Aviseringar
Rensa alla

Tjejkompisen BLIR grovt misshandlad av sitt ex i 12 år.. Vad fan gör jag??


Ämnesstartare

Jag känner en kompis som har blivit misshandlad i 12 år av sitt ex, han var 18 när han tog hennes oskuld, hon var 13 och blev tvingad att förlova sig med honom.. Hon blev varje dag misshandlad i 3,5 år innan hon sa stopp. Idag är hon 25, har ett barn och som senast i söndags skärde han henne på magen, bröst och rygg med en morakniv och det blir värre..

Han kommer döda henne, till slut. Hon har gått till polisen men de tror henne inte efter 12 år, alla gånger som hon har gått dit men han säger att han har alibi, han snackar med sina "kompanjoner" som sätter även span på henne av honom..

och hon vill inte gå till polisen igen eller något kvinnojour och där står jag, mitt i smeten och vet fan INTE vad jag ska göra???

Försökt att prata med henne men det går bara inte..[shake]


   
Citera

Nathaliiie:

och hon vill inte gå till polisen igen eller något kvinnojour och där står jag, mitt i smeten och vet fan INTE vad jag ska göra???

Det är inte ditt ansvar att försöka fixa det på något sätt mer än att du kan anmäla det själv till polisen bl.a. Vet inte om du pratat med din vän om att göra det men gör det om du inte gjort det eller gå och anmäl direkt.

Inte konstigt att hon inte vill gå till polisen eller kvinnojour om de inte trott henne tidigare men samtidigt jävligt korkat av dem att avfärda det då det är såpass allvarligt.

Försök prata med henne om det igen och försök få henne att anmäla det, ta kort på skadorna också för att visa bevis innan de läks (om de läks).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men precis, jag är hennes enda stöd som vet om detta också.. Ingen av hennes familj eller nära vänner vet om detta.. nej men jag tänkte prata med henne att jag tänker polisanmäla detta och ta kort på hur hon ser ut och gå till polisen, för detta kan inte fortsätta..

nej men precis, men hon får ju i alla fall tänka på sin dotter som är 3 år!


   
SvaraCitera

Jag är lite skeptisk till detta. Misshandlad i hela 12 år utan att någon upptäckt något. Hon har blivit skuren i magen, ryggen och bröst med kniv - det borde här vara väldigt enkelt att få sjukhusintyg om hon bara gått dit.

Och detta med att han har Alibi och skickar sina mannar att spana på henne, är han en sorts maffiaboss eller vad?

Ni kvinnor har till skillnad från män ett säkert skydd i form av kvinnojourer, om hon inte vet detta så säg det till henne. skärsår på ryggen räcker en lång bit på ett sådant ställe.


   
SvaraCitera

Nathaliiie:

hon vill inte gå till polisen

Gör det du då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Jag är lite skeptisk till detta. Misshandlad i hela 12 år utan att någon upptäckt något. Hon har blivit skuren i magen, ryggen och bröst med kniv - det borde här vara väldigt enkelt att få sjukhusintyg om hon bara gått dit.

Ja jo jag tycker det är underligt med. men hon skyllde på allt möjligt hon kunde komma på och alla köpte det..
Ja jo man tycker ju det men hon vägrar, frågade henne om hon själv hade tagit kort men det hade hon inte.

Lethuc:

Och detta med att han har Alibi och skickar sina mannar att spana på henne, är han en sorts maffiaboss eller vad?

Man kan ju börja fundera? de är helt sjuka i huvudet, mannen som misshandlar henne har ju själv fru och barn! men han är helt besatt av min tjejkompis.

Lethuc:

Ni kvinnor har till skillnad från män ett säkert skydd i form av kvinnojourer, om hon inte vet detta så säg det till henne. skärsår på ryggen räcker en lång bit på ett sådant ställe.

ja jo det är ju sant men hon vill ju inte dit. Annars hade man ju löst detta men när hon vägrar all hjälp så är det svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Gör det du då.

Jag tänker göra det..


   
SvaraCitera

Nathaliiie:

Jag tänker göra det..

Hur gick det? Vad har hänt sedan senast?


   
SvaraCitera

Hon får skylla sig själv, det är ingen hemlighet att muslimer gör så men ändå finns det dumma bimbos som älskar arabkukar. De får vad de sökte efter


   
SvaraCitera