Aviseringar
Rensa alla

tjejer och kolhydrater...


Ämnesstartare

Har jag missat nåt här eller? Man har ju hela barndomen fått höra av kvinnor att de inte vill äta pasta, bröd och sånt, och jag har inte tänkt så mycket på det. Men nu upptäcker jag att det inte finns en enda normalviktig kvinna i Sverige som äter annat än sallad till lunch (med lite kött/fisk if necessary). Hur gick det här till? Har nästan fobi för att äta ute eftersom alla brudar stirrar på mig när jag beställer pizza istället för "jag tar gärna en grönsalld med såsen vid sidan om, om det går bra?". Inte ens när jag hade en ätstörning och svältbantade kom jag nånsin på idén att skippa kolhydrater för snabbare resultat. Har tänkt på LCHF som en modefluga snarare än en alternativ livsstil. Jag har bara 2 kompisar som äter enligt kostcirkeln, båda har fel på ämnesomsättningen och ligger på gränsen till undervikt trots regelbundet matintag en gång varannan timme. Käkar era tjejkompisar pasta och sånt?

(jag är flicka)


   
Citera

käka pastan för fan :p musklerna behöver pasta när dem är trött <3


   
SvaraCitera
smisk

Det är jättemånga tjejer i min klass som har fobi för kolhydrater. Fattar inte det. Själv bräker jag på med minst halva talriken ÄKTA KOLHYDRATER FO SHIZZLE!!


   
SvaraCitera

razorblade_love:

Har nästan fobi för att äta ute eftersom alla brudar stirrar på mig

du hänger och omges av knäppa tjejer


   
SvaraCitera

Nog därför tjejer är så konstiga. De umgås i sina små celler av konstiga tjejer och så blir det en ond cirkel...
Umgås med annat folk och mer killar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käkar man spagetti får man spagettiben [n]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag äter allt jag tycker är gott, det vill säga pasta i mängder, pizza, subway, skrovmål, pommes... varför inte? Jag skulle inte överleva om jag bara började äta typ grönsaker, komiskt nog så sägs jag vara hyfsat smal och har/haft UNS..


   
SvaraCitera

razorblade_love:

Käkar era tjejkompisar pasta och sånt?

Nja, de bantar inför studenten. En har ätstörningar och en äter i princip allt men lever i en veggofamilj.

Men de är ingen som inte unnar sig pasta och ris. Jag har förbjudit samtliga att dra av på kolhydraterna, är själv hyffsat kunnig inom matområdet.

Men de flesta har lärt sig att det är bättre att äta väldigt lite pasta/ris/potatis/vittbröd och istället unna sig en chokladbit för att hålla vikten[wink]


   
SvaraCitera

Pasta[love]


   
SvaraCitera

orka tjejer och orka sallad.


   
SvaraCitera

Conrad:

Men de flesta har lärt sig att det är bättre att äta väldigt lite pasta/ris/potatis/vittbröd och istället unna sig en chokladbit för att hålla vikten[wink]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Butterscotch:

[bigsmile]

choklad är helt klart godare än pasta[no-no]


   
SvaraCitera

razorblade_love:

Men nu upptäcker jag att det inte finns en enda normalviktig kvinna i Sverige som äter annat än sallad till lunch (med lite kött/fisk if necessary).

Jo? Jag känner, ärligt talat, ingen frisk tjej som "vid varje lunch" väljer sallad före kolhydratsrik mat. Heller ingen som gör det för att det är mindre fett/kolhydrater eller något annat fjolligt.

Bara mina ÄS-vänner tänker på sånt.

razorblade_love:

Käkar era tjejkompisar pasta och sånt?

Men ja[confused]

Jag har aldrig upplevt att alla eller ens många tänker på det.


   
SvaraCitera

äter allt [zzz]


   
SvaraCitera

Verkar märkligt. Är normalviktig (eller möjligen underviktig, är inte riktigt säker) och äter rätt mycket kolhydrater. Fattar inte grejen.


   
SvaraCitera