Aviseringar
Rensa alla

Tjejproblem!! Ge mig RÅD SNÄLLA....


Ämnesstartare

Hej!!.. Träffar en tjej som jag verkligen GILLAR och tycker om, vi hade snackat ca 2 måndader på nätet innan vi träffades på "riktigt" om man säger så. Vi snackar om allt, vi har samma intressen och gillar samma saker. Jag vet precis allt om henne samma vet hon om mig. Tjejen ifråga har haft problem, varit inlagd och varit nere på absoluta botten av livet om man säger så. Hon säger hela tiden att hon har svårt att lita på folk och öppna upp sig för någon annan människa men med mig har hon öppnat upp sig. Det känns naturligt och bra och snacka med henne, inget obekvämt eller något i den stilen, allt bara flyter på hela tiden. Problemet är att hon tidigare i förhållande har blivit rejält sviken genom otrohet o sånt. Vid ett annat tillfälle har hon sagt " att hon aldrig ska träffa en kille förrens det känns rätt igen" typ samma ord använde hon. Förra veckan träffades vi hos henne såg på tv och hade det trevligt sådär, jag hade bla köpt exakt det jag vet hon gillar. Hon hade även klätt upp sig rejält, fixat till sig och allt väldigt fin enligt mig då hihi. Dum som jag är gav jag henne ingen komplimang FAN.. Sen dagen efter tjuvtittade jag på hennes blogg lite, hon hade skrivit " hade en väldigt skön fredagskväll med MM, vi såg på tv och hade det trevligt".. Är detta ett bra tecken eller? Eller är jag dum i huvudet som inte fattar saker och ting!.. Jag ska tillägga att jag är väldigt nojiig och tankfull haha.. Hon kan smsa ibland genom och skriva lite speciella saker, typ vad som hänt i en serie eller nått haha.. Senast messa hon mig i måndags då hon hade ångest och ville ha stöd och tröst. Ska tillägga att hon messa mig FRAMFÖR hennes bästa tjejkompis som hon är väldigt tajt med.. Dum som jag är blev jag bara nojig av detta också! Dumt av mig man borde kanske varit glad istället?!.. Sen igår tog vi en promenad ihop, jag behövde snacka för att jag mådde lite dåligt. Allt flöt på bra vi snackade oavbrötet hela promenaden. Ibland känns det precis som när man får ögonkontakt med henne, att blicken är djup det känns så iallafall för mig. Känns som jag har känt henne HELA mitt liv, jag gillar henne himla mkt och är väldigt mån om henne ska ni veta. Ska tillägga att hon förtillfället har väldigt mkt iskolan med tentor o.s.v. Ändå tog hon sig tid för att träffa mig

Jag tror i grund och botten att hon är väldigt rädd för att bli sårad igen men jag hade aldrig kunnat göra något mot henne. Hon är väldigt reseverad och absolut ingen tjej som skriver puss och kram osv, men hon skriver iallafall.. Men tror ni att hon VET att JAG är intresserad av henne? Känner tjejer av sånt? För dem är ju verkligen inte dumma av sig.. Är det bästa kanske och skynda långsamt och låta tiden har sin gång om man säger så.. Jag gillar henne himla mkt och vill verkligen så mkt mer hihi!

Ge mig positiva vibbar nu, behöver verkligen det också *skratt*..


   
Citera

Image


   
SvaraCitera

trodde att tjejproblem var en def. på problem med hår eller smink.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det kan vara så att hon är som du säger rädd för att bli sårad igen och därför är så försiktig av sig. Och frågan som du ställer är ganska lätt, ja oftast känner vi tjejer av om ngn är intresserad av oss, men ett tips om du är osäker är jue att skicka ut ngr små signaler och se hur hon reagerar?:)


   
SvaraCitera

Nu skrév du alldeles för mycket och använde alldeles för lite styckeindelning för att jag ens skulle fundera på att orka läsa.
Men, det brukar vara samma för alla;
Är du kär i någon - go for it.
Är någon kär i dig men inte du i den - tacka nej, snällt.
Är du tillsammans med någon och inte är kär längre - gör slut.
Easy.
Dold text: (okej nä. [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta din chans. Du har den framför dig, ta den... allvarligt. TA DEN BARA!


   
SvaraCitera

hon har ju blivit sårad mkt så ta myrsteg eller något, visa att du inte vill ngt ont


   
SvaraCitera

Eftersom att hon hör av sig till dig så verkar hon känna sig lite trygg med ditt sällskap och tycker du är trevlig att umgås med.

Umgås ett tag till sen på nyår kan du ge henne en liten nyårspuss 😛
nej jag vet inte, gillar du henne mer än vän så kan det vara bra om hon får veta det på något sätt,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med henne om dina känslor. Men visa samtidigt förståelse för henne om hon inte vill.


   
SvaraCitera

sötnos:

skrév

[shake]


   
SvaraCitera

iosib:

skrév

Men förlåt att mina fingrar slinter ibland! [mad]


   
SvaraCitera

sötnos:

Men förlåt att mina fingrar slinter ibland! [mad]

undrade mest om det var medveten användning av accent eller inte då det tycks mig att den felaktiga användningen av dessa har ökat. nu var det inte det, bra. [smile]


   
SvaraCitera

iosib:

undrade mest om det var medveten användning av accent eller inte då det tycks mig att den felaktiga användningen av dessa har ökat. nu var det inte det, bra.

Mjo.. [blush]
Tycker också det är fult med accenter på fel ställen. [blush]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

woonderbaar:

Dum som jag är gav jag henne ingen komplimang FAN

Behöver ej var något dåligt.

Men yo, go for it. Men lite långsamt sådär.


   
SvaraCitera

för mig låter det som att hon endast ser dig som en vän. Jag tror verkligen inte att hon är intresserad av mer än så. Saken är den att när tjejer öppnar upp sig helt och hållet på det sättet med en kille så är det nästan uppenbart att hon ser dig som en vän. Oftast blir killen kära och svikna i sådana situationer..
Jag har haft precis samma situation(men från tjejens sida) med en jätte nära killkompis ..


   
SvaraCitera