Aviseringar
Rensa alla

Tjejer, vad betyder ert utseende för er och varför är det viktigt?


Razor:

Vad är det som gör det viktigt för dig?

Biologiska anledningar, åtminstone för mig är det relativt okontrollerbart att inte tänka på hur man ser ut, då det som representerar mycket av ens egna tillstånd och mottaglighet för andra. Upplever även att det finns många standards i samhället som är svåra att undvika utan att få dålig självkänsla. Behöver naturligtvis inte alltid vara så eller i en hög grad, eller för vem som helst för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea: Biologiska anledningar, åtminstone för mig är det relativt okontrollerbart att inte tänka på hur man ser ut, då det som representerar mycket av ens egna tillstånd och mottaglighet för andra. Upplever även att det finns många standards i samhället som är svåra att undvika utan att få dålig självkänsla. Behöver naturligtvis inte alltid vara så eller i en hög grad, eller för vem som helst för den delen.

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofiaakatt: Hoppas det svaret var tillräckligt personligt ^För att sammanfatta betyder mitt utseende väldigt mycket för mig.

Okej tack. Vet du varför utseendet är så nära knutet till självkänslan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror helt enkelt att man anpassar sig till samhällets förväntningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej tack. Vet du varför utseendet är så nära knutet till självkänslan?

Helt ärligt vet jag inte nu när jag tänker efter 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofiaakatt: Helt ärligt vet jag inte nu när jag tänker efter 🙂

Det kan vara svårt att leta reda på orsaken till ens åsikter, tro mig jag vet.

Det kan ha att göra med att du blir bättre bemött om du ser bra ut, vi människor vill gärna värderas högt av gruppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det kan vara svårt att leta reda på orsaken till ens åsikter, tro mig jag vet.

Det kan ha att göra med att du blir bättre bemött om du ser bra ut, vi människor vill gärna värderas högt av gruppen.

Kanske det, det är ingenting jag tänket på. Men det kan troligtvis vara så 🙂


   
SvaraCitera

När jag är sminkad, får jag mer blickar mot mig. Får gå före i köer, folk släpper förbi en, fattas det en 1 krona kommer alltid nån gosse å hjälper, gratis påtår på cafeer som tar påtår i pris osv.
Osminkad? då är det djungelns lag som gäller :p
Så, att få fördelar för att man orkat sminka sig på 10 minuter, är värt det på något sätt.
Men går i mjukisbyxor, uggs, håret i en bulle och osminkad om jag ska handla något, ta ut hunden, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dunderhonung: Får gå före i köer

Förvirrad


   
SvaraCitera

dinkompis:

Förvirrad

huehuehue. Sparar tid som fan!!Glatt skålande


   
SvaraCitera
reben

Razor:

Okej, men om du vore säg medelfin, vore det okej eller är det bättre att vara snyggare än de flesta? Varför tror du att människor gillar en mer om man ser bra ut?

bättre
folk dras till fina grejor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Så om vi ska vara helt ärliga beror det inte på samhället lika mycket som det beror på personliga anledningar?

Det är ju en kombination men det är svårt att se var det ena slutar och andra tar vid, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dunderhonung: När jag är sminkad, får jag mer blickar mot mig. Får gå före i köer, folk släpper förbi en, fattas det en 1 krona kommer alltid nån gosse å hjälper, gratis påtår på cafeer som tar påtår i pris osv.

fast sådant beror ju mkt på sättet man är på också. antagligen beter du dig på ett annat sätt när du känner dig fin. någon som är snygg men som är otrevlig blir ju inte bra behandlad, om det nu inte är ngn som verkligen vill ligga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast sådant beror ju mkt på sättet man är på också.

stämmer iaf för killar. de dagar man känner sig självsäker behandlas man som en gud, de dagar man inte känner sig så självsäker blir man ignorerad och otrevligt bemött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

stämmer iaf för killar. de dagar man känner sig självsäker behandlas man som en gud, de dagar man inte känner sig så självsäker blir man ignorerad och otrevligt bemött

ja utstrålning och karisma spelar egentligen störst roll. de som är populärast är inte nödvändigtvis de som är snyggast.


   
SvaraCitera