Aviseringar
Rensa alla

Tjejer, help meee


Ämnesstartare

image.jpg

Hej, jag färgade mitt hår mörk rött hemma för 3 månader sedan, nu är det kastanjerött [lite rött fast mest ljusbrunt] och jag vill ha mitt blonda hår tillbaks. Mitt hår ser nu ut såhär [bilden], min mamma säger att om jag färgar håret blont hemma så tror hon att det kommer bli blond-rosa. Det tror jag inte ett dugg på. Finns det någon hårfärgningsmedel som gör hela håret blont och täcker den röda nyansen och som inte gör håret rosa [lol]? Tack :]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jane hellens ljusaste blondering är stark. Med två kartonger sådant blir du nog blond pga du är ej så rödhårig.


   
SvaraCitera
reben

assvårt o få ut rött


   
SvaraCitera
reben

elr va för mig hade orange hår aslänge =(


   
SvaraCitera

vadå "tjejer"

jag kan inte ett skit om såntdär


   
SvaraCitera

En tjej jag känner hade rött hår, hon blekte det en gång, det blev gult. Hon färgade det då lila eftersom lila slår ur gula toner (komplementfärger), efter en vecka blekte hon det igen och det blev skitblont. Hört att det funkat för flera Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför köper du inte en flaska väteperoxid 3% och gnider in en kapsyl av opm dagen i håret efter att du duschat. Då är det snart ljust. Blekmedel för hår är ju svindyra och det är ändå bara väteperoxid eller peroxisulfat som är billiga komponenter i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: lekmedel för hår är ju svindyra

typ en hundring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: typ en hundring

Är det inte mer? Jag kanske blandar ihop det med färgmedel. Men i vart fall... i förhållande till väteperoxid för hårvård är det mycket dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Är det inte mer? Jag kanske blandar ihop det med färgmedel. Men i vart fall... i förhållande till väteperoxid för hårvård är det mycket dyrt.

med tanke på att det är mkt starkt och ingenting man ska mäta upp och gegga med själv så är det billigt då man slipper betala för ett besök på akuten sedan 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: med tanke på att det är mkt starkt och ingenting man ska mäta upp och gegga med själv så är det billigt då man slipper betala för ett besök på akuten sedan 😉

Det är så skönt att jag och Isola alltid har samma åsikt om allt. Vi borde gifta oss.
Men 3% väteperoxid är väl inget att hålla på och vara rädd för. Man har det ju fasen och gurglar med bland annat. Om hon tar små mängder och sedan höjer mängden så att det blir lagon så borde det funka bra. Det är ju ändå väteperoxid eller peroxisulfat i alöla sådana produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Det är så skönt att jag och Isola alltid har samma åsikt om allt. Vi borde gifta oss.
Men 3% väteperoxid är väl inget att hålla på och vara rädd för. Man har det ju fasen och gurglar med bland annat. Om hon tar små mängder och sedan höjer mängden så att det blir lagon så borde det funka bra. Det är ju ändå väteperoxid eller peroxisulfat i alöla sådana produkter.

man ska inte utsätta håret, och verkligen inte huden, för väteperoxid för ofta. speciellt inte outspädd sådan. men du kan ju testa och återkomma med resultat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: man ska inte utsätta håret, och verkligen inte huden, för väteperoxid för ofta. speciellt inte outspädd sådan. men du kan ju testa och återkomma med resultat!

Precis! Jag föreslog även att gnugga in det i vått hår. Kolla att det är 3% och inte 30 eller 35% som används av tandläkare för att desinficera kofferdamer, altså hål som finns innan rotfyllning. Detta är frätande som fasen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säkert bli blond men de röda pigmenten kommer hålla i sig, jag hade kvar dem i säkert ett år. Jag rekommenderar att gå till en frisör men om du ändå vill göra det hemma så rekommenderar jag avfärgningar och sedan en askblond färg för att få bort de röda pigmenten.


   
SvaraCitera
Too
 Too

Fingerprints:  avfärgningar och sedan en askblond färg för att få bort de röda pigmenten.

Det här Tumme upp


   
SvaraCitera