Aviseringar
Rensa alla

Töj-örhänge


Ämnesstartare

Hejsan (det kanske redan finns en sån här tråd nånstans, men jag orkar inte riktigt leta så jag chansar och gör en ny)

är det någon som vet hur stort hål man kan töja i örat, så att det fortfarande kan växa igen om man tar ut töjen?

har hört lite olika, så det vore trevligt att höra om nån vet säkert?


   
Citera
Ämnesetiketter

jag har hört typ 12mm


   
SvaraCitera

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]


   
SvaraCitera

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den! [mad]

repeat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den!

oj, okej, vad menar du med det?


   
SvaraCitera

beirut:

oj, okej, vad menar du med det?

Jag vet inte riktigt. [sad]
Antar att jag menar storleken på töjningsörhänget. Du behöver ju inte köra in den hela vägen. Om du bara kör lite så går det säkert tillbaka.
Eller suck, jag antar att jag bara försökte vara lite rolig. [blush]


   
SvaraCitera

För att vara på den säkra sidan så borde du inte gå över 8 mm när du töjer om du vill att hålet ska dra ihop sig och det ska se naturligt ut. Men det är väldigt individuellt det där. Mina öron är i princip fucked up har gått upp och ner mellan 12-20 mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du behöver ju inte köra in den hela vägen. Om du bara kör lite så går det säkert tillbaka.

hhaha va?

Stargazer:

För att vara på den säkra sidan så borde du inte gå över 8 mm när du töjer om du vill att hålet ska dra ihop sig och det ska se naturligt ut. Men det är väldigt individuellt det där. Mina öron är i princip fucked up har gått upp och ner mellan 12-20 mm.

just nu har jag 8 mm...så, jag får väl hoppas på det bästa då!


   
SvaraCitera

beirut:

hhaha va?

Alltså örhänget...
Är det en sådan där ring eller något konformat. Om den är konformad så trär man bara in den en liten bit. Då blir det inte så stor töjning och örat kan gå tillbaka. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

lltså örhänget...Är det en sådan där ring eller något konformat. Om den är konformad så trär man bara in den en liten bit. Då blir det inte så stor töjning och örat kan gå tillbaka.

det är en spiral..men liksom, det beror väl på STORLEKEN hur mycket den kan gå tillbaka? men du säger "då blir det inte så stor töjning", men jag vill veta HUR stor man kan ha. get my point?


   
SvaraCitera

beirut:

det är en spiral..men liksom, det beror väl på STORLEKEN hur mycket den kan gå tillbaka? men du säger "då blir det inte så stor töjning", men jag vill veta HUR stor man kan ha. get my point?

Allt började bara med att jag skojade! [cry] Jag kan inte driva det här vidare längre. [sad]
Jag vet helt enkelt inte. Får väl se det som att jag bumpat den här tråden tills piercingexperterna kastar sig in i leken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Allt började bara med att jag skojade! Jag kan inte driva det här vidare längre. Jag vet helt enkelt inte. Får väl se det som att jag bumpat den här tråden tills piercingexperterna kastar sig in i leken...

hahah förlåt, med risk för att dumstämpla mig själv, så uppfattade jag inte skämtet...antar att det är lite svårt på internet,heh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah äsch whatever..


   
SvaraCitera

beirut:

hahah förlåt, med risk för att dumstämpla mig själv, så uppfattade jag inte skämtet...antar att det är lite svårt på internet,heh

Okej det här måste klaras ut...
"Storleken spelar ingen roll - det beror på hur du använder den!"
Det där är en klassisk replik angående... snoppar.
Extra aktuell är den här på ungdomar.se eftersom osäkra pojkar stup i kvarten skapar trådar liknande "den är ?cm, är det för litet".
Och på den vägen är det...


   
SvaraCitera

beirut:

just nu har jag 8 mm...så, jag får väl hoppas på det bästa då!

Du får testa dig fram annars så får du göra plastik operation efteråt kostar inte allt för mycket och det ger bra resultat. Ska man börja töja högre så finns alltid risken att det inte drar ihop sig bra. Redan nu kan det se fult ut när du är uppe vid 8 mm.


   
SvaraCitera