Aviseringar
Rensa alla

Töjning 3mm


Ämnesstartare

i tisdags tryckte jag i en 3mm töjning , ifrån vanligt hål,dock är det ett lite större hål då jag försökte töja en gång tidigare men det sprack och var säkert en 5A jag försökte trycka i då jag trodde det var 3mm.
när jag tryckte i så gick den till hälften,gjorde inte alls ont faktiskt. Men det blev rött och ömmade efteråt. Jag försökte senare på dagen trycka i hela (fick bara i halva töjningen) men det gjorde så fruktansvärt ont! Jag tog ut töjningen,vilket var dumt och det började blöda. Torkade bort blodet och vätskan och tryckte i töjningen igen,gjorde inte så ont men det kändes.
Väntade med att trycka nåt då det ömmade och kom vätska. Tog bort vätskan med fingrarna. På onsdagen så blödde det lite ibland,och kom var/vätska. Men jag lekte lite med smycket och tänkte att jag skulle testa trycka i den helt,vilket jag gjorde och det gjorde inte ont alls ;s Svullnaden hade väl gått ner. Men idag(fredag) så varar det fortfarande och jag tvättar med koksaltlösning utan jod.
När jag gör det tar jag ett papper och trycker mot,och glider runt töjningen och så,ska jag göra på annat sätt?

vill gå upp till ungefär 6-8 mm som högst sen.men hur ska jag göra? ska jag dra bort varet/klibba bort varet eller låta det sitta kvar och inte snurra nåt på töjningen tills jag ska tvätta med koksaltlösning igen?
tilläger att jag inte kommer gå ner en storlek då jag inte har en 2mm töjning, och kommer inte ta ut den då jag kämpat för det här. hade jag haft en 2A skulle jag bytt men nu har jag inte det.


   
Citera
Ämnesetiketter

wonderkid:

När jag gör det tar jag ett papper och trycker mot,och glider runt töjningen och så,ska jag göra på annat sätt?

Fast det är nog säkrar att tvätta med sårsprit. Och lek inte med smycket då det blir smutsigt = infektionsrisk = var n' shit.

Sedan så är väl hela grejjen med töjningar att man ska töja långsamt. Inte bara trycka in hela skiten på en gång. Just saying.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vart hittar jag sånt?

nä, men köpte töjningen på la rose,och där hade dom inte mindre än 3mm och aa, tänkte att det funkar vilket de gjorde. ska inte töja till fyra fören om cirka 1 månad , om inte mer.

har spiral nu,men 4An är en stav


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Fast det är nog säkrar att tvätta med sårsprit.

Saltlösning är typ det bästa som finns för piercingar [crazy]


   
SvaraCitera

inbakadkanin:

Saltlösning är typ det bästa som finns för piercingar [crazy]

Gissar bara. Jag skulle personligen känna mig säkrare med något mer antiseptiskt. [blush]


   
SvaraCitera

Eller så låter du ut töjningen och slutar förstöra örat. Ge fan i och töj ifall du inte vet hur man gör.


   
SvaraCitera

Först och främst: Var försiktig när du ska töja.
Det blir mycket finare och läker ihop mycket snabbare om du tar det lugnt.

Min töjning gick sönder lite(trycktes igenom när jag sov [tard]) och började tyvärr vara, men jag lät bli att pilla en massa med den och efter ett tag hade den läkt.
Har 6 mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen när det du att jag inte vet hur jag gör?

kommer fortsätta med saltlösningen 2 gånger om dagen,inte pilla för mycket och så blir nog allt prima 🙂 varar inte så mycket nu som förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen när vet du att jag inte vet hur jag gör*


   
SvaraCitera