Aviseringar
Rensa alla

Töjningar


Ämnesstartare

HEj, jag har vanliga hål i öronen och vill nu töja. Vilken storlek ska man börja med?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det bästa alternativet är att inte töja alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Det bästa alternativet är att inte töja alls.

Jag frågade inte om någons åsikt om vad nån tycker om töjningar


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Jag frågade inte om någons åsikt om vad nån tycker om töjningar

Var har jag skrivit att du frågade om någons åsikt? [shake]


   
SvaraCitera

Börja millimetern över det du har nu, köp t.ex en töjsticka men tänk på att du skall töja sakta och inte bara pressa i skiten.


   
SvaraCitera

Töj en millimeter, vänta tills örat känns läkt (dvs, att det inte spänner, kliar eller ömmar. Smycket ska kunna glida in och ut lätt.), sen töjer du en mm till. Fortsätt tills du når önskad storlek.


   
SvaraCitera

Frågan är vilken storlek du har?

Om du har 1.6mm bör du köpa större smycken och töja till dessa med hjälp av ledstickor till exempel. Det är ett bra sätt att köra på i början. Ta det lugnt, speciellt nu i början. 1mm i månaden rekommenderas.

Annars går alla små storlekarna som nedan. När du har kommit upp i större storlekar kan du börja tejpa med hjälp av gängtejp eller bondagetejp, men jag antar bara att du var ute efter grunderna och storlekarna just nu?

1.2 > 1.6 > 2.0 > 2.4 > 3.2 > 4 > 5 osv.


   
SvaraCitera

jag tröck i en 3mm i ett vanligt
hål då jag började töja.

de gjorde inge ont alls.
och jag rekomenderar dig inte att
töja om du är en pussy som skriker
av smärta då du töjer. -.-


   
SvaraCitera

uhuuuuuu:

jag tröck i en 3mm i ett vanligt
hål då jag började töja.

de gjorde inge ont alls.
och jag rekomenderar dig inte att
töja om du är en pussy som skriker
av smärta då du töjer. -.-

Ge inte dumma tips som det där. Låt människan göra rätt istället. Och att töja öronen ska inte göra ont direkt, då har man gjort rätt mycket fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stvrmzeit:

rågan är vilken storlek du har?

Om du har 1.6mm bör du köpa större smycken och töja till dessa med hjälp av ledstickor till exempel. Det är ett bra sätt att köra på i början. Ta det lugnt, speciellt nu i början. 1mm i månaden rekommenderas.

Skulle tro att det är 1.2 mm
Men tack för svaren, nu vet jag hur jag ska göra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stvrmzeit:

.

Hejsan, jag undrar om man det är stor risk att något går fel om man ökar från 2mm till 4 mm ?
Jag hittar inga snygga 3 mm 😛


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Vilken storlek ska man börja med?

28' Rims! [cool]


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Hejsan, jag undrar om man det är stor risk att något går fel om man ökar från 2mm till 4 mm ?
Jag hittar inga snygga 3 mm 😛

Jo, det kan verkligen gå fel.

Att hoppa över storlekar rekommenderas verkligen inte. Speciellt inte i början. Det där är bara idiotiskt. Gör det rätt istället.


   
SvaraCitera

ja vill oxå töja men... mamma ba: nää det är så fuult 🙁
men ja ska nog görat ändå 🙂


   
SvaraCitera

Stvrmzeit:

Att hoppa över storlekar rekommenderas verkligen inte. Speciellt inte i början. Det där är bara idiotiskt. Gör det rätt istället.

Vad är det som gör det idiotiskt egentligen? Jag har alltid fått höra att man kan töja 2mm åt gången och mina tior är det inga problem med.


   
SvaraCitera