Aviseringar
Rensa alla

Töja öra?


Ämnesstartare

Har typ vanliga såna små hål i öronen.
Så fick jag för mig att töja ena hålet. Så jag tog en tops, klippte av bomullen och tryckte igenom plasten.
Så det blev liiite töjt. Ska jag låta det läka, och sen så kan jag bara ta något annat och töja med om jag vill töja mer?


   
Citera
Ämnesetiketter

Tycker du ska gå direkt på kvastskaft jävla mes [mad][mad]


   
SvaraCitera
smisk

Capture:

Tycker du ska gå direkt på kvastskaft jävla mes

mmmmm eller järnrör! [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Så det blev liiite töjt. Ska jag låta det läka, och sen så kan jag bara ta något annat och töja med om jag vill töja mer?

Ptja, så länge det inte svullnar upp och börjar göra ont så låt det vara en månad. Däremot om det börjar krångla så downsiza till vanliga örhängen igen.
Det är rekommenderat att man kör 1-2 mm i månaden. Töjer man för fort och för mycket såär risken för ärrvävnad stor, och ärrvävnad gör det svårare att töja :p


   
SvaraCitera

Hur fan kunde du få igenom en tops i ett vanligt hål? Topsar är ju typ ihåliga och inte alls rundade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviaa:

Hur fan kunde du få igenom en tops i ett vanligt hål? Topsar är ju typ ihåliga och inte alls rundade?

Fick jag också när jag skulle börja töja. Det tog ett tag men det gick.


   
SvaraCitera

SilentScream:

Fick jag också när jag skulle börja töja. Det tog ett tag men det gick.

Jag fick knappt i en vanlig 3 mm töjstav (som var jävligt smal OCH rundad i kanten) i början. Och då hade jag ändå töjt upp till 1.6 mm först.
Skulle aldrig funka med tops lixxxx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviaa:

Skulle aldrig funka med tops lixxxx.

Det går om man vill. Dock finns det väl lättare lösningar, tog över en timme för mig att få i den. xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips är att köpa riktiga töjsaker, blir mycket lättare och mycket bättre för öronen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickoKick:

Det är rekommenderat att man kör 1-2 mm i månaden. Töjer man för fort och för mycket såär risken för ärrvävnad stor, och ärrvävnad gör det svårare att töja :p

Ah okej. Jo för jag tänkte att detta kanske ska läka först.

oliviaa:

Hur fan kunde du få igenom en tops i ett vanligt hål? Topsar är ju typ ihåliga och inte alls rundade?

Denna var rundad.
Jag är inte så känslig så det var bara att trycka igenom, det gjorde ganska ont men jag härdar.

Kablash__:

Tips är att köpa riktiga töjsaker, blir mycket lättare och mycket bättre för öronen.

Jo jag hade ju tänkt det. Men jag tänkte testa att bara töja med denna bara för att liksom. Jag får såna infall.
Vet inte ens om jag vill töja mer, men i så fall ska jag köpa en riktig töjsak.[y]


   
SvaraCitera

Jag börja med en tops 🙂 lät den sitta där 3-4 veckor.
Sen gick jag och köpte en 3 mm töjning.
Sen varannan vecka har jag gått och köpt 5 mm, och 6mm.
Köp INGA TRÄ töjningar, dom växer fast i örat.
plast eller något sånt ska du ha. Och vra inte för ivrig med och töja mer, då spräcker du de :S

Lycka till 🙂 !


   
SvaraCitera

Töj inte så att det gör ont. Om det känns går det för snabbt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt det vila lite i början. för mig tog det över ett år att komma upp i 20mm på ena örat, det var lagom tid. liksom, man ska inte stressa. Kör max 1mm i veckan. och gör egna töjsaker[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AppleLoops:

Jag börja med en tops 🙂 lät den sitta där 3-4 veckor.
Sen gick jag och köpte en 3 mm töjning.
Sen varannan vecka har jag gått och köpt 5 mm, och 6mm.
Köp INGA TRÄ töjningar, dom växer fast i örat.
plast eller något sånt ska du ha. Och vra inte för ivrig med och töja mer, då spräcker du de :S

ah, tack för tipsen (:

lilasmet:

Låt det vila lite i början. för mig tog det över ett år att komma upp i 20mm på ena örat, det var lagom tid. liksom, man ska inte stressa. Kör max 1mm i veckan. och gör egna töjsaker

vad kan man töja med för saker? men jag vill nog ha sån man köper ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

vad kan man töja med för saker? men jag vill nog ha sån man köper ändå.

onödigt, det kostar bara massa onödiga pengar?
tops, pennor, penslar, korkar, läppsyl etc.. låt fantasin flöda[zzz]


   
SvaraCitera