (kropps)längden, haha.

Börja med att säga hej nästa gång du ser henne och ni får ögonkontakt. Var dig själv så långt du kan, för gillar hon inte den du är så är ni ändå ingen bra match - ju förr du får reda på det, desto bättre. Du har inget att förlora genom att prata med henne. Jag hade uppskattat att någon jag spanat in kom fram och pratade med mig, även om det bara var i vänskapligt syfte. 


   
SvaraCitera