Aviseringar
Rensa alla

Tjejer som kan mycket om hår, kolla hit!!!


Ämnesstartare

Yes som rubriken säger..i need help. Jag hade brunt hår (åt det mörka hållet) och köpte röd hårfäg igår kväll för att jag hade typ inget liv och ville göra en förändring. Grejen är den att det blev helt okej bra. Men i hårbotten är det såklart rödare än mina toppar då dom är mer mörk mörk röda. SÅ min fråga är om jag färgar mitt hår igen rött blir det mer rödare då? vill inte att det ska bli svart. Men om jag då färgar mitt hår igen så hade jag tänkt att man bara kanske ska lägga i den röda färgen först i hela håret utom hårbotten och sedan när det är ca fem min kvar tills man ska skölja ur det att då lägga resten i botten? 🙂 eftersom det är mina toppar jag vill åt först och främst då min färg i hårbotten är fin.

jag vill åt de mörk röd hållet inte fire rött 😉


   
Citera
Ämnesetiketter

Är blond och tonade mitt hår brunt i åttan och det blev inga problem så mitt råd till alla är att tona istället Glad


   
SvaraCitera

Killar som kan mycket om hår då? Ledsen


   
SvaraCitera

Jag skulle ha lagt i en lite mörkare röd färg i hårbotten. 


   
SvaraCitera

Det vi brukade tipsa om nar vi hjalpte folk med detta pa jobbet ar att blanda ut fargen som ska anvandas till harbotten med en farg som ar en half nyans morkare just for att det alltid blir ljusare dar och nar man fargar morkare hemma sa blir haret nastan alltid ljusare an pa bilden pa ladan i alla fall.

Fargar du bara rakt av igen sa blir det morkare dar det redan ar morkt. Farg pa farg blir alltid morkare.


   
SvaraCitera