Aviseringar
Rensa alla

Tjejkompis med ÄS.


Ämnesstartare

Min tjejkompis har typ fått äs..återfall.
Hon hade det förut, och har det nu igen.
Hur kan jag hjälpa henne på bästa sätt? Bara jag som vet om det, och blir skitorolig och ledsen o skdgfg¨dslf [sad]
Vet ju inte vad jag ska göra.


   
Citera
Ämnesstartare

Be there.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Be there.

Inget mer?


   
SvaraCitera

du själv kan inte rädda henne, hon behöver hjälp, speciellt om detta är ett återfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volume:

Inget mer?

Försök få henne att söka hjälp för det. Men det går bara om hon är villig att ta emot hjälp själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Försök få henne att söka hjälp för det. Men det går bara om hon är villig att ta emot hjälp själv.

Det vill hon verkligen inte, jag ska hjälpa henne klara detta. Det har inte gått långt ännu


   
SvaraCitera

Volume:

Det vill hon verkligen inte, jag ska hjälpa henne klara detta. Det har inte gått långt ännu

Prata med henne om det, inte bara lite allmänt utan en seriös pratstund gå djupt in i ämnet?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volume:

Vet ju inte vad jag ska göra.

SPiDERMANNEN:

Försök få henne att söka hjälp för det. Men det går bara om hon är villig att ta emot hjälp själv.

Volume:

Det vill hon verkligen inte, jag ska hjälpa henne klara detta. Det har inte gått långt ännu

med sådana här saker är det svårt o hjälpa folk.. särskilt om man aldrig haft det själv.. o du verkar inte ha haft det då du inte vet vad du ska göra.. kanske inte har gått långt men bättre att skaffa hjälp nu såhär tidigt än att skaffa det senare när det är 10000ggr värre..

det finns folk som arbetat med detta i flera år o har erfarenhet av det.. låt dem sköta det då du inte vet vad du ska göra.. men du ska självklart finnas där för henne o hjälpa henne o bara vara en vän!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

det finns folk som arbetat med detta i flera år o har erfarenhet av det.. låt dem sköta det då du inte vet vad du ska göra.. men du ska självklart finnas där för henne o hjälpa henne o bara vara en vän!

mjo, ska träffa henne idag. Får se hur det går [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pressa henne inte till nåt utan berätta att du finns där och att hon alltid är välkommen att prata med dig.
Försök ändå få henne att skaffa proffesionell hjälp, för du ska inte behöva ta på dig det här själv!


   
SvaraCitera

Volume:

Det vill hon verkligen inte, jag ska hjälpa henne klara detta. Det har inte gått långt ännu

Det är väldigt tufft att försöka hjälpa någon genom en sån sits genom att vara en bra vän. Risken finns att du också kommer att må sämre.

Det du kan göra är att följa med henne till t.ex. Bup om hon vill det. Att vara schysst och inte ställa upp på att räkna kalorier och liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera