Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: operera bort brösten?


Ämnesstartare

isola:
kan man testa sig för hur pass stor risk man löper?

Jag tror det! Tror att man kolla det i generna på nåt vis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mysia:

Jag tror det! Tror att man kolla det i generna på nåt vis. 

man borde ju erbjudas sådana kontroller, tycker man. fast det skulle ju iof skapa väldigt mycket ångest och oro för något som ev kan ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man borde ju erbjudas sådana kontroller, tycker man. fast det skulle ju iof skapa väldigt mycket ångest och oro för något som ev kan ändå.

Ja, jag vet inte. Alltså tjejen i inslaget hade ju förlorat både sin mamma, moster och mormor tror jag att det var, i bröstcancer. Så då förstår man ju att det sitter i generna och har man förlorat så många i den sjukdomen förstår jag faktiskt att man opererar bort brösten. 😮 Hade nog gjort det, faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mysia:

Ja, jag vet inte. Alltså tjejen i inslaget hade ju förlorat både sin mamma, moster och mormor tror jag att det var, i bröstcancer. Så då förstår man ju att det sitter i generna och har man förlorat så många i den sjukdomen förstår jag faktiskt att man opererar bort brösten. 😮 Hade nog gjort det, faktiskt. 

Ja gud. Jag vet inte vad jag hade gjort. Hemskt att föreställa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja gud. Jag vet inte vad jag hade gjort. Hemskt att föreställa sig.

Mm. :/ Men samtidigt, väger man alternativen emot varandra (förutsatt att risken verkligen är så hög som i inslaget): leva utan bröst/dö av bröstcancer... Då känns det plötsligt inte lika svårt. Men ja - är ju verkligen laddat. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mysia: leva utan bröst/dö av bröstcancer... Då känns det plötsligt inte lika svårt. Men ja - är ju verkligen laddat. :/

Man kan ju alltid skaffa konstgjorda sen, som Angelina Jolie gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Man kan ju alltid skaffa konstgjorda sen, som Angelina Jolie gjorde.

Ja, sant! Det skulle jag nog gjort. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har annat att oroa mig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell no. Hellre dör jag.


   
SvaraCitera