Aviseringar
Rensa alla

tjejer


Ämnesstartare

Snackade med en tjej som behövde hjälp att smsa killen hon hade på g med i typ en timme igår på tågstationen. Frågade hur de hade träffats och hon sa att han hade kommit fram till henne på krogen och hon hade bettet sig "så bitchig som möjligt" och försökt få honom att sticka men han stannade kvar ändå och nu gillar hon honom som fan? 

Kanske har helt fel men liknande beteenden verkar vara rätt vanliga enligt min erfarenhet.

Skulle säga hej till min kompis tjejkompis för ett tag sedan och hon hälsade typ inte ens tillbaks och ville inte prata med mig? Så jag ba "jaha" och fortsatte umgås med min kompis och sedan senare på kvällen flörtade hon som fan med mig?

En annan gång när jag var full och hade kul med några kompisar blev en random tjej helt lack på mig och sa att jag skulle åka hem till mitt hemland och grejer och sa åt killar att slå mig? Sket i henne och sen när jag gick och käka pizza följde hon efter och kom och snackade med mig och fråga om mitt nummer och grejer och sa att vi borde träffas nån gång. lol!!!

har förstås flera andra exempel men orkar inte rabbla upp dem.

hur ska man isåfall tolka "ett nej är ett nej"? IMO är det egentligen "nej inte nu men kanske senare"

Rullar ögonen


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mm fr.o.m nu betyder nej inte nej då 15åriga tjejer fnittrar och menar annat när de säger det.  /thread


   
SvaraCitera
time
 time

Så du har träffat tre konstiga tjejer och därför är ett nej inte ett nej längre? 

Hänger inte med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Så du har träffat tre konstiga tjejer och därför är ett nej inte ett nej längre? 

Hänger inte med.

Bööööörg: har förstås flera andra exempel men orkar inte rabbla upp dem.

Bööööörg: IMO är det egentligen "nej inte nu

Ok var har jag sagt att ett nej inte är ett nej?

har snackat med tjejer och killar som säger att det beteendet är vanligt men vill förstås höra med fler folk för att kunna bredda mina syner  🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Mm fr.o.m nu  betyder bej inte ej då 15åriga tjejer fnittrar och menar annat när de säger det.  /thread

fattar inte alls vad du menar? försök skriva så man fattar


   
SvaraCitera
time
 time

Bööööörg: Ok var har jag sagt att ett nej inte är ett nej?

Bööööörg: "ett nej är ett nej"? IMO är det egentligen "nej inte nu men kanske senare"

Okej, du sa inte specifikt att ett nej aldrig är ett nej men att tolka det som "kanske senare" är att inte ge lika mycket respekt för det första nej:et som "ett nej är ett nej" gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Okej, du sa inte specifikt att ett nej aldrig är ett nej men att tolka det som "kanske senare" är att inte ge lika mycket respekt för det första nej:et som "ett nej är ett nej" gör.

kanske senare inkluderar att nej senare åter blir ett nej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Summa kardemumma: Man ska inte respektera människors, i synnerhet kvinnors, önskemål för de kanske ändrar sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Summa kardemumma: Man ska inte respektera människors, i synnerhet kvinnors, önskemål för de kanske ändrar sig?

har aldrig sagt det? undrar vad folk här tycker

"är du hungrig?"
"nej men kanske senare"

i det fallet hade väl vem som helst som är vettig respekterat att det är ett nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: har aldrig sagt det? undrar vad folk här tycker

Så vad är syftet med trådstarten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Så vad är syftet med trådstarten.

det kom inte fram i trådstarten men undrar om det bara är jag som träffat på konstiga tjejer eller om det är ett vanligt fenomen? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Konstiga människor du umgås med. Hade iggat den som sa åt att åka till mitt hemland och att folk ska slå mig. Sånt kan man inte bara lägga åt sidan sen för hon är shysstare efter pizza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sånt här får man ju inte skriva :- P

kan inte någon skriva om hur hemskt människosyn jag har? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Konstiga människor du umgås med. Hade iggat den som sa åt att åka till mitt hemland och att folk ska slå mig. Sånt kan man inte bara lägga åt sidan sen för hon är shysstare efter pizza.

umgås ju inte med dem? ja det var lite extrema fall jag tog upp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: det kom inte fram i trådstarten men undrar om det bara är jag som träffat på konstiga tjejer eller om det är ett vanligt fenomen?

Ok.


   
SvaraCitera