Aviseringar
Rensa alla

tjenna jag undrar vad är kraven för att få göra lumpen ?,


Ämnesstartare

tjenna jag undrar vad kraven är för att få göra lumpen , asså typ , hur stark man måste vara, och hur mkt man ska orka springa typ, OSV:P,


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Sport och Fritid


   
SvaraCitera

Herrejävlar, jag skall mönstra om två veckor! [censur]


   
SvaraCitera

Ja jag skulle också vilja göra
Kul.


   
SvaraCitera

Ett tillägg är ju att lumpen försvinner nu första juli. Efter detta blir det en frivillig militärtjänstgöring och därefter en anställning. Kraven är lite olika beroende på vad du vill söka (minikravet är 2 på allt har jag för mig).


   
SvaraCitera

tradet:

Ett tillägg är ju att lumpen försvinner nu första juli. Efter detta blir det en frivillig militärtjänstgöring och därefter en anställning. Kraven är lite olika beroende på vad du vill söka (minikravet är 2 på allt har jag för mig).

Det är tråkigt! Skulle varit som förr... Alla förtjänar att ha det lite jävligt ett tag.


   
SvaraCitera

tradet:

Ett tillägg är ju att lumpen försvinner nu första juli. Efter detta blir det en frivillig militärtjänstgöring och därefter en anställning. Kraven är lite olika beroende på vad du vill söka (minikravet är 2 på allt har jag för mig).

Har för mig att det var en 3a när jag mönstrade för något år sen, men jag kan ju ha fel...


   
SvaraCitera

jag är helt säker på att 2 är krav på styrkan. Nu när du säger det är det nog en 3:a som är krav på cykeln. Det var ju endå över 2 år sedan man stod där...


   
SvaraCitera

Lumpen, en doft man alldri glömmer tåjams, vapenfett å fis! Man får en snorbra sammanhållning me andra, även en kamratskap som e bra som snor.


   
SvaraCitera

loffapoffa:

Det är tråkigt! Skulle varit som förr... Alla förtjänar att ha det lite jävligt ett tag.

Man kan ju alltid skicka ungarna till HvU [wink]


   
SvaraCitera

tur er är fortfarande för liten för att ta lumpen elr vad det nu heter, istället ska jag på nån ungdoms läger 15-18 nästa sommar försvarsmakten håller i det, man får prova på militär livet, bäst av allt mat och logi ingår man behöver bara betala för resan dit och hem.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Ungdomskurser/


   
SvaraCitera