Aviseringar
Rensa alla

tjejer på bänkpressen?


Ämnesstartare

Och min lärare är Svensk mästare i bodybuildning (tjej)


   
SvaraCitera

Vi tjejer kör väl oftast med lite lägre vikter, men lite fler ggr ist.
Till skillnad mot många grabbar som lyfter alldeles för tunga vikter för att få bulliga muskler. Vilket betyder att det är vi tjejer som förbättrar styrkan bäst! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha karin,vem fan har tuttat i dig nåt så dumt (me sytrke och bulliga muskler delen) för annars har du ju till 95% rätt,killar vill styla och lyfta på tok för tungt (skott i pannan,tack)

pimpboi93:

Och min lärare är Svensk mästare i bodybuildning (tjej)

Vad heter hon,vilken viktklass? och vilket år


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

Haha karin,vem fan har tuttat i dig nåt så dumt (me sytrke och bulliga muskler delen) för annars har du ju till 95% rätt,killar vill styla och lyfta på tok för tungt (skott i pannan,tack)

Är det så dumt om jag har till 95% rätt?!?
Jag har läst det i träningstidningar och hälsobilagor i dagstidningarna.
Dessutom tycker jag att det stämmer, av egen erfarenhet.
Och så har jag ju fått det bekräftat av dig [bigsmile]


   
SvaraCitera

angel_dead:

hur reagerar killar på när tjejer ligger och kör bänkpress och lyfter upp 20 kilors hantlar egentligen :(?

[chocked] ewwwwwww


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karin_gson:

Och så har jag ju fått det bekräftat av dig

Syftade på att du har till 95% rätt om att de flesta killar vill styla iaf. det jag undrade över vem som tuttat i dig de var om att man skulle kunna ändra utseendet på en muskel på sättet du tränar (tjejer slanka och starka för dom kör många repetioner och killar bulliga muskler för dom kör få reps)

Eftersom allt handlar om dina gener så kan du inte ändra utseendet (då det redan är "bestämt" hur den kmr se ut vid olika stadier)
Visst,många uppfattar väl och tror att de är så som du säger bara för dom flesta kör få reps och är "stora" men det handlar ju om hur stora muskler personen i fråga har,hade han kört fler reps hade hans muskler sett likadana ut men hade förmodligen tagit lite längre tid om han kör väldigt mkt reps på förlätta vikter då


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

kan du ge din syn på det här med många rep/få rep och påverkan på muskelbyggandet, ur ditt (bodybuilding) perspektiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

namensermanpo:

kan du ge din syn på det här med många rep/få rep och påverkan på muskelbyggandet, ur ditt (bodybuilding) perspektiv?

Om jag förstår dig rätt så vill du veta vad jag anser är bäst att göra eller?

Jag kör tills musklerna inte orkar mer,tog jag en vikt som jag trodde jag skulle göra 8 på men har mer att ge kör jag vidare. dock inte mer än 15reps..

Sen ökar jag hela tiden vikt tills jag inte orkar köra strikta reps runt 8st

Givetvis får man lägga upp de på olika sätt beroende på hur många set du kör på övningen. jag räknar aldrig med första settet då det är "hittat kontakten" settet för mig iaf. så jag gör för att undvika skador osv

För att en muskel ska vila så ska du ju ge den en påfrestning den egentligen inte klarar av. Detta tar ju dom flesta som "kör svintungt de ska man" men du överanstränger muskeln även om du istället för att köra 3 reps på 120kg kör 10reps på 110.

Givetvis kombinerar jag att köra tungt och lite färre reps i vissa övningar med fler reps i andra,detta beror helt på hur jag mår och känner.

Men kör alltid tills musklerna inte har någonting kvar att ge helt enkelt,det funkar för mig och därför kör jag vidare på det sättet.

Men tänk på att ALLTID köra strikt och att köra för att hitta kontakt i muskeln du tränar ,inte lägga dig och försöka köra svintungt om du ändå kopplar in massa andra muskler som du egentligen itne hade behövt om du kört lättare.


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

bra svar. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

tjejer slanka och starka för dom kör många repetioner och killar bulliga muskler för dom kör få reps

där jag gymmar har gyminstruktörerna förklarat att många, halvtunga vikter ger långa slanka muskler, medan få, höga vikter ger korta och bulliga muskler..?


   
SvaraCitera

Sålänge man bänkar med mer än 30kgs hantlarna så är det okey. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lifeisjustabubble:

medan få, höga vikter ger korta och bulliga muskler..?

Har ju med hur du utför övningen,om du stretchar osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lifeisjustabubble:

där jag gymmar har gyminstruktörerna förklarat att många, halvtunga vikter ger långa slanka muskler, medan få, höga vikter ger korta och bulliga muskler..?

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roid Rage:

lifeisjustabubble: där jag gymmar har gyminstruktörerna förklarat att många, halvtunga vikter ger långa slanka muskler, medan få, höga vikter ger korta och bulliga muskler..?

ellerhur...snacka om lata instruktörer sombara vill glida 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

ellerhur...snacka om lata instruktörer sombara vill glida 😛

haha kanske.. men jag kör "så tunga vikter jag kan/orkar" ändå, känns konstigt att träna utan att ta i "riktigt".


   
SvaraCitera