Aviseringar
Rensa alla

Tjejer med DAMP (eller ADHD och DCD som det kallas nu)?


Ämnesstartare

Det verkar som att jag har DAMP (är under utredning för tillfället, inte riktigt klar än) och tydligen ska det vara rätt ovanligt att tjejer har det. Så jag undrar om det finns några andra tjejer här med det? Sen har jag en fråga till både killar och tjejer med DAMP och det är vad ni får för hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

Man får oftast piller med lugnande effekt har inte adhd men en klass kompis har det men han är så intensiv att han kastar saxar mot folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draco96:

Man får oftast piller med lugnande effekt har inte adhd men en klass kompis har det men han är så intensiv att han kastar saxar mot folk

Oj, näe skada folk gör jag inte iaf, inte fysiskt men kan säga väldigt taskiga saker när jag blir arg tyvärr och ibland kan jag kasta saker i väggen [shake][blush]


   
SvaraCitera

Kan också kasta saker i väggen eller golvet om jag är arg eller irriterad. Har jag damp nu? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rafflesia:

Kan också kasta saker i väggen eller golvet om jag är arg eller irriterad. Har jag damp nu? [cry]

Haha förmodligen inte. Sen är det ju mer ADHD biten som får mig att göra det. DAMP är ju ADHD med motorik och/eller perceptionsproblem.


   
SvaraCitera

Rawr, kvinnor skall ha lite temperament!


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Sen är det ju mer ADHD biten som får mig att göra det. DAMP är ju ADHD med motorik och/eller perceptionsproblem.

Alla med ADHD gör verkligen inte sådant.


   
SvaraCitera

vidrigt med sånt här, när man ska sätta stämpel på hjärnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alla med ADHD gör verkligen inte sådant.

Det sa jag aldrig heller, menade mer att det var ADHD biten som gör att jag lättare blir arg och inte DCD biten. Förlåt om jag var otydlig.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

menade mer att det var ADHD biten som gör att jag lättare blir arg och inte DCD biten.

har ej fattat det så, mer att man blir mer impulsiv av det.


   
SvaraCitera

hemlig:

vidrigt med sånt här, när man ska sätta stämpel på hjärnan.

ah, 100% sant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

har ej fattat det så, mer att man blir mer impulsiv av det.

Jo folk med ADHD har lättare för att bli arg än folk utan ADHD, det har jag både läst och kunniga inom psykiatrin har sagt det med. Varför det är så minns jag inte.


   
SvaraCitera

isola:

ah, 100% sant!

Människor är alldeles för komplicerade för att sammanfattas i en samling bokstäver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, det är nog få tjejer som verklien har det.

men många får diagnosen att dem har det för såfort
man råkar bli sur en gång i skolan så skickar
dem barnen på ad/hd test och testen verkar inte
ens stämma och sedan ger dem ut medicin till allt folk som inte
ens behöver det alls.

har nämligen 3485738 tusen tjejkompisar ungefär som
har diagnosen ad/hd men innan dem fick veta att dem skulle
på testgrejs så var dem hur lugna som helst, och hade inte konsentrationssvårigeter(?) eller något sånt skit alls, överhuvudtaget.
men sedan tyckte dem ad/hd var ''coolt'' då dem fick diagnosen och
började skrika på allt och alla för ingenting och då man ber
dem att ge upp sä skriker dem: MEN JAG HAR DAAAAAAAAAAMP!!!!!

usch. säger någon någonsin att jag kan lida av ad/hd så
blir jag grymt sur för jag stör mig så sjukt mycket på att
dem diagnoserar folk som inte ens har det och ger ut medicin till
alla möjliga.


   
SvaraCitera

hemlig:

Människor är alldeles för komplicerade för att sammanfattas i en samling bokstäver.

mm!!


   
SvaraCitera