Aviseringar
Rensa alla

Tobak på gymnasiet?


Ämnesstartare

Är det någon som vet hur det är att nyttja tobak på gymnasiet? Då menar jag alltså om du är under 18 och röker eller snusar (i mitt fall snus), hur ser lärarna på att man t.ex har en fet bak under läppen?

Några erfarenheter av det någon?

Ni som inte tillför något undanbedes.

(Vet inte heller om jag postat i rätt forum, men isåfall, flytta tråden tack)


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen bryr sig. Lärarna brukar röka med en. Man behöver inte heller gå iväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ingen bryr sig. Lärarna brukar röka med en. Man behöver inte heller gå iväg.

Ok, men visst nu är det väl självklart så att det är olika från skola till skola, men uppfattningen jag fått är att det är non care på snus och röka på min kommande skola (sålänge man röker utanför skolan).

Några erfarenheter från nå snusare då? 🙂


   
SvaraCitera

joYchez:

Några erfarenheter från nå snusare då? 🙂

De brukar inte bry sig. Nån enstaka lärare kanske kan införa att man inte får snusa på hans/hennes lektioner, men det är det bara göra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joYchez:

Några erfarenheter från nå snusare då? 🙂

kebabkurt:

De brukar inte bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

joYchez: Några erfarenheter från nå snusare då? 🙂

Angelize:

kebabkurt: De brukar inte bry sig.

Nej visserligen, men det vore inte så kul att komma första dagen och få en anmärkning från läraren, mitt framför de flesta man inte känner ett dugg.


   
SvaraCitera

joYchez:

Nej visserligen, men det vore inte så kul att komma första dagen och få en anmärkning från läraren, mitt framför de flesta man inte känner ett dugg.

Lugn, i din ålder anses det säkert som creds. Det är helt enkelt inget att oroa sig över. Om du ända envisas med att göra det så snusa mini ett par dagar tills du vet vad som gäller då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Lugn, i din ålder anses det säkert som creds. Det är helt enkelt inget att oroa sig över. Om du ända envisas med att göra det så snusa mini ett par dagar tills du vet vad som gäller då.

Nejdå, jag oroar mig inte. Utan jag försöker bara få mig en liten fin uppfattning om hur det är, nu innan det är dags för sängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste en artikel från skolverket ang det för något år sedan och där stod det att i alla fall tuggtobak, alternativt "snus" får brukas inom skolans område, men rökning få endast ske utanför skolans område.

Dock är det sällan någon bryr sig. Flera polare har kommit till skolan höga som hus och t.o.m. fulla och det är inget som bryr sig.

Så länge du inte röker inomhus, är nog allt lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte varför de öht skulle bry sig. På min skola var det flera unga lärare som bjöd minderåriga elever på snus och vice versa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är ju skitskönt! 🙂

Skulle dock fortfarande vara roligt att höra om någon har nå rolig upplevelse från detta på gymnasiet. Har iallafall fått allt bekräftat, vilket är najs. Tackar för alla - än sålänge skrivna svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt. Igen bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joYchez:

har en fet bak under läppen

Rumpan i munnen [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Rumpan i munnen

HEHEHEHEH, där var du allt lite lustig va? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På min skola måste man gå utanför skolområdet...


   
SvaraCitera