Aviseringar
Rensa alla

Töjning i örsnibben!


Ämnesstartare

Ta ett större hål ifrån början? Tydligen är det inte bra att stresstöja men för mig har det aldrig varit något problem.


   
SvaraCitera

Buddah:

Hur länge behöver jag ha en fjollig ring tror du då? ;<

jag har hört att ett år är rekomenderat men jag skulle tro att du kan börja töja efter 2-4 månader beroende på hur hålet känns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej du ska inte börja direkt. Ju längre du väntar desto bättre för örat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Töj större. 8mm kommer se fesigt ut.

Vill dock ej ha större än att det kan växa igen sen.


   
SvaraCitera

Buddah:

Vill dock ej ha större än att det kan växa igen sen.

Varför?
Det kommer väl ändå aldrig växa sig tillbaka helt efter 8mm? Du hade väl tänkt ha hålet ett tag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Varför?
Det kommer väl ändå aldrig växa sig tillbaka helt efter 8mm? Du hade väl tänkt ha hålet ett tag?

Har hört någonstans att det kan växa ihop "helt" sen om man inte har större än 8mm.

Och ja, har tänkt ha det ett tag. Men man vet aldrig hur man vill ha det längre fram. Men jag får se, kanske tar större ändå.


   
SvaraCitera

Buddah:

Har hört någonstans att det kan växa ihop "helt" sen om man inte har större än 8mm.

Och ja, har tänkt ha det ett tag. Men man vet aldrig hur man vill ha det längre fram. Men jag får se, kanske tar större ändå.

Jag tycker att du ska töja ordentligt om du bestämmer dig för att töja. Inget halvgjort pga ambivalens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jag tycker att du ska töja ordentligt om du bestämmer dig för att töja. Inget halvgjort pga ambivalens.

Kunde inte sagt det bättre själv!

skitsystem:

Ta ett större hål ifrån början?

Hade jag valt att göra, yes.


   
SvaraCitera

ta ett hål, låt de läka sen äre bara att börja töja, btw första ggr gör de skit ont.. töj typ 2mm varannan vecka.


   
SvaraCitera

Buddah:

Har hört någonstans att det kan växa ihop "helt" sen om man inte har större än 8mm.

Det är väldigt olika från person till person. Om du vet att du har bra läkkött kan du säkert töja några millimeter till utan problem. Jag har haft 10 mm och det hålet är nu lika stort som ett vanligt örhängeshål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre att fråga en som jobbar inom ''tatueringar/piercingar'' branschen.


   
SvaraCitera