Aviseringar
Rensa alla

Tjejers styrketräning?


Ämnesstartare

Hejsan!
Jag har några tjejkompisar som har tänkt börja styrketräna,min fråga är: Vad händer med tjejernas kroppar när de styrketränar? Vad är positivt och vad är negativt?Borde inte tjejerna bli hårda som när killar styrketränar? Vad händer med rumpa och bröst?


   
Citera

[confused]


   
SvaraCitera

Efter två veckor ser alla ut såhär:


   
SvaraCitera

ja de blir hårda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Henrik92:

Borde inte tjejerna bli hårda som när killar styrketränar?

Killar har drygt 25% mer muskelmassa än tjejer.
Tjejer har dessutom dubbelt så mycket fett som killar.

De skräckexempel man brukar se av kvinnor som bygger muskler så de ser ut som män som bygger muskler tror jag är fejk till största delen. Anabola eller andra preparat måste vara inblandat.

Men om dina tjejkompisar vill börja styrketräna så är det väl inga problem. Tjejer brukar ju dock vilja jobba mer på att träna upp rumpa och lår framför armar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej,tack för svaret freeway89 🙂


   
SvaraCitera

Allt är positivt.


   
SvaraCitera

[zzz][tired]


   
SvaraCitera

Beror helt på hur de är byggda och vad de har för mål. Inte många tjejer som tränar seriöst på gymmet, och då händer det inte så mycket med deras kroppar. Men om de satsar på att träna varje muskelgrupp hårt så borde de få resultat om de inte gör uppehåll. Vissa tjejer är jättefina som vältränade, men min kropp är väldigt atletisk av naturen, mina armar är stenhårda när jag spänner dem. Positivt eller negativt, ingen aning.


   
SvaraCitera

brukar bli smala och tyngre.

smala- för att de flesta tjejer tränar lätt, men intensivt

tyngre- för att muskler väger mer än fett.

= (of topic men ändå) anorektiker kan inte träna.

__

De flesta tjejer är rädda att de kommer att gå ut från gymmet som arnold.
jag säger bara- lycka till med det [wink]

[cheers]

edit:
Bröst och rumpa blir nog fastare

bristningar kan förekomma eftersom att kroppen expanderar (musklerna) när den pumpas upp för tillfället.
därför tror de att de är feta. för bristningar förknippas med graviditet och fetma.


   
SvaraCitera

Cecciliaa:

mina armar är stenhårda när jag spänner dem. Positivt eller negativt, ingen aning.

Neutralt antagligen.

Det positiva med träningen är att tjejen förhoppningsvis har en kropp i god kondition, fastare bröst,mer rund och fin rumpa. Gladare humör och bättre självförtroende. Det är väl vad man kan hoppas på. Jag är visserligen kille men jag upplever bra självförtroende och en känsla av att vara i bra form helt enkelt. Jag mår bra i hela kroppen. Att tro eller vara rädd för att man ska bli ådrig och muskulös som tjej är bara att glömma, det kommer inte hända om du inte dedikerar halva din vakna tid till detta och ev tar preparat.

En annan myt som Aftonhoran spridit är att man går upp i vikt av styrketräning som tjej eller kille. NEJ. Styrketräning ökar ditt kaloribehov eftersom det anstränger kroppen samt bryter ner muskelfibrer. Alltså går du ner i vikt om du inte ökar vad du stoppar i dig.


   
SvaraCitera

Henrik92:

Borde inte tjejerna bli hårda som när killar styrketränar? Vad händer med rumpa och bröst?

hårda? tjejer har fortfarande emr underhudsfett vilket gör att de inte kan bli så "hårda" så lätt
skulle säga at de kommer få mer fasta muskler och bli lite mindre dallriga. kombinerar de t ex löpning med styrka förlorar de även en del fett.
vad händer med rumpa och bröst? de trillar av


   
SvaraCitera

[tard][chocked][chocked][confused]
HAHA nej men ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började styrketräna för ett tag sen för återuppbyggnad efter en ryggskada men nu har jag blivit fast som träningsnarkoman 😉 hehe.

Nej men jag kan bara prata för mig själv och styrketränar man enbart så går man som tidigare nämnt upp i vikt (jobbigt för psyket om man tränar för att gå ner) dock ska man veta att muskler förbränner i sig så ju mer muskler du har ju mer gör också kroppen av med själv. Men iallafall, man blir mycket fastare och starkare i hela kroppen, musklerna sväller, rumpan har jag redan hård genom ridning men brösten kan jag inte säga att det hänt något med.. Dock, vill man ha resultat och muskler som syns så är det bara att varva styrka med kondition och kost 😉 Och så mår man ju så bra av endorfinerna.


   
SvaraCitera

Henrik92:

Vad händer med tjejernas kroppar när de styrketränar? Vad är positivt och vad är negativt?

Negativa:

Det som tjejer ofta betraktar som tragedi är att brösten blir mindre. Det är oftast därför tjejer som styrketränar ofta som exempelvis bodybuilders införskaffar silikonbröst.

Positiva:

Du mår bättre både fysiskt & psykiskt. Men så länge din själ mår dåligt av att träna så borde du lägga ner.

Älska dig själv innan du är redo för att älska någon annan fullt ut.


   
SvaraCitera