Aviseringar
Rensa alla

Tjejer som sitter bredbent


Ämnesstartare

Faktumet att det finns män som “skrevar”, alltså sitter bredbent för att utstråla makt har diskuterats. För en tid sedan skapade en grupp feminister en hemsida där dom lade upp smygtagna foton på män som skrevade i tunnelbanan för att demonstrera fenomenet. Det har även förekommit feministkurser där kvinnor fått lära sig att sitta bredbent för att utstråla pondus. Nu är min fråga till er: Om ni ser, säg en ung tjej som sitter bredbent på en offentlig plats. Vad får ni för vibbar då? Utstrålar hon makt tycker ni? Eller sänder det andra signaler?


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker att alla ska sitta normalt.


   
SvaraCitera
penja

tänker typ att hon känner för att lufta fittan lite.

nä, men inte vet jag. trodde ej man satt så för att utstråla makt. tänker bara att det är bekvämt att sära lite på benen när man har snopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det utstrålar makt. Tycker snarare det utstrålar... att man tycker det är bekvämt? Vill man sitta så är det väl inget konstigt med det. Sen finns det väl vissa typer av kläder och situationer då det kanske inte passar sådär kalasbra... men rent generellt får väl folk sitta hur de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill dom nu så gärna sitta så får dom väll göra det.
inte ger dom någon makt för det.


   
SvaraCitera

tror män inte vill klämma pungen ba
men ja kan ha fel


   
SvaraCitera
höna

får inga spec vibbar mer än om d e trångt så man själv knappt får plats men detta händer typ enbart med stora tjocka män


   
SvaraCitera

alla får sitta som de vill tkr ja


   
SvaraCitera

höna:

får inga spec vibbar mer än om d e trångt så man själv knappt får plats men detta händer typ enbart med stora tjocka män

men va e d för ful bild du har [sad][sad]


   
SvaraCitera
höna

Blivande_japan:

men va e d för ful bild du har

HAHA alla hatar den
ska ha den veckan ut sen ska jag byta[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skillnad på onödigt bredbent och bredbent i syfte att undvika obehag, detta kan dock inte diagnostiseras av random "feminist" med mobilkamera även om jag förstår att det kan vara irriterande, vissa tycks ju vara helt dumma i huvudet.

Som svar på din fråga så hade jag bedömt tjejen efter fler egenskaper än så.


   
SvaraCitera
penja

Image

kolla va macho alltså


   
SvaraCitera
penja

haha, denna var söt. hon ramlar ner snart
Image

varför googlar jag skrevande :SS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SÅNT HÄR FÅR MIG ATT VILJA UTROTA HELA MÄNSKLIGHETEN!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha kommer ihåg att jag hörde några tjejer som satt och diskuterade det på pendeltåget en gång, att killar sitter bredbent


   
SvaraCitera