Forumet - tjejer

tjejer

1162 0 32
Snackade med en tjej som behövde hjälp att smsa killen hon hade på g med i typ en timme igår på tågstationen. Frågade hur de hade träffats och hon sa att han hade kommit fram till henne på krogen och hon hade bettet sig "så bitchig som möjligt" och försökt få honom att sticka men han stannade kvar ändå och nu gillar hon honom som fan? 

Kanske har helt fel men liknande beteenden verkar vara rätt vanliga enligt min erfarenhet.

Skulle säga hej till min kompis tjejkompis för ett tag sedan och hon hälsade typ inte ens tillbaks och ville inte prata med mig? Så jag ba "jaha" och fortsatte umgås med min kompis och sedan senare på kvällen flörtade hon som fan med mig?

En annan gång när jag var full och hade kul med några kompisar blev en random tjej helt lack på mig och sa att jag skulle åka hem till mitt hemland och grejer och sa åt killar att slå mig? Sket i henne och sen när jag gick och käka pizza följde hon efter och kom och snackade med mig och fråga om mitt nummer och grejer och sa att vi borde träffas nån gång. lol!!!

har förstås flera andra exempel men orkar inte rabbla upp dem.

hur ska man isåfall tolka "ett nej är ett nej"? IMO är det egentligen "nej inte nu men kanske senare"

Rullar ögonen

time: Så du har träffat tre konstiga tjejer och därför är ett nej inte ett nej längre? 

Hänger inte med.

Bööööörg: har förstås flera andra exempel men orkar inte rabbla upp dem.

Bööööörg: IMO är det egentligen "nej inte nu
Ok var har jag sagt att ett nej inte är ett nej?

har snackat med tjejer och killar som säger att det beteendet är vanligt men vill förstås höra med fler folk för att kunna bredda mina syner  :)

Spana också in:

Pappbox: termen brukar iaf användas vid rape sen att tjejer säger nej väldigt bestämt när man försöker flörta med dem/prata med dem är väl inget skumt direkt och där är det ingen tveksamhet om det betyder nej eller inte
vettefan asså
skrev fel menade förstås ointresse och inte ""nej". ett nej är ett nej