Aviseringar
Rensa alla

Tjejer som "sparar sig"


Ämnesstartare

Är det bara jag som tycker det känns mindre värt att ha sex med en tjej som är oskuld?

Får ofta intrycket av att hon antingen 1) Vill bli av med den ASAP, och "använder" en. Eller 2) Att hon eg inte har så bra koll och man därför inte blev vald för att man var attraktiv etc.

Och varför skulle det vara fantastiskt att spara sig från början? Är det inte ganska uppenbart att denna tradition är från äldre dar?

T.ex. så begravdes italienska oskulder med speciella "heders-betygelser" en sorts hätta som visade deras oskuld.

Detta tycker jag är oerhört hemskt, att tjejer som dog utan att ha fått uppleva sex skulle hyllas...


   
Citera
Ämnesstartare

Ja hylla dom som klarar av en riktigt fet i röven i stället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör skaffa ett riktigt förhållande.
Stackars liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fint ju:)

Inte till döden dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackars dig


   
SvaraCitera

äh vafan, man blir ju ihågkommen 🙂 men ah, spara sig verkar bara jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl upp till varje individ? Gissar på att du blev dissad av en oskuld och är således ledsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

najs alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

och "använder" en.

Vem fan bryr sig? Du får ju fitta. Nöj dig med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emo_max:

men ah, spara sig verkar bara jobbigt

Excakt! Och ändå förväntas tjejer göra detta? Varför?

Fy fan:

Gissar på att du blev dissad av en oskuld och är således ledsen.

Nej, so far har jag endast haft sex med de tjejer jag vetat om är oskulder, brukar inte bli dissad av tjejer som öppnat sig så pass mycket för mig.

Avatar:

Vem fan bryr sig? Du får ju fitta. Nöj dig med det.

Det är lite som med mat för mig.

Mat behöver inte vara spec avancerat etc, eller genomtänkt, men efter ett tag vill man ändå göra det bättre, se vad andra kulturer har för recept etc.

Att teoretisera och fundera över sexuell-kultur är för mig mycket intressant 🙂

Fy fan:

Det är väl upp till varje individ?

So? Det är upp till varje individ om dom vill ha sex med djur, men tro inte att jag kommer sluta att skratta åt dom(och dig) för det[wink]


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan bryr sig? [tired]
Som sagt, upp till varje individ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Och varför skulle det vara fantastiskt att spara sig från början? Är det inte ganska uppenbart att denna tradition är från äldre dar?

kanske väntar på den rätte, varför sexa runt???[smile]


   
SvaraCitera

för att det är nice?


   
SvaraCitera

För att hon är osäker? För att hon vill göra det till en speciell upplevelse? För att hon har traditioner att leva upp till? För att hon inte vågar och använder det som ursäkt? För att hon vill träffa den rätta och leva, och ha sex, med honom livet ut?

Finns många möjliga orsaker.

Greger_EFG:

Excakt! Och ändå förväntas tjejer göra detta? Varför?

Tjejer förväntas inte att göra det. Inom vissa strikta religiösa familjer skulle sånt möjligtvis förekomma, men själva samhällssynen i Sverige är ju inte sådan.


   
SvaraCitera