Aviseringar
Rensa alla

Töjning, hjälp!


Ämnesstartare

Har en expander i nu på 5mm...och tänkte bytt till större nu. men får inte ut den, den sitter fast helt :S det går att snurra på den utan problem, de har jag vatt noga med o göra. Och har skött den bra oså. sen känns de hårt runt själva hålet ;o
Vill inte ha massa svar nu på hur man töjer o allt annat men hade bara vatt tacksam om jag kunde få svar från nån som vet vad det kan vara. Känns lite konstigt att man kan snurra den o allt men den går verkligen inte få ut :s


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

känner mig jävligt inkompetent , men fattar ingenting [sad]


   
SvaraCitera

Jag hade en töjning för ca 1½ år sedan, den var 16mm.

Mitt råd; TA UT DIN TÖJNING INNAN DET ÄR FÖRSENT!!!!
Mitt öra har fortfarande inte gått igen helt och jag tog ut den för typ 1år sen! De är fortfarande ca 2-3mm hål och jag skäms som fan [cry]

Bajs jag var korkad förut.

Till ditt problem; låt den var ett tag så ordnar det sig.


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Visa en bild på va du har i örat.
Och under hur lång tid har du töjt ut dom där 5 mm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de går lättare o snurra den för det är en massa
var, eller typ kroppsvatten och sånt i hålet och
då är lite halt där. det är barar o dra så lossnar den.

var glad för att den sitter fast lite,
för om den inte hade suttit fast så hade den ju
kunnat ramma ur närsomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kfufu:

känner mig jävligt inkompetent , men fattar ingenting

asså har en sån töjstav (expander) som man sätter o-ringar på båda sidorna. och jag ska byta till större nu men får inte ut den.. den går att snurra på men den går bara inte dra ut :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Microcuts:

Jag hade en töjning för ca 1½ år sedan, den var 16mm.

Mitt råd; TA UT DIN TÖJNING INNAN DET ÄR FÖRSENT!!!!
Mitt öra har fortfarande inte gått igen helt och jag tog ut den för typ 1år sen! De är fortfarande ca 2-3mm hål och jag skäms som fan

Joo, men ska bara töja upp till 8mm..har töjstavar upp dit, sen har jag en tunnel på 8mm som jag sätter i sen. vill inte töja mer, vill att de ska kunna växa ihop igen :O

japp, tack för svaret. är väl bara o vänta lite [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Visa en bild på va du har i örat.
Och under hur lång tid har du töjt ut dom där 5 mm?

Orkar inte ta bild just nu, men har en sån töjstav i plast (expander), sån som man sätter o-ringar runt.. hm, har nog haft den i ca 20 dagar..så tänkte jag skulle byta upp mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

de går lättare o snurra den för det är en massa
var, eller typ kroppsvatten och sånt i hålet och
då är lite halt där. det är barar o dra så lossnar.....

ah jo, kan de va...men de e konstigt att det inte går dra ut den då 😮 sitter fast helt...o konstigt man kan snurra den :O men sitter ju o-ringar på varje sida så hade ju inte trillat av annars.


   
SvaraCitera

Dafont:

Joo, men ska bara töja upp till 8mm..har töjstavar upp dit, sen har jag en tunnel på 8mm som jag sätter i sen. vill inte töja mer, vill att de ska kunna växa ihop igen :O

Jag tycker att du ska ta ut den! Självklart ditt val men jag vet hur jag kände mig. Fyfan. Aja, bara det går ihop igen om du tar ut den. Tänk när du är 80 och har en töjning, nejfan. [n]

Lycka till och stresstöj ALDRIG, låt det ta sin tid. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dafont:

asså har en sån töjstav (expander) som man sätter o-ringar på båda sidorna. och jag ska byta till större nu men får inte ut den.. den går att snurra på men den går bara inte dra ut :S

Aha nu fattar jag [rolleyes]


   
SvaraCitera

Prova att bara blöta örsnibben och expandern med vatten.


   
SvaraCitera

Dafont:

Orkar inte ta bild just nu, men har en sån töjstav i plast (expander), sån som man sätter o-ringar runt.. hm, har nog haft den i ca 20 dagar..så tänkte jag skulle byta upp mig.

Okej en sån. Som ser ut som ett C?

Men frågar fortfarande om du har stressat upp till dom där 5mm? För det kan bli typ ärrbildningar o sånt då, vilket gör att de blir hårt.

Sen vad menar du med att du inte kan få loss den? Går de inte att dra ut den alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Okej en sån. Som ser ut som ett C?

Men frågar fortfarande om du har stressat upp till dom där 5mm? För det kan bli typ ärrbildningar o sånt då, vilket gör att de blir hårt.

Sen vad menar du med att du inte kan få loss den? Går de inte att dra ut den alls?

Jag har faktiskt tagit det lugnt med töjningen. :O
ingen sån, utan en rak töjstav.
nej, det går inte ta ut den alls :S


   
SvaraCitera