Aviseringar
Rensa alla

Tjejer som skriker när de ser på skräckfilmer, ett ickeproblem?


Ämnesstartare

Såg den där nya skräckfilmen i helgen på bio, Lights out....

Tycker varken den var bra eller dålig, hade företagsbiljett, hade inte lagt egna pengar på den i alla fall, det är en sak som är säker..

Kalla mig typ extremt bitter, men det sämsta enligt mig med att se skräckfilm på bio är att ALLA jävla tjejer (Rodnar) känner att de är tvingade till att skrika för att de är just tjejer? Det verkar vara en norm. Eller är tjejer mer mottagliga för rädslor? Fine att det finns en norm som säger att män inte tillåts visa rädslor osv, det är ju ganska korkat.. Men alla människor måste väl ändå klara av att vara rädda utan att skrika i typ jättehög pitch som överröstar biosalens egna högtalare?? Vad är det för fel på er? Tardig

bildspel1.jpg

Drabbar detta någon annan eller är det bara jag som är extremt känslig för ljud som i min mening inte "hör till situationen"?

Jag tycker vi behöver en ny norm som endast gäller i biografer.. Ingen tillåts visa rädsla med skrik. 


   
Citera
Ämnesstartare

Armagedon: Ibland känns det som att de måste skrika bara för saken. Jag håller med. Det är rätt irriterande.
Bättre därför att se skräckfilm hemma. Även om bilden och ljudet är en häftig upplevelse, så tenderar de andra biobesökarna att kunna irritera en ordentligt. Framförallt de som sitter med mobiltelefonen. Snälla, är filmen så kass så kan de väll gå ut?!

Ja, mobiltelefoner är definitivt ett annat störande moment, även fast människor verkar ha fattat att det är en bra idé att vrida ned ljusstyrkan på skärmen till minimum, det motverkar verkligen att det blir ett lika störande moment som skriken i mitt tycke. Rodnar


   
SvaraCitera

Pennyroyal: Det är inte motiverat

Jag har gått på en rad olika filmvisningar där tjejer har skrikit där det inte ens händer någonting i filmen.
Sen så finns det ju de fall där en tjejs skrik är det som får mig att totalt flyga själv ur stolen. Läskigare än själva filmen Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror på en blandning mellan motiverade skrik och omotiverade.. Jag tror att det finns normer som bestämmer hur tjejer och killar skall reagera vid olika "faror" osv.. Men att det även är naturligt att skrika vid rädslor... TILL EN VISS GRAD....


   
SvaraCitera
seasaw

mhm har i mina yngre dagar känt mig mindre 'kvinnlig' som ej kan/förmår mig att skrika så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa fjortistjejer skriker för att, dom har ingen anledning. Dom är får som lever på sperma


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
dessa fjortistjejer skriker för att, dom har ingen anledning. Dom är får som lever på sperma

Haha


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Ja, mobiltelefoner är definitivt ett annat störande moment, även fast människor verkar ha fattat att det är en bra idé att vrida ned ljusstyrkan på skärmen till minimum, det motverkar verkligen att det blir ett lika störande moment som skriken i mitt tycke. Rodnar

va på bio med kompisen, han glodde mer på mobilen för de visade att han sett filmen nåra dar innan så han behövde inte kolla ändå va de han som ville på bio... o betalade ändå 90 kr för en film han redan sett nyligen.. men aja han kollar ju på samma filmer flera gånger på 1 månad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:

va på bio med kompisen, han glodde mer på mobilen för de visade att han sett filmen nåra dar innan så han behövde inte kolla ändå va de han som ville på bio... o betalade ändå 90 kr för en film han redan sett nyligen.. men aja han kollar ju på samma filmer flera gånger på 1 månad

Haha okajj :$ 

Han kanske finner någon myskänsla av något slag av att sitta där... 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Har ej upplevt tror jag. Däremot folk, både killar och tjejer, som pratar eller på annat sätt låter under filmen. Blir galen. Önskar att jag såg ut som en förrymd serbisk krigsförbrytare av manligt kön då. 


   
SvaraCitera

vet inte haha

Pennyroyal:

Haha okajj :$ 

Han kanske finner någon myskänsla av något slag av att sitta där... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Har ej upplevt tror jag.

Har du sett skräckfilmer på bio då? 


   
SvaraCitera

Pennyroyal:

Har du sett skräckfilmer på bio då? 

va e bio fnått


   
SvaraCitera

ja         


   
SvaraCitera