Aviseringar
Rensa alla

Tjejer: Vad är det med er och för snälla killkompisar egentligen?


Sagitta:

Menade honor på det sista ju. [sad] Men hittar ni nån snäll kille som kan var min kompis, säg till.

Jag kan vara din kompis, men jag vill inte att det ska vara uttalat, typ.


   
SvaraCitera

Miuuw:

Eller hur. [shake]

Det är ju helt ologiskt, om man nu inte är en väldigt undergiven person. Man brukar ju inte precis säga att elak är en bra egenskap *humpf*


   
SvaraCitera

Nachac:

Jag kan vara din kompis, men jag vill inte att det ska vara uttalat, typ.

Jag ursäktar?


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jag ursäktar?

Va?


   
SvaraCitera

En del tjejer är verkligen speciella. Vet en tjej vars kille försökte döda henne, han hamnade i fängelse. Vad gör hon? Besöker honom i fängelset och knullar till sig ett barn med honom [tard]


   
SvaraCitera

Det är ju extrem exempel hittills. >_-

Men det gäller att ta för sig, att vara dominant.
En snäll kille som inte är dominant är inte attraktiv.
Samma kille som skulle betett sig mer dominant hade samtidigt blivit mer attraktiv.

Hur tänker män för att dominera? De syns. De hörs.
De är ofta inte "bra" eller roliga personer, men de är attraktiva just pga. detta gruppbeteende att dominanta personer är de som får flest tjejer.
It sucks to be shy, that´s alla i can say [bigcheers]


   
SvaraCitera

Hm. Kanske för att det inte finns någon attraktion?[shake] Man kallar ju de killkompisar bara för att de bara är kompisar, inget annat. Det finns ingen attraktion från tjejens del, och det är ju det som krävs. The chemistry. [y]
Och vad är det med killar som i många fall får känslor för sin tjejkompis? Det är ju synd att det blir så. Man uppskattar de jättemycket som kompisar, och är trevlig och skämtsam mot de, och så får de känslor för en? Hm. Weird. Jag menar, måste ni ragga på tjejkompisen? Visst jag fattat det där med att man inte kan rå för sina känslor och blablabla, men ändå. Det förstör ju på ett sätt.


   
SvaraCitera

Det skulle ju kunna vara så att tjejerna tycker att dem har sån bra vänskap med killkompisarna och dem inte vill riskera det eller liknande bullshit och typisk kvinnlig feghet. Oj blev lite misogyn där tror jag [crazy] Annars tror jag starkt på tidigare nämnda katt-snöre-principen.


   
SvaraCitera

Ending Jon:

En del tjejer är verkligen speciella. Vet en tjej vars kille försökte döda henne, han hamnade i fängelse. Vad gör hon? Besöker honom i fängelset och knullar till sig ett barn med honom [tard]

Hur var hennes uppväxtförhållanden? Har man haft en taskig barndom tror jag det är ganska stor risk att man drar sig till svin som vuxen


   
SvaraCitera

Alla vill ha ngt dom inte kan få. Är han för snäll - tröttnar. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Lallaren från Ibiza:

Hur var hennes uppväxtförhållanden? Har man haft en taskig barndom tror jag det är ganska stor risk att man drar sig till svin som vuxen

Ne, hon har inte haft det så lätt. Tror också det beror mycket på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att så många svarat, glömde titta om tråden nånsin fick något svar.

getupstayup:

Och vad är det med killar som i många fall får känslor för sin tjejkompis?

För en kille blir faktiskt nästan alltid bara kompisar med de tjejer han själv anser vara ganska "good-looking", om man säger så. Och jag tror också att många killar ganska lätt får känslor för tjejen om hon beter sig väldigt snällt tillbaka. Samtidigt, som du säger, så känner sig tjejen inte alls attraherad av killen. Det blir liksom helt fel connection. Jag tycker synd om dessa killar som har massa underbara tjejkompisar men som dock aldrig får ligga med dom. Världen är grym!


   
SvaraCitera

ÄR MAN AV OLIKA KÖN SÅ KAN MAN INTE VARA KOMPISAR DÅ SKA MAN KNULLA SJÄLV FÖRSÖKER JAG KNULLA MED ALLA AV MOTSATT KÖN! HUR SKULLE DET SE UT OM MAN BARA VAR KOMPIS MED NÅGON SOM VAR SNÄLL OCH AV MOTSATT KÖN DET SKULLE JU SE DUMT UT!!!!!!


   
SvaraCitera

Nachac:

Riktigt snälla människor, tjejer och killar, är sällan det för att de är mer godhjärtade än andra utan för att de saknar ryggrad. Sådant är aldrig attraktivt.

Jag är riktigt snäll men saknar inte ryggrad för det. Visserligen har jag dåligt självförtroende, men om jag hade bättre skulle jag fortsätta att vara lika snäll som jag är nu. Att vara snäll och mesig är inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kuwaity:

Att säga att tjejer dras till killar som behandlar de som skit är en gammal skröna

W00t? Nej, du har helt fel.

Kuwaity:

97 % av alla tjejer vill ju ha en snäll och omtänksam pojkvän

Helt fel igen. Skapa nästa tråd så vi kan diskutera tjejer och kriminella killar istället vilket är mer realistiskt.


   
SvaraCitera