Aviseringar
Rensa alla

tjock


Ämnesstartare

Har jag en ertstörning? 
Ja känner mig tjock jag väger ungefär  45 kl och är 13 år o 1,50 m lång 
alla smala tjejer i min klass säger att dom är tjocka o då går jag in till  toaletten  o kollar på min mage o vill ba spy . Jag mår så dåligt jag äter för mycket känns det som . Jag har inte haft en kille på  1/2 år o jag tror att ett beror på att jag är tjock .Tumme ned


   
Citera

Du är tjock om du har dubbelhaka som syns hela tiden, du inte orkar ett piss, du ser gravid ut och att är tjock. Om du väger 45 och är 150 cm är du inte fet?... BMI har du 20 vilket är nästan undervikt... Blink


   
SvaraCitera

Du har en normal vikt, så den ska du inte behöva oroa dig ett dugg över! Däremot skulle du nog behöva prata med någon angående din syn av dig själv, så att du blir kvitt dessa tankar och dessutom inte blir värre. Finns det någon kurator på skolan eller någon annan vuxen du kan prata med?

När jag var 13 år hade jag inte varit i närheten av att "ha" en kille och det hade inget med min vikt att göra. Majoriteten hade inte varit i ett förhållande vid den åldern.

Nu, till vad "alla smala tjejer i klassen" säger om sig själva -  jämför dig inte med dem. Ju tidigare i livet som man lyckas tackla den punkten, att inte jämföra sin kropp med andras kroppar desto mer kommer man hinna få ut av livet. De smala tjejerna i klassen söker troligen bekräftelse av varandra av diverse anledningar, i och med att de yttrar sig om sina kroppar inför andra. Vissa av dem kanske har en förvrängd bild av sig själva och har en "tjock" bild av sig själva i huvudet, vissa kanske tycker att de är tjocka för att de jämför sig själva med ouppnåeliga ideal och några få av av dem kanske inte ens tycker att de är tjocka utan vill få bekräftande komplimanger ändå. Orsakerna kan vara många och väldigt olika.


   
SvaraCitera

du får ligga, det får inte dom.


   
SvaraCitera
b1son

MarcusKing: Du är tjock om du har dubbelhaka som syns hela tiden

wtf


   
SvaraCitera
time
 time

MarcusKing:
Du är tjock om du har dubbelhaka som syns hela tiden Blink

Finns pinnsmala personer som har konstant dubbelhaka, det har inte med kroppsfett att göra utan käkstrukturen. Alla har inte jämnt fördelade fettproportioner om du trodde det. Shamea inte kroppar.


   
SvaraCitera

Du är inte tjock, du är normal. 


   
SvaraCitera
Kudhos

time:

Finns pinnsmala personer som har konstant dubbelhaka, det har inte med kroppsfett att göra utan käkstrukturen. Alla har inte jämnt fördelade fettproportioner om du trodde det. Shamea inte kroppar.

dvs dina gener avgör.


   
SvaraCitera