Aviseringar
Rensa alla

Tobak på gymnasiet?


Ämnesstartare

Jag snusar jämt, på alla lektioner. Ingen bryr sig ett skit om det! [smile]


   
SvaraCitera
Hando

På min skola bör man gå utanför skolområdet, men ingen bryr sig som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på min skola får man inte röka inne på skolan eller på lektionerna (om man inte är utomhus, minst tjugofem meter från skolans område.)
men man får snusa obegränsat, om man inte slänger snusen på golvet, läraren, dator eller elev när man har snusat klart (inte före heller.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joYchez:

HEHEHEHEH, där var du allt lite lustig va?

Jag är alltid lustig [cool]


   
SvaraCitera

Röker som vanligt [rolleyes]


   
SvaraCitera

Mina lärare i gymnasiet brydde sig inte ett dugg om det, var mkt värre på högstadiet men på gymnasiet är det lugnt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joYchez:

Några erfarenheter av det någon?

Min lärare har alltid snus som rinner längs med tänderna. Alltid. Jag har svårt att tro att i alla fall han skulle anmärka på snus bland eleverna [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joYchez:

Är det någon som vet hur det är att nyttja tobak på gymnasiet? Då menar jag alltså om du är under 18 och röker eller snusar (i mitt fall snus), hur ser lärarna på att man t.ex har en fet bak under läppen?

jävla färsking...jag har snusat i klassrummet sen skolstarten, ingen som bryr sig

och nyligen satte de upp en regel att man inte får röka på skolans område, inte en jävel bryr sig, och inte en jävel gör nåt åt de som inte bryr sig, fett fail -.-

anyways, peta in en prilla under lektionen du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CARE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

No one cares. INGEN. 10 pers i min klass (vi är naturare) röker vid entren på rasterna. Tyskaläraren brukar joina dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha a jo jag kan ju inte säga annat än att jag är nöjd över situationen hittils. Blivit bjuden 3 gånger av olika lärare. I övrigt bryr de sig inte ett dugg, det känns som att det uppmuntras mer än som att det är dåligt.

Tackar för alla svar! =)


   
SvaraCitera

Rökte framför vid spisfläkten i skolköket i gymnasiet för några år sen..
Men ja, det blev ju förstås ett helvete och jag och några till hade slagit vad..[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom bryr sig inte ett piss på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lärarna bryr sig inte så länge du röker utomhus och hinner lufta av kläderna innan lektionen börjar.
Ett tips kan ju vara att ge fan i tobaken också. Det är det bästa ur perspektivet utifrån hälsa.


   
SvaraCitera

På min skola får man inte röka på skolområdet(det är förbjudet på alla skolor). Men snusa får man göra, brukar sitta med en redig pris under läppen på lektionerna. Den ända man inte får snusa för är våran matte-lärare. Kan dock tillägga att jag går fordon[bigsmile]


   
SvaraCitera