Aviseringar
Rensa alla

Tjejhockey..?


Ämnesstartare

alésé:

Alexander128: Vadå, pratar med mansröst, har stora rövar, inga bröst och tycker att tvål är tillräckligt för att rättfärdiga deras kvinnlighet?

ungefär..

haha, okej. Visst det finns många som är så. Men sporten är ju ändå kul. 😀


   
SvaraCitera

Lious:

Och varför vill ingen bli tränare för ett tjejlag? Vi behöver tränare. Och jag
vill ha ett lag att spela med som inte är för bra och inte för dåligt. Och med människor jag tycker om. Går det att fixa?

Jag är ledare för ett tjejhockey lag i sörmland, och vi har en tränare som älskar att träna våra tjejer, han säger att det är det bästa val som han någonsin gjort.... men jag förstår ert dilemma. vi hade nog bara tur när vi hittade honom...!
Vad det gäller laget så har vi toppen kul tillsammans.. du skulle nog trivas där!

Over and out// Nettan


   
SvaraCitera

Lious:

Ja, vad tycker ni om tjejer som spelar hockey?

-dräggel-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nettis89:

Vad det gäller laget så har vi toppen kul tillsammans.. du skulle nog trivas där!

Ja, säkert 🙂 Hockey är alltid kul, men det är roligare när det är seriöst och har seriösa ledare, som vill att man ska spela hockey och inte bara vinna. VI vinner, men det är inte många som kan spela riktig hockey.. men men, de blir väl bättre [bigsmile]

Individual:

-dräggel-

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

Vad tycker ni om att reglerna är olika?

är ricktigt tråkigt att det ska va så stor skilnad på herr å dam hockey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Henke3:

är ricktigt tråkigt att det ska va så stor skilnad på herr å dam hockey

Ja men helst. Fast det är bättre nu än när jag började, då fick man inte ens skjuta salgskott. tror jag, eller var det bara så tränarna sa, för att slippa lära oss xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

Ja men helst. Fast det är bättre nu än när jag började, då fick man inte ens skjuta salgskott. tror jag, eller var det bara så tränarna sa, för att slippa lära oss xD

nja skjuta slag skott tror jag alltid vart tillåtet 😛 fast man vill ju se tacklingar å sånt i dam hockyn oxå! skulle nog bli roligare för tjejer å spela om dom får spela som herrarna gör å skulle nog locka mer publik til matcherna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, 🙂 Det är mycket roligare att spela med killarna, fast nu börjar killarna bli så små(eftersom jag måste spela med u14, typ 13 åringar hur kul är det att spela med dom lixom), så nu spelar det ingen roll, tjejerna är lika stora om en själv. Synd bara att man är van att spela med killar då åker man ut stup i kvarten för att man "råkade" tackla någon åt fel håll, eller trycka till lite för hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska inte spela nån roll om det är herr hockey eller dam hockey ska va samma regler för båda presis som det är i fotboll å innebendey m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite fjantig att man inte får tacklas[sad]
Dold text: För det får man väl inte?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

japp, 🙂 Det är mycket roligare att spela med killarna, fast nu börjar killarna bli så små(eftersom jag måste spela med u14, typ 13 åringar hur kul är det att spela med dom

villket lag spelar du i då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Henke3:

villket lag spelar du i då?

Nu spelar jag med ett flick/damlag i bollnäs, vet inte riktgit än om vi har råd att spela i division 2, men vi ska försöka få råd med det 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lious:

Nu spelar jag med ett flick/damlag i bollnäs, vet inte riktgit än om vi har råd att spela i division 2, men vi ska försöka få råd med det 😛

Hehe oki 😉 då får komma å spela me björklövens nystartade dam lag annars 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hha, jo fast det kanske är lite långt bort. Vet inte hur lång tid det tar att åka dit från mig. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja umeå ligger ju i västerbotten så 😉


   
SvaraCitera