Aviseringar
Rensa alla

Tjejer vad tycker ni när killen inte får upp den


choco boy:

wtf? tänk om en kille hade skrivit att han skulle blivit arg för att en tjej inte blir våt?

Det var väl absolut inte vad jag sa? Jag sa att jag hade tyckt det var pinsamt för MIG. Vafan haha dum i huvet


   
SvaraCitera
nubbie

Skulle nog ta det lite personligt i typ en halv sekund och sen ba äsch sånt händer. Det hade väl varit lite tråkigt om man var taggad på att ligga, men men, det är nice att bara hångla/mysa med någon ibland utan att det leder till något mer.


   
SvaraCitera
time
 time

choco boy:

asså LOL, lätt att säga "det gör vi visst" men när det kommer till verkligheten är det ytterst sällan det görs. jag pekar bara ut hycklandet. och nej jag känner inget behov av att kriga

Jag ser det hela tiden, och gör det själv, men det är fortfarande inte hyckleri. Det är mer bortskämt att förvänta sig att alla ska ta upp kampen åt en. Du kan inte döma ut en ideologi för att den inte tar upp ett problem (trots att den gör det) om du inte vill engagera dig själv.


   
SvaraCitera
Kudhos

time tar allt fett seriöst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag ser det hela tiden, och gör det själv, men det är fortfarande inte hyckleri. Det är mer bortskämt att förvänta sig att alla ska ta upp kampen åt en. Du kan inte döma ut en ideologi för att den inte tar upp ett problem (trots att den gör det) om du inte vill engagera dig själv.

Har inte sagt att jag förväntar mig att nån ska ta upp någon kamp för mig? Jag skrev endast att det var hyckleri, vad är svårt att fatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxcvbnm:

Det var väl absolut inte vad jag sa? Jag sa att jag hade tyckt det var pinsamt för MIG. Vafan haha dum i huvet

råkade citera fel inlägg, skulöe citera detta inlägg

grisen:
Hade blivit arg.


   
SvaraCitera

choco boy:

råkade citera fel inlägg, skulöe citera detta inlägg

Jaha haha tänkte vafan


   
SvaraCitera
time
 time

Kudhos:
time tar allt fett seriöst. 

Jag är fett seriös!!! 

(nej men det finns få saker som gör mig mer irriterad än att påstå att grupp x och y inte tar upp en grej när de faktiskt gör det och ingen hindrar en från att ta tag i debatten själv liksom, det känns som ett sånt slöseri att jobba för allas jämställdhet när så mycket inte syns ändå)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: (nej men det finns få saker som gör mig mer irriterad än att påstå att grupp x och y inte tar upp en grej när de faktiskt gör det och ingen hindrar en från att ta tag i debatten själv liksom, det känns som ett sånt slöseri att jobba för allas jämställdhet när så mycket inte syns ändå)

nej men det gör de faktiskt inte. och varför måste man ta upp debatten själv? ingen kille vill framstå som ett offer och dessutom blir man hånad av feminister


   
SvaraCitera
time
 time

choco boy:

nej men det gör de faktiskt inte. och varför måste man ta upp debatten själv? ingen kille vill framstå som ett offer och dessutom blir man hånad av feminister

Varför ska andra göra jobbet åt dig, var min poäng. 

Många feminister  jobbar för att killar ska få tala ut om känslor och göra detta utan att bli hånade. Har sagt detta till dig tusen gånger men det går inte riktigt fram tydligen  🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Varför ska andra göra jobbet åt dig, var min poäng.

asså jag bryr mig inte ens om det personligen det är inget problem för mig? men det kanske är det för andra killar. i den feministiska diskursen är det i heterosex endast mannens njutning som spelar roll, men i själva verket har många killar stor press på sig att prestera.

och feminister kanske jobbar för att killar ska tala ut om deras känslor, men när killarna väl gör det så blir de ändå hånade? har sett flera killar på um bli hånade av feminister när de gjort det förrutom kanske av dig, mynona och chibibi.

"Hade blivit arg." 

hade en kille blivit arg för att en tjej inte blivit våt eller nåt hade ju skitmånga feminister blivit sura på honom? konstigt att de inte reagerar när en tjej skriver det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy: asså jag bryr mig inte ens om det personligen det är inget problem för mig? men det kanske är det för andra killar. i den feministiska diskursen är det i heterosex endast mannens njutning som spelar roll, men i själva verket har många killar stor press på sig att prestera.

och feminister kanske jobbar för att killar ska tala ut om deras känslor, men när killarna väl gör det så blir de ändå hånade? har sett flera killar på um bli hånade av feminister när de gjort det förrutom kanske av dig, mynona och chibib

Tack för att du berättar om din upplevelse. Jag kan förstå hur du ser på saken och jag kan också hålla med om att kvinnor och kvinnors problem ofta hamnar i fokus i den feministiska debatten, men feminismens som ideologi tar upp män och problem som de kan uppleva. Att vissa feminister på UM skulle håna män som visar upp en sårbar sida är naturligtvis problematiskt, men är något som bör särskiljas från idégrunden. Vi ska göra vad vi kan för att alla män på UM ska känna att de kan prata om ämnen som traditionellt sett anses vara genanta. Vi vill ju att UM ska vara ett ställe där alla tjejer och killar ska kunna känna sig trygga och vi få försöka arbeta ännu bättre med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

hade en kille blivit arg för att en tjej inte blivit våt eller nåt hade ju skitmånga feminister blivit sura på honom? konstigt att de inte reagerar när en tjej skriver det

Hon skrev dock inte att hon blev arg, utan att hon tyckte det var pinsamt för sin egen skull. Det är en viktig skillnad. Ingenstans lade hon en skuld på en eventuell kille. Hade hon däremot lagt en skuld på någon annan - då håller jag med om att det hade varit ett problem av de slag du föreslog. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib: Vi ska göra vad vi kan för att alla män på UM ska känna att de kan prata om ämnen som traditionellt sett anses vara genanta. Vi vill ju att UM ska vara ett ställe där alla tjejer och killar ska kunna känna sig trygga och vi få försöka arbeta ännu bättre med det.

det känns även som att när man försöker skapa diskussion om något så är det vanligt med "det görs redan av jättemånga feminister men sött försök puss hej" som svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Chib:

Hon skrev dock inte att hon blev arg, utan att hon tyckte det var pinsamt för sin egen skull. Det är en viktig skillnad. Ingenstans lade hon en skuld på en eventuell kille. Hade hon däremot lagt en skuld på någon annan - då håller jag med om att det hade varit ett problem av de slag du föreslog. 

nej, grisen skrev att hon hade blivit arg. jag råkade citera fel person


   
SvaraCitera