Aviseringar
Rensa alla

Tjejproblem :s


Ämnesstartare

Hej! Jag är en blyg kille som är intresserad av en tjej, men jag har ingen erfarenhet alls. Vi går i samma skola ( spelar ju ingen roll ii alla fall pga sommarlov :p ) iallafall, vi chattar lite på msn, Facebook och sms. Borde jag fråga om hon vill göra nåt, skulle det vara en overkill att fråga om hon vill se en film eller nåt?
(sry för eventuella stavfel, skrev detta på min mobil.)


   
Citera
Ämnesstartare

Hmm, vet inte hur länge ni har haft denna "chatt" kontakt. Men när du väl tkr att du knr henne tillräckligt bra, via det så kanske du kan fråga.
Att se film låter som ett jättebra altenativ [smile].


   
SvaraCitera

Fråga bara om hon har lust att träffas. Du behöver inte specificera vad ni ska göra.


   
SvaraCitera

Om du är osäker så tycker jag nog att du ska fortsätta ha "chattkontakten" med henne tills du är mer säker. Och då kanske du inte är lika blyg heller längre, för att du troligtvis känner henne bättre då med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chattar i nästan 2 månader, först var jag inte intresserad av henne, men nu är jag det, smsar med henne just nu, bord jag fråga om vi ska göra nåt nån dag nu direkt eller? Snabbt svar skulle vara bra 🙂


   
SvaraCitera

Kör på, fråga henne 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad pratar ni om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, tack grief 😀 det var ju lättare än vad jag trodde 🙂 får se hur det här går 😉


   
SvaraCitera

Ebayman:

blyg kille

You're screwed [wink]


   
SvaraCitera

1.
Chansen att hon inte har intresse för dig kommer alltid att finnas där, hur bra tillfälle du än frågar ut henne. Just sayin'

2.
Tycker du att det är overkill när en kompis frågar om ni vill hänga?

Nej. Det är ALDRIG, ALDRIG overkill om en person vill hänga sålänge:
a)hon inte ser dig som en kompis.
b) VET att du gillar henne och/eller tycker att du är lite för PÅ(=irriterad).
b2) hon vet att du gillar henne och vill inte såra dig. (Och om hon tror att du inte kan ta ett nej från henne)

När folk tänker/snackar/whatever men den person som dem är intresserad så verkar dem tänka lite för mycket.
Just nu (mellan dig och henne) verkar det som att ni bara är vänner och därför bör du beté dig som det.
Om ni två till slut får känslor för varann then congratulations!
Men tills dess, är ni vänner.

Också, just nu är "Vill du komma och se på film" den nya "Jag är intresserad utav dig och vill bara ha en ursäkt till att träffas".
Så om ni inte är vänner till en viss nivå (ganska så bra vänner då) så är just det DÄR overkill.


   
SvaraCitera

Vet du om hon gillar dig?


   
SvaraCitera